اکونومیک 24
09 اسفند 1400 - 15:58

تأثیر رفتار مصرف کننده در بازاریابی یک سازمان

در ادامه درباره تأثیر رفتار مصرف کننده در بازاریابی یک سازمان آشنا می شوید. به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، کسب‌وکارها از رفتار مصرف‌کننده گذشته، حال و (بالقوه) آینده برای توسعه محصول، قیمت‌گذاری، توزیع و استراتژی‌های پیام استفاده می‌کنند - آمیخته بازاریابی: محصول، قیمت، مکان و تبلیغات. به گزارش بازرگانیخبرگزاری مهر،کسب‌وکارها از رفتار مصرف‌کننده گذشته، حال و (بالقوه) آینده برای توسعه محصول، قیمت‌گذاری، توزیع و استراتژی‌های پیام استفاده می‌کنند - آمیخته بازاریابی: محصول، قیمت، مکان و تبلیغات.بازاریابیبازاریابی.حتی کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند تحقیقات مصرف‌کننده را برای تعیین برنامه‌ریزی، استراتژی‌ها و تاکتیک‌هایی که یک شرکت برای پاسخ به بازارهای در حال تغییر استفاده کند، انجام دهند تا بتوانند به ارائه تفاوت فروش منحصر به فرد ادامه دهند. حتی کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند تحقیقات مصرف‌کننده را برای تعیین برنامه‌ریزی، استراتژی‌ها و تاکتیک‌هایی که یک شرکت برای پاسخ به بازارهای در حال تغییر استفاده کند، انجام دهند تا بتوانند به ارائه تفاوت فروش منحصر به فرد ادامه دهند..رفتار مصرف کننده بر استراتژی‌های محصول تأثیر می‌گذارد رفتار مصرف کننده بر استراتژی‌های محصول تأثیر می‌گذاردرفتار مصرف کننده بر استراتژی‌های محصول تأثیر می‌گذاردرفتار مصرف کننده بر استراتژی‌های محصول تأثیر می‌گذاردوقتی رفتار مصرف کننده تغییر می‌کند، می‌تواند به این معنی باشد که مشتریان چیز جدید و متفاوتی می‌خواهند یا اینکه در یک دسته بندی خاص کمتر یا بیشتر خرج می‌کنند. کسب و کارها باید به خطوط تولید خود نگاه کنند تا مشخص کنند که آیا باید محصولات منسوخ شده را کنار بگذارند، محصولات جدید اضافه کنند یا ویژگی‌های آنها را تغییر دهند. وقتی رفتار مصرف کننده تغییر می‌کند، می‌تواند به این معنی باشد که مشتریان چیز جدید و متفاوتی می‌خواهند یا اینکه در یک دسته بندی خاص کمتر یا بیشتر خرج می‌کنند. کسب و کارها باید به خطوط تولید خود نگاه کنند تا مشخص کنند که آیا باید محصولات منسوخ شده را کنار بگذارند، محصولات جدید اضافه کنند یا ویژگی‌های آنها را تغییر دهند.به عنوان مثال، یک شرکت مواد غذایی ناسالم با صرف هزینه بیشتر برای تبلیغات میان وعده‌های شیرین خود به ترجیحات روزافزون مصرف کنندگان برای غذاهای سالم پاسخ نمی‌دهد. این شرکت ممکن است از یک شیرین کننده مصنوعی به عسل طبیعی تبدیل شود یا ممکن است تنقلات بدون شکر یا پخته به آن اضافه کند. به عنوان مثال، یک شرکت مواد غذایی ناسالم با صرف هزینه بیشتر برای تبلیغات میان وعده‌های شیرین خود به ترجیحات روزافزون مصرف کنندگان برای غذاهای سالم پاسخ نمی‌دهد. این شرکت ممکن است از یک شیرین کننده مصنوعی به عسل طبیعی تبدیل شود یا ممکن است تنقلات بدون شکر یا پخته به آن اضافه کند.رفتار مصرف کننده بر استراتژی‌های قیمت گذاری تأثیر می‌گذارد رفتار مصرف کننده بر استراتژی‌های قیمت گذاری تأثیر می‌گذاردرفتار مصرف کننده بر استراتژی‌های قیمت گذاری تأثیر می‌گذاردرفتار مصرف کننده بر استراتژی‌های قیمت گذاری تأثیر می‌گذاردبرخی از تغییرات رفتار مصرف کننده حول محور قیمت‌ها می چرخد. به عنوان مثال، در دوران رکود، مصرف کنندگان کمتر برای خریدهای اختیاری هزینه می‌کنند و بیشتر بودجه خود را صرف کالاهای اساسی مانند غذا، پوشاک و خدمات آب و برق می‌کنند. شرکت‌هایی که اقلام اختیاری خود را در طول رکود کاهش می‌دهند، تخفیف ارائه می‌کنند، ارسال رایگان ارائه می‌دهند، معاملات خرید یک، دریافت یک، رایگان، کوپن ارائه می‌دهند یا درگیر کوچک‌سازی می‌شوند. برخی از تغییرات رفتار مصرف کننده حول محور قیمت‌ها می چرخد. به عنوان مثال، در دوران رکود، مصرف کنندگان کمتر برای خریدهای اختیاری هزینه می‌کنند و بیشتر بودجه خود را صرف کالاهای اساسی مانند غذا، پوشاک و خدمات آب و برق می‌کنند. شرکت‌هایی که اقلام اختیاری خود را در طول رکود کاهش می‌دهند، تخفیف ارائه می‌کنند، ارسال رایگان ارائه می‌دهند، معاملات خرید یک، دریافت یک، رایگان، کوپن ارائه می‌دهند یا درگیر کوچک‌سازی می‌شوند.در زمان‌های خوب، مصرف‌کنندگان اغلب درآمد اضافی خود را صرف اقلامی می‌کنند که قبلاً توانایی خرید آن را نداشتند. کسب‌وکارها ممکن است تصمیم بگیرند محصولی با قیمت بالاتر را به خطوط خود اضافه کنند، کوپن‌ها یا تبلیغات تخفیف را پایان دهند یا قیمت‌های خود را افزایش دهند. در زمان‌های خوب، مصرف‌کنندگان اغلب درآمد اضافی خود را صرف اقلامی می‌کنند که قبلاً توانایی خرید آن را نداشتند. کسب‌وکارها ممکن است تصمیم بگیرند محصولی با قیمت بالاتر را به خطوط خود اضافه کنند، کوپن‌ها یا تبلیغات تخفیف را پایان دهند یا قیمت‌های خود را افزایش دهند.رفتار مصرف کننده بر توزیع تأثیر می‌گذارد رفتار مصرف کننده بر توزیع تأثیر می‌گذاردرفتار مصرف کننده بر توزیع تأثیر می‌گذاردرفتار مصرف کننده بر توزیع تأثیر می‌گذارداز آنجایی که ترجیحات مصرف کننده برای خرید از رانندگی به فروشگاه به سفارش آنلاین منتقل شد، مشاغل شروع به فروش آنلاین در وب سایت‌های خود کردند، راه حل بازاریابی دیجیتال را به وب سایت‌های خود اضافه کردند یا از سایت‌های فروشنده شخص ثالث استفاده کردند. از آنجایی که ترجیحات مصرف کننده برای خرید از رانندگی به فروشگاه به سفارش آنلاین منتقل شد، مشاغل شروع به فروش آنلاین در وب سایت‌های خود کردند، راه حل بازاریابی دیجیتال را به وب سایت‌های خود اضافه کردند یا از سایت‌های فروشنده شخص ثالث استفاده کردند.بازاریابی دیجیتالبازاریابی دیجیتالبازاریابان باید تمام هزینه‌های فروش را با استفاده از روش‌های مختلف، از جمله هزینه‌ها، هزینه‌های حمل و نقل، انبارداری و هزینه‌های پلتفرم فناوری بررسی کنند. همانطور که مصرف کنندگان به سمت پرداخت‌های دیجیتال بیشتر می‌روند، مشاغل باید این گزینه پرداخت را در هر کجا که بفروشند ارائه دهند. رفتار مصرف کننده بر ارتباطات بازاریابی تأثیر می‌گذارد بازاریابان باید تمام هزینه‌های فروش را با استفاده از روش‌های مختلف، از جمله هزینه‌ها، هزینه‌های حمل و نقل، انبارداری و هزینه‌های پلتفرم فناوری بررسی کنند. همانطور که مصرف کنندگان به سمت پرداخت‌های دیجیتال بیشتر می‌روند، مشاغل باید این گزینه پرداخت را در هر کجا که بفروشند ارائه دهند. رفتار مصرف کننده بر ارتباطات بازاریابی تأثیر می‌گذاردوقتی رفتار مصرف کننده در مورد مصرف محتوا تغییر می‌کند، بازاریابان باید استراتژی‌های تبلیغاتی و روابط عمومی خود را تغییر دهند. از آنجایی که مصرف‌کنندگان از تماشای تلویزیون برای دریافت بیشتر محتوای آنلاین خود دور می‌شوند، بازاریابان کمتر برای تبلیغات پخشی و بیشتر در کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی هزینه می‌کنند. وقتی رفتار مصرف کننده در مورد مصرف محتوا تغییر می‌کند، بازاریابان باید استراتژی‌های تبلیغاتی و روابط عمومی خود را تغییر دهند. از آنجایی که مصرف‌کنندگان از تماشای تلویزیون برای دریافت بیشتر محتوای آنلاین خود دور می‌شوند، بازاریابان کمتر برای تبلیغات پخشی و بیشتر در کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی هزینه می‌کنند.در طول بحران کووید تبلیغ‌کنندگان به دنبال جایگزین‌هایی مانند ارسال پستی به خانه‌ها و استفاده بیشتر از رسانه‌های اجتماعی بودند. شما با نوشتن طرح توجیهی می‌توانید یک تحلیل مناسب از کسب و کار خودتان داشته باشید. در طول بحران کووید تبلیغ‌کنندگان به دنبال جایگزین‌هایی مانند ارسال پستی به خانه‌ها و استفاده بیشتر از رسانه‌های اجتماعی بودند. شما با نوشتن طرح توجیهی می‌توانید یک تحلیل مناسب از کسب و کار خودتان داشته باشید.نوشتن طرح توجیهینوشتن طرح توجیهیدر صدر روندها بمانید در صدر روندها بمانیددر صدر روندها بمانیددر صدر روندها بمانیدبه عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، باید با روندهای رفتار مصرف کننده در تماس باشید. برای انجام این کار، نظرسنجی‌های مشتریان را انجام دهید، گروه‌های متمرکز برگزار کنید، گزارش‌های تحقیقاتی انجمن‌های تجاری و صنعت را بخوانید و با شرکای خرده فروشی خود صحبت کنید. با توجه به فناوری‌های جدید که هر ماه به نمایش در می‌آیند، به ویژه مراقب محصولات مخربی باشید که ممکن است محصولات شما را منسوخ کنند یا در دسته انتخاب دوم قرار بگیرند. به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، باید با روندهای رفتار مصرف کننده در تماس باشید. برای انجام این کار، نظرسنجی‌های مشتریان را انجام دهید، گروه‌های متمرکز برگزار کنید، گزارش‌های تحقیقاتی انجمن‌های تجاری و صنعت را بخوانید و با شرکای خرده فروشی خود صحبت کنید. با توجه به فناوری‌های جدید که هر ماه به نمایش در می‌آیند، به ویژه مراقب محصولات مخربی باشید که ممکن است محصولات شما را منسوخ کنند یا در دسته انتخاب دوم قرار بگیرند.همچنین، جلسات بین بخشی را با مدیران بخش بازاریابی، فروش، امور مالی، فناوری اطلاعات و توزیع برگزار کنید تا در مورد اینکه چگونه رفتار مصرف کننده بر استراتژی بازاریابی شرکت شما تأثیر می‌گذارد، بحث کنید. همچنین، جلسات بین بخشی را با مدیران بخش بازاریابی، فروش، امور مالی، فناوری اطلاعات و توزیع برگزار کنید تا در مورد اینکه چگونه رفتار مصرف کننده بر استراتژی بازاریابی شرکت شما تأثیر می‌گذارد، بحث کنید.این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد. این مطلب، یک خبر آگهی بوده وخبرگزاری مهردر محتوای آن هیچ نظری ندارد.
منبع: مهر
شناسه خبر: 106868

مهمترین اخبار اقتصادی: