عضو هیئت عامل بانک مسکن گفت: سامانه مدیریت کشف تقلب تراکنشهای الکترونیکی بانکی با قابلیتهای شناسایی هوشمند موارد مشکوک به تقلب و پرخطر راهاندازی شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، رسول لطفی با اشاره به تازهترین اقدامات حوزه بانکداری دیجیتال بانک مسکن به برنامهریزی و اقدام در راستای استقرار بانکداری متمرکز (Core Banking) اظهار کرد: این مهم با توجه به ضرورت یکپارچهسازی سامانههای داخلی بانک به منظور مدیریت مؤثرتر عملیات بانکی و ارائه خدمات صورت گرفته است.
وی افزود: مشتریان بانک مسکن میتوانند بسیاری از خدمات بانکداری الکترونیک نظیر افتتاح حساب غیرحضوری، حسابهای وکالتی، شارژ برچسب الکترونیک عوارض، پرداخت قبض، خرید شارژ، دریافت شماره شبا، خدمات تسهیلات، خدمات صدور سفته الکترونیک و فسخ حسابهای مازاد را در سامانه پیشخوان مجازی به آدرس https://ecounter.bank-maskan.ir و همچنین از طریق پنجره ملی خدمات هوشمند دولت دریافت کنند.
وی اضافه کرد: دسترسی به این خدمات و دیگر خدمات بانکداری الکترونیک در سامانههای همراه بانک مسکن(نسخ اندروید، IOS و نسخه تحت وب PWA) و اینترنت بانک مسکن نیز امکانپذیر است.
وث گفت: بانک مسکن ضمن پیادهسازی و تکمیل تمامی سناریوهای سامانه چک دیجیتال، در حال حاضر در انتظار نوبت انجام مرحله آزمون با مرکز شتاب بانک مرکزی قرار دارد و به محض کسب مجوزهای مربوطه، امکان استفاده از آن برای مشتریان فراهم خواهد شد. سامانه چک دیجیتال در حال حاضر بر درگاههای مجازی همراه بانک(نسخ اندروید، IOS و نسخه تحت وب PWA) پیادهسازی شده و در اینترنت بانک نیز در مرحله نهاییسازی است.
عضو هیئت عامل بانک مسکن با اشاره به اهمیت سهولت خدماتدهی به مشتریان گفت: صاحبان تسهیلات بانک مسکن و یا ضامنین آن میتوانند پس از ورود به حساب کاربری اینترنت بانک خود نسبت به ثبت درخواست دریافت فایل قرارداد تسهیلات مورد نظر خود اقدام کنند.
وی گفت: بانک مسکن همچنین نسبت به راهاندازی و بهرهبرداری از سامانه مدیریت کشف تقلب تراکنشهای الکترونیکی بانکی با قابلیتهای شناسایی موارد مشکوک به تقلب و پرخطر به صورت هوشمند نیز اقدام کرده است.
معاون فناوری اطلاعات بانک مسکن گفت: راهاندازی سامانه پیچک و اجرای سرویسهای پیچک در کیوسک، توسعه سامانه اینترنت بانک، توسعه سامانه همراه بانک، توسعه سامانه پرداخت با کارت و CMS، توسعه خدمات رمز یکبار مصرف، توسعه ابزارهای بانکداری الکترونیک، توسعه سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض، توسعه زیرساختهای پرداخت دیجیتال، تمدید کارت بهصورت غیرحضوری، راهاندازی سرویس انتقال وجه گروهی از طریق سرویسهای بانکی مبتنی بر اینترنت و تعویض خودپردازهای فرسوده از دیگر اقدامات فناورانه بانک مسکن در حوزه بانکداری دیجیتال است.
انتهای پیام/