اکونومیک 24

آخرین اخبار در مورد دریای سرخ

رسانه‌های غربی تشریح کردند، هزینه فرار هر کشتی آمریکایی از دریای سرخ

رسانه‌های غربی با اذعان اینکه کشتی‌های حامل غلات آمریکا با وجود مداخله نظامی این کشور در دریای سرخ همچنان از ورود به کانال سوئز فراری هستند، هزینه تغییر مسیر هر کشتی به سمت جنوب آفریقا و میزان معطلی بیشتر آن برای هر سفر را اعلام کردند. گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس: «ما به راه حل یا وضعیتی نزدیک نیستیم که بتوانیم باور کنیم جامعه بین المللی می‌تواند عبور ایمن را فراهم ...

آسوشیتدپرس: تداوم تنش در دریای سرخ اروپا را بی گاز خواهد گذاشت

آسوشیتدپرس به نقل از تحلیلگران هشدار داد، تداوم حملات یمنی‌ها در دریای سرخ با ادامه یافتن جنگ غزه می‌تواند اروپا را بدون گاز باقی گذارد. گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس:  «حملات یمنی‌ها به دلیل جنگ اسرائیل علیه غزه تهدید جدیدی برای آینده تامین انرژی ۲۷ کشور اتحادیه اروپا است که برای فعالیت کارخانه‌ها، تولید برق و گرم کردن خانه‌هایشان به گاز طبیعی وارداتی متکی هستند» این ...

افزایش تقاضای اروپا برای حمل هوایی گران کالا با تداوم تنش‌ها در دریای سرخ

اروپایی‌ها به دنبال تداوم تنش در دریای سرخ به حمل و نقل هوایی بار از بنادر عربی حاشیه خلیج فارس که هزینه آن هم دو برابر شده متوسل شده‌اند. گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس: «شیوه برخورد آمریکا با بحران در دریای سرخ از طریق مداخله نظامی و حمله به یمن به جای فشار بر اسرائیل، موجب شده زنجیره تامین کالاها در جهان مختل شود؛ به خصوص که کشتی‌های عازم اسرائیل همچنان جرات عبور از ...

الجزیره: ناکامی در برابر یمن انگلیس را به دروغ‌پردازی علیه ایران واداشت

پایگاه خبری الجزیره نقل از یک مقام ایرانی آورده است که ادعای فایننشال تایمز درباره اقدام ایران در دور زدن تحریم‌ها توسط دو بانک انگلیسی دروغ تکراری و از سر عجز برابر یکه‌تازی یمنی‌ها در دریای سرخ است. گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس: «انصارالله در یمن در برابر ماشین جنگی آمریکا و انگلیس به تنهایی ایستاده‌اند... اخبار جعلی نمی‌تواند چیزی از ارزش‌های یمنی‌ها را کم کند» ا ...

کاهش 36 درصدی تردد کشتی‌ها از کانال سوئز

با کاهش 36 درصدی تردد کشتی‌ها از کانال سوئز در ژانویه امسال، درآمد این کانال 46 درصد افت کرده و به 428 میلیون دلار رسیده است. به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از اسپوتینک، مقامات مصری می‌گویند به دنبال تشدید درگیری‌ها در دریای سرخ، درآمد ماهانه کانال سوئز در ژانویه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نصف شده است. اسامه ربیع، رئیس اداره کانال سوئز گفت، درآمد این کان ...

سی‌ان‌بی‌سی: مسیر ریلی روسیه برای انتقال کالا رونق گرفته است

سی‌ان‌بی‌سی طی گزارشی نوشت، مسیر ریلی انتقال کالا از روسیه به اروپا با تشدید درگیری‌ها در دریای سرخ رونق گرفته است. به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی طی گزارشی نوشت، با تشدید درگیری‌ها در دریای سرخ، مسیرهای جایگزین مانند مسیر ریلی چین-اروپا که از خاور دور در روسیه می‌گذرد، مورد توجه قرار گرفته است. به نوشته این گزارش، ثبت درخواست‌ها و رزرو ...

ناامیدی رئیس کشتیرانی آلمانی از عادی‌شدن شرایط دریای سرخ

درحالی رئیس شرکت هاپاگ‌لویدز می‌گوید بعید است به این زودی وضعیت دریای سرخ به حالت عادی بازگردد که ائتلاف آمریکای مدعی ایجاد امنیت در این دریا بود. به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، رئیس شرکت کشتیرانی آلمانی هاپاگ-لویدز، پنجمین شرکت بزرگ حمل‌ونقل کانتینر، امروز به خبرنگاران گفت، حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ بعید است به این زودی تمام شود و شرکت‌های کشتیرا ...

حلقه محاصره غزه تنگ‌تر شده سازشگران عرب غذای تازه برای اسرائیل می‌فرستند

در حالی که کشورهای غربی حمایت مالی از آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی را قطع کردند، ترانزیت زمینی کالا توسط سازشگران عرب تا مقصد سرزمین‌های اشغالی ادامه دارد. گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس: با تشدید تنش در دریای سرخ در نتیجه حملات نظامی آمریکا و انگلیس به یمن و تاکید نیروهای مسلح یمن بر تداوم حمله به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی تا زمان توقف تجاوز ...

آنکتاد: 67 درصد ترانزیت کانتینری در کانال سوئز کم شد

با وجود مداخله نظامی آمریکا در دریای سرخ، آنکتاد اعلام کرده که 67 درصد ترانزیت کانتینری و به طور کلی 42 درصد ترانزیت در کانال سوئز کم شده است. به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، آنکتاد، کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل در بیانیه‌ای‌ اعلام کرد، ترانزیت هفتگی از کانال سوئز در 2 ماه گذشته 42 درصد کاهش یافته است. این سازمان نسبت به افزایش اختلال در تجارت جهانی به ویژه به دل ...

رسانه‌عبری: لغو پوشش بیمه کشتی‌های اسرائیل خرج و دردسر تراشید

رسانه عبری زبان گلوبز آورده است، لغو پوشش بیمه کشتی‌های اسرائیلی و مرتبط با تل‌آویو آنها را مجبور به اتخاذ تصمیم‌های دشوار و هزینه‌بردار کرده است. گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس: روزنامه اسرائیلی گلوبز اعلام کرد که توقف پوشش کشتی‌های اسرائیلی توسط شرکت‌های بیمه بین المللی اقدامی بی سابقه است که این کشتی‌ها را به دلیل مجبور شدن به تغییر مسیر و پذیرش هزینه‌های بالا با وض ...

غزه در محاصره آتش‌، اعراب برای اسرائیل ر اه میان‌بُر باز می‌کنند

کشورهای امارات و عربستان سعودی در حالی در قبال محاصره 17 ساله رژیم صهیونیستی بر برادران مسلمان فلسطینی دست روی دست گذاشته‌اند که حالا صحبت از موافقت آنها با ترانزیت زمینی کالا برای دور زدن باب المندب شده است. گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس،  «هر عاقلی متوجه می‌شود که در قبال مساله دریای سرخ نفاقی آشکار و معیارهایی دوگانه وجود دارد، عده‌ای در حالی خواهان جریان روان تران ...

تلاش شرکت آلمانی برای جایگزین کردن مسیر زمینی به جای دریای سرخ

گروه کشتیرانی «هاپاگ‌لوید» تلاش می کند با همکاری کشورهای عربی مسیر زمینی جایگزین دریای سرخ ایجاد کند. به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، چهارمین شرکت بزرگ‌ ترابری دریایی، گروه کشتیرانی «هاپاگ‌لوید» آلمان اعلام کرد، تا اطلاع ثانوی همچنان از مسیر اطراف دماغه امید نیک برای عبور کشتی‌های خود استفاده خواهد کرد. این شرکت اعلام کرد: «ما مدام شرایط را بررسی می‌ک ...

هزینه حمل‌ونقل اقیانوسی 2 برابر شد

با تغییر مسیر کشتی‌ها از دریای سرخ به مسیر آفریقا، متوسط قیمت کانتینر در جهان در یک ماه گذشته بیش از 2 برابر شده است. به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، تغییر مسیر کشتی‌ها در دریای سرخ، موجی از شوک به زنجیره‌های تامین جهانی وارد کرده و ارسال محموله‌ها به تاخیر انداخته و هزینه‌های حمل‌ونقل بالا رفته است. آمارها شرکت مشاوره‌ای «دِروری شیپینگ» نشان می‌دهد، متوسط هزینه حمل‌و ...

کارشناسان عرب: دخالت آمریکا در دریای سرخ با هدف ضربه زدن به اقتصاد کشورهاست

کارشناسان عربی تاکید کردند آمریکا با مداخله نظامی در دریای سرخ و بین المللی کردن بحران در این منطقه درصدد ضربه زدن به اقتصاد کشورها و به ویژه چین و اروپایی‌ها بود. گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس: دخالت نظامی ائتلاف آمریکایی در دریای سرخ و چند حمله آن به یمن با دامن زدن به تنش ها در دریای سرخ کشتی های بیشتری را از این آبراهه حیاتی دور کرد، چرا که یمنی‌ها تاکید کردند که ...

تعداد کشتی‌های کانتینربر در بنادر جهان از دوره کرونا هم کم‌تر شدند

تغییر مسیر بسیاری از کشتی‌ها از دریای سرخ به سمت جنوب آفریقا موجب شده که آنها دیرتر به بنادر برسند و داده‌ها نیز حاکی از کاهش تعداد کشتی‌های موجود برای حمل کانتینر در بنادر نسبت به دوران همه‌گیری کروناست. گروه اقتصاد بین‌الملل فارس: «تشدید تنش در دریای سرخ به زنجیره تامین بیش از زمان همه‌گیری کرونا آسیب می‌زند»، این را شرکت مشاوره دریانوردی، «سی- اینتلجنس» هشدار داده است. ...

کشتیرانی مرسک ترانزیت کالا به جیبوتی و جده را متوقف کرد

شرکت کشتیرانی بین‌المللی مرسک اعلام کرد که با توجه به تداوم بی‌ثباتی اوضاع امنیتی در دریای سرخ، ترانزیت کالا به مقاصد جیبوتی و جده را متوقف کرد. گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس: «وضعیت در دریای سرخ و خلیج عدن و پیرامون آن بی ثبات است و تمام اطلاعات موجود تأیید می‌کند که خطرات امنیتی هنوز در سطح بسیار بالایی قرار دارد»؛ این را شرکت کشتیرانی دانمارکی مرسک روز جمعه بیان کر ...

کشتی‌های تجاری فرانسوی با همراهی ناو جنگی در دریای سرخ تردد می‌کنند

با وجود استقرار ائتلاف نظامی آمریکا در دریای سرخ شرکت‌ کشتیرانی فرانسوی ضمن پیش‌بینی تداوم بحران در دریای سرخ تا چند ماه دیگر اعلام کرد که کشتی‌هایش با ناو جنگی در دریای سرخ تردد می‌کند. گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس: «کشتی‌هایمان را تنها با همراهی کشتی جنگی و فارغ از حضور ائتلاف بین‌المللی به دریای سرخ می‌فرستیم» این را یک شرکت کشتیرانی فرانسوی گفته است. شرکت کشتیرا ...

شرکت‌های بیمه از پوشش کشتی‌های انگلیسی و آمریکایی خودداری می‌کنند

بلومبرگ گزارش داد، شرکت‌های بیمه بین‌المللی از پوشش کشتی‌های آمریکایی و بریتانیایی که از دریای سرخ عبور می‌کنند خودداری می‌کنند گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس،  در پی حملات آمریکا و انگلیس یه یمن این دو کشور هم به فهرست کشورهایی پیوستند که منافع آنها در معرض خطرات ناشی از گسترش تنش در دریای سرخ است و شرکت‌های بیمه بین‌المللی از پوشش کشتی‌های آمریکایی و بریتانیایی  که ...

حملات آمریکا و انگلیس «شِل» را هم از دریای سرخ فراری داد

آمریکا و انگلیس مدعی‌اند که می‌خواهند امنیت به دریای سرخ بیاورند، حالا غول نفتی انگلیس هم از ترس حملات آنها از دریای سرخ فرار کرد. به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، انتقال نفت از طریق دریای سرخ به علت حملات هوایی آمریکا و انگلیس به یمن تا اطلاع ثانوی متوقف شده است، این را غول نفتی انگلیس، «شل» اعلام کرده است. روزنامه وال استریت ژورنال در همین رابطه به نقل از من ...

کشتی‌های ترابری گاز قطر به دریای سرخ بازگشتند

به دنبال تاکید یمنی‌ها بر امنیت دریای سرخ برای غیر کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی کشتی‌های حامل گاز مایع قطر که عبور از دریای سرخ را متوقف کرده بودند به این منطقه بازگشتند. گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، داده‌های ردیابی کشتی از  شرکت ال اس ای جی( LSEG ) دیروز سه‌شنبه نشان داد که چهار کشتی مورد استفاده برای محموله‌های گاز طبیعی مایع قطر پس از توقف چند روزه به دنبال ...

رویترز:عبور کشتی‌های حامل گاز قطر از دریای سرخ به دنبال حملات آمریکا متوقف شد

خبرگزاری رویترز گزارش داد عبور کشتی‌های حامل گاز قطر از دریای سرخ از جمعه گذشته و در پی حملات آمریکا به یمن متوقف شده است. گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، «اگر عبور از دریای سرخ همچنان ناامن باشد، محموله‌های انرژی قطر از دماغه امید(جنوب قاره آفریقا) عبور خواهند کرد»، این را رویترز امروز به نقل از منبع آگاه گزارش داده است. این خبرگزاری بریتانیایی گزارش داد که که شرکت ا ...

تداوم افزایش قیمت نفت با ایجاد ناامنی آمریکا در دریای سرخ

درحالی‌که آمریکا و انگلیس همچنان به حملات خود به یمن ادامه می‌دهند و دریای سرخ را برای کشتی‌ها ناامن کرده‌اند، قیمت نفت به روند افزایشی خود ادامه می‌دهد. به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، همچنان تاجران در حال رصد حملات آمریکا و انگلیس به یمن و خطرهای ناشی از این حملات و اختلال در عرضه نفت هستند؛ اینها قیمت نفت را در معاملات امروز بازارهای جهانی افزایش دا ...

افزایش 310 درصدی هزینه‌های کشتیرانی با افزایش درگیری‌های دریای سرخ

به دنبال حمله آمریکا و انگلیس به یمن و احتمال تشدید درگیری‌ها در دریای سرخ، نگرانی در مورد تاثیرات اقتصادی اختلال در مسیر کشتیرانی دریای سرخ را تقویت کرده است. به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، شبکه خبری اسکای نیوز طی گزارشی نوشت، نگرانی در مورد تاثیرات اقتصادیِ ادامه اختلال در مسیر کشتیرانی دریای سرخ رو به افزایش است. هزینه‌های کشتیرانی از ماه نوامبر تاکنون بیش از 300 ...

بلومبرگ: دامن زدن به تنش‌ها در دریای سرخ تورم جهانی را بالا می‌برد

خبرگزاری بلومبرگ به دنبال تجاوز نظامی آمریکا علیه یمن گزارش داد با تشدید تنش‌ها در دریای سرخ تورم جهانی که کشورها پس از فروکش کردن کرونا درصدد کاهش آن بودند، دوباره بالا خواهد رفت. گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، «این آشفتگی ایجاد شده در دریای سرخ به ویژه برای سیاست‌گذاران در زمانی که به نظر می‌رسد کشورهای ثروتمند در حال غلبه بر تورم هستند، نگران کننده است»؛ این را روز ...

افزایش تعرفه کشتی‌‌های کانتینری به دنبال حمله آمریکا و انگلیس به یمن

به دنبال حمله آمریکا و انگلیس به یمن که نگرانی در مورد اختلال در تجارت جهانی در دریای سرخ را تقویت کرد، تعرفه کشتیرانی کانتینری در مسیرهای تجاری اصلی جهان افزایش یافت. به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، به دنبال حمله آمریکا و انگلیس به یمن که نگرانی در مورد اختلال در تجارت جهانی در دریای سرخ به عنوان یکی از شلوغ‌ترین مسیرهای دنیا، را تقویت کرد، نرخ کشتیرا ...

رویترز: با حملات آمریکا علیه یمن کشتی‌های بیشتری از دریای سرخ تغییر مسیر دادند

خبرگزاری رویترز گزارش داد از بامداد دیروز جمعه(12 ژانویه) با حملات ائتلاف آمریکایی علیه یمن، شرکت‌های کشتیرانی از بیم افزایش خطرات امنیتی در دریای سرخ از تردد در این منطقه اجتناب کردند. گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، حملات ایالات متحده و بریتانیا علیه یمن، شرکت‌های کشتیرانی در جهان را سراسیمه و حمل و نقل کشتی‌ها در دریای سرخ را مختل کرده است، افزون بر اینکه قیمت نفت و ...

رویترز: تردد نفت‌کش‌ها در دریای سرخ بر خلاف کشتی‌های کانتینری وضعیت باثباتی دارد

رویترز گزارش داد با وجود تداوم حملات یمنی‌ها، رفت و آمد کشتی‌های حامل نفت و سوخت در دریای سرخ طی ماه دسامبر وضعیت باثباتی داشت و معدود کشتی‌های تغییر مسیر داده وابسته به آمریکا و اسرائیل بودند. گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، تحلیل رویترز از داده‌های مربوط به ردیابی کشتی‌ها حاکی است که تردد کشتی‌های حامل نفت و  سوخت در دریای سرخ در ماه دسامبر ثابت و برقرار بوده با وجود ...

شرکت‌های آمریکایی: با تداوم جنگ اسرائیل هزینه‌ ترانزیت کالا دیوانه‌کننده شده است

نیویورک تایمز و رویترز به نقل از شرکت‌های مشاور حمل و نقل دریایی گزارش دادند که با تدوام جنگ و تنش‌ها در دریای سرخ هزینه‌های تزانزیت کالا برای کشتی‌هایی که با وجود مداخله نظامی آمریکا حاضر به بازگشت به دریای سرخ نیستند، از جهش فعلی 173 درصدی هم بالاتر خواهد رفت. گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، «دستکم در این سه ماهه اول سال جاری میلادی اوضاع و هزینه‌های ترانزیت کالا از ...

کرایه کشتی‌ها در مسیر دریای سرخ سر به فلک کشید

بنابر اعلام رویترز هزینه کشتی‌هایی که مسیر آسیا و اروپا را از مسیر دریای سرخ طی می کنند، به علت ناراآمی در این منطقه به شدت بالا رفته است. گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس:  بنابر اعلام رویترز «کرایه کشتی‌ها از مقصد آسیا به شمال اروپا به دو برابر افزایش یافته» و از کانتینرهای 40 فوتی در این هفته 4 هزار دلار دریافت می‌کنند، کرایه آسیا به مدیترانه هم به رقم 5175 دلار رشد ...

چالش ائتلاف آمریکایی با کنارگذاشتن دریای سرخ توسط غول‌های کشتیرانی

شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی با اشاره به توقف عبور کشتی‌های شرکت‌های بزرگ کشتیرانی از دریای سرخ از سردرگمی و نگرانی دولت بایدن و چالش ائتلاف آمریکایی خبر داد. به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی طی گزارشی اعلام کرد: تصمیم غول کشتیرانی دانمارکی مِرِسک مبنی بر توقف عبور کشتی‌هایش از دریای سرخ و خلیج عدن «تا اطلاع ثانوی» نشان بر دشواری اقدام برای ائتلاف آمریکای ...

غول کشتیرانی جهان: عبور از دریای سرخ «تا اطلاع ثانوی» ممنوع

شرکت مِرِسک که قبلا توقف 48 ساعته عبور کشتی‌هایش از دریای سرخ را اعلام کرده بود، امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد «تا اطلاع ثانوی» کشتی‌های این شرکت از این دریا عبور نخواهند کرد. به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از سی‌ان‌ان، شرکت دانمارکی مِرِسک، بزرگ‌ترین مجموعه کشتیرانی جهان اعلام کرد «تا اطلاع ثانوی» کشتی‌هایش از دریای سرخ عبور نخواهند کرد، زیرا همچنان در ...

مداخله نظامی آمریکا غول کشتیرانی آلمانی را به دریای سرخ بازنگرداند

با وجود مداخله نظامی آمریکا در دریای سرخ برای مقابله با پاسخ مقاومتی نیروهای مسلح یمن به کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی، شرکت آلمانی هاپاگ لوید اعلام کرد که به این منطقه بازنمی‌گردند. به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی شرکت کشتیرانی آلمانی هاپاگ لوید "Hapag-Lloyd" اعلام کرد که این شرکت همچنان به دلایل امنیتی کشتی‌های خود را از کانال سوئز به اطراف دماغه ا ...

غول کشتیرانی جهان عبور از دریای سرخ را دوباره متوقف کرد

شرکت مِرِسک دانمارک عبور کشتی‌های خود از دریای سرخ را برای 48 ساعت متوقف کرده است. به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، شرکت دانمارکی مرسک، بزرگ‌ترین مجموعه کشتیرانی جهان به دنبال حمله به یکی از کشتی‌هایش در دریای سرخ اعلام کرد، کشتی‌هایش به مدت ۴۸ ساعت دیگر از این دریا عبور نخواهد کرد. بنا بر اعلام این شرکت کشتیرانی، خدمه کشتی مورد هدف، با نام «مِرِسک هان ...

طوفان دریای سرخ و تلاطم اقتصاد غرب

تحلیلگران غربی معتقدند تا زمانی که به خواسته یمنی‌ها برای پایان تجاوز و محاصره علیه غزه پاسخ داده نشود در نتیجه تحولات در دریای سرخ اقتصاد غرب در معرض تلاطم خواهد بود و مداخله ائتلاف آمریکایی نتیجه‌ای نخواهد داشت. به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، «تجارت جهانی سال جاری را با بزرگ‌ترین چالش‌ خود در سال‌های اخیر به پایان می‌رساند، زیرا موشک‌ها و پهپادهای یمن صدها ...

تغییر مسیر محموله‌هایی به ارزش 35 میلیارد دلار از دریای سرخ

ارزش محموله‌هایی که مسیر خود را از دریای سرخ به سمت آفریقا تغییر داده‌اند به 35 میلیارد دلار می‌رسد. به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، حدود 35 هزار کشتی سالانه در منطقه دریای سرخ تردد می‌کنند و کالاها را میان اروپا، خاورمیانه و آسیا جابجا می‌کنند که حدود 10 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می‌دهد. شبکه سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد، ارزش محموله‌هایی که شرکت‌های کشتیران ...

قیمت نفت به بالای 80 دلار رسید

اتفاقات دریای سرخ و خروج آنگولا از اوپک در صدر عوامل تاثیرگذار بر بازار نفت است که سبب شد تا قیمت طلای سیاه به بالای 80 دلار هم برسد. به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، با اتفاقات دریای سرخ و خروج آنگولا از اوپک، قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی یک درصد افزایش یافت و به بالای 80 دلار هم رسید. هر بشکه نفت برنت در حال حاضر با 55 سنت افزایش 79.94 دل ...

اختلال در کشتیرانی دریای سرخ تامین کالا در آستانه کریسمس را مختل کرد

در آستانه کریسمس و با اختلال در عرضه کالا در دریای سرخ، موجی از بی‌نظمی در زنجیره تامین کالا در جهان به وجود آمده است. به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، «تا زمانی که غذا و دارو به غزه نرسد، هیچی کشتی اسرائیلی یا کشتی که مقصدش سرزمین‌های اشغالی‌ است از حملات یمنی‌ها در امان نیست»؛ این را ارتش یمن بارها اعلام کرده است. یمنی‌ها از 19 نوامبر حملات خود به کش ...

بانک آمریکایی: توقف کشتیرانی در دریای سرخ نفت را 4 دلار گران می‌کند

طبق برآورد بانک گلدمن ساکس، قیمت نفت به علت توقف کشتیرانی در دریای سرخ 4 دلار در هر بشکه افزایش می‌یابد. به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، بانک گلدمن ساکس مدعی شده، از آنجایی که گزینه‌هایی که کشتی‌ها برای تغییر مسیر دارند، تولید را مستقیما تحت تاثیر قرار نمی‌دهد، بعید است که اختلال در عرضه انرژی از طریق دریای سرخ اثر چندانی بر قیمت نفت و گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی ...

11 شرکت کشتیرانی جهان که دور دریای سرخ برای رسیدن به اسرائیل خط کشیدند

11 شرکت بزرگ کشتیرانی کانتینری در جهان به دنبال پاسخ مقاومتی یمنی‌ها علیه کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی اعلام کردند که تردد در دریای سرخ را متوقف کردند. به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، «ما شرکت‌هایی که توقف کشتیرانی به بندرهای اسرائیل را اعلام کرده‌اند، تحسین می‌کنیم. ارتش یمن تنها کشتی‌هایی را هدف حمله قرار می‌دهد که مقصد آن‌ها سرزمین‌های اشغالی فلسطین است ...

افزایش قیمت نفت به دنبال ناامنی در دریای سرخ

قیمت نفت بازارهای جهانی به دنبال ناامنی تردد کشتی‌ها در دریای سرخ افزایش یافت. به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، به دنبال حملات یمنی‌ها به کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ و تغییر مسیر کشتی‌ها برای حمل کالا، قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی افزایش یافت. هر بشکه نفت برنت با 10 سنت افزایش 78.05 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت آمریکا با 3 سنت افزایش 72. ...

ائتلاف آمریکایی-صهیونیستی چه هزینه‌ای برای تقابل نظامی با یمن خواهد داد؟

حمایت آمریکا از تدوام تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، با تهدید یمنی‌ها به تقابل نظامی در صورت ممانعت از رسیدن کشتی‌ها به سرزمین‌های اشغالی، می‌تواند به جنگی سرگشاده منجر شود که تجارت جهانی را نابود کند. به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، «هر اقدامی که نیروهای مسلح یمن انجام می‌دهند با هدف رفع محاصره و توقف تجاوز رژیم صهیونیستی علیه غزه است و عملیات‌های ...

توقف بیش از نیمی از حمل‌ونقل کانتیری جهان در دریای سرخ

توقف فعالیت 4 غول کشتیرانی جهان در دریای سرخ از بیم حملات یمنی‌ها معادل 53 درصد حمل‌ونقل کانتیری جهان است که بحران جدیدی برای اقتصاد جهان به شمار می‌رود. به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، هزاران مایل دورتر از غزه، در آب‌های دریای سرخ اتفاق‌هایی در جریان است که می‌تواند دامنه جنگ میان اسرائیل و حماس را از نوار باریک غزه به کل جهان بکشاند و پیامدهایی برای اقتصاد جهان داشته ...

شرکت کشتیرانی «مرسک» هزینه حمل بار به سرزمین‌های اشغالی را افزایش می‌دهد

به دنبال پاسخ نظامی نیروهای مسلح یمن علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ و دریای عرب،‌ یکی از بزرگ‌ترین شرکت کشتیرانی جهان اعلام کرد که بهای حمل و نقل محموله‌های باری به سرزمین‌های اشغالی را افزایش می‌دهد. به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که شرکت کشتیرانی دانمارکی «مرسک» که حدود ۱۴.۸ درصد از کل تجارت جهانی کا ...

دستور پوتین برای ایجاد کریدور شمال- جنوب در سواحل آفریقا

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب (INSTC) می تواند مسیر کوتاه تری را برای کالاهای روسیه به آفریقا نسبت به کانال سوئز فراهم کند.به گزارش خبرنگار مهر، پوتین در جلسه عمومی اجلاس روسیه و آفریقا در سن پترزبورگ در روز پنجشنبه هفته گذشته توضیح داد که مسکو "فعالانه درگیر تغییر جهت گیری حمل و نقل و جریان بار به سمت کشورهای جهان جنوب، از جمله آفریقا است." کریدور حمل ...

مهمترین اخبار اقتصادی: