گزارش جدید و تکمیلی بیمه مرکزی از ریز آمار شکایات مردم از بیمهها نشان میدهد،
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران جدول تفکیکی آمار هفت ماهه شکایت مکتوب از شرکتهای بیمهای را برای بهرهبرداری عموم منتشر کرد. این آمار در 4جدول مشتمل بر آمار کل شکایات، درمان، ثالث و بدنه منتشر شده است.
این جداول بر اساس شرکت بیمه، تعداد کل شکایات ثبت شده، شکایات رسیدگی شده (وارد و ناوارد) و شکایات در حال رسیدگی تفکیک شده منتشر شده است.
برهمین اساس و طی 7 ماهه نخست امسال سه هزار و 414 شکایت مکتوب از 32 شرکت بیمهای فعال در ایران به ثبت رسیده است.
در آمار ارایه شده به گستردگی بیمه شدگان به تفکیک شرکت های بیمه ای اشاره ای نشده است؛ بنابراین نمی توان با قطعیت درصد رضایتمندی مردم با توجه به گستردگی هر شرکت بیمه ای را مورد بررسی قرار داد؛ با این وجود از اطلاعات ارایه شده می توان دریافت که بیمه های «دانا» با 621، «ایران» با 409 و «آرمان» با 405 مورد شکایت ثبت شده در راس و بیمههای «فردا»، «مفید» و «هامرز» هر کدام با یک مورد شکایت مکتوب در انتهای فهرست 32 شرکت بیمه ای بابت شکایت مکتوب مردمی قرار دارند.
طبق این گزارش طی 7 ماهه امسال در بخش درمان، 661 شکایت مکتوب از بیمهها ثبت شده است که 548 شکایت مورد رسیدگی قرار گرفته و 338 شکایت وارد بوده است؛ بنابراین در این بخش 61.67 درصد شکایت ها وارد بوده است.
همانطور که در گزارش قبلی بیمه مرکزی نیز قید شده بود، بیشترین شکایت مردم از شرکت های بیمه به بیمه شخص ثالث مربوط می شود. در تاریخ مورد بررسی در بخش بیمه شخص ثالث، یکهزار و 519 شکایت مکتوب ثبت شده که از این تعداد یکهزار و 317 شکایت مورد رسیدگی قرار گرفته و 995 شکایت وارد بوده است؛ بنابراین در این بخش 75.5 درصد شکایت ها وارد بوده است.
همچنین در بخش بیمه بدنه اتومبیل نیز در طول هفت ماه گذشته 697 شکایت مکتوب ثبت شده است که 597 شکایت مورد رسیدگی قرار گرفته و 390 شکایت وارد بوده است بنابراین در این بخش 65.3 درصد شکایت ها وارد بوده است.
انتهای پیام/