اکونومیک 24

آخرین اخبار در مورد اخبار شرکت‌های بیمه

رکوردشکنی خسارت بیمه در ۵ماهه ۱۴۰۴؛ بیمه درمان صدرنشین شد

در پنج‌ماهه نخست ۱۴۰۴، خسارت بیمه با رشد ۶۶ درصدی رکورد زد و نسبت خسارت به مرز ۵۰ درصد رسید. همزمان بیمه درمان با عبور از شخص ثالث، صدرنشین رشته‌های بیمه‌ای شد. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ آمار رسمی بیمه مرکزی از عملکرد پنج‌ماهه نخست سال 1404 نشان می‌دهد که صنعت بیمه کشور هم در فروش بیمه‌نامه و هم در پرداخت خسارت، رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. اما جهش خسارت‌ها با نرخ 65.9 درصد، ب ...

از جاری شدن اشک شوق تا باور نکردن برنده شدن شهروند ایلامی / جوایز برندگان جشنواره عید تا عید بیمه دی اهدا شد

جوایز برندگان قرعه کشی جشنواره عید قربان تا عید غدیر خم شرکت بیمه دی با حضور دکتر عبداللهی مدیر عامل این شرکت اهدا شد. به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه دی این نشست با حواشی جالبی مواجه بود که برخی از این حواشی در ادامه تشریح می شود.پس از مشخص شدن نتایج قرعه کشی، 4 نفر برنده موتور برقی و 20 نفر هم برنده کمک هزینه سفر به عتبات عالیات شدند.یک نفر از برندگان کمک هزینه عتبات عالیات از برادران اهل سنت کر ...

شکایت بیمه‌گذاران از شخص ثالث و درمان اوج گرفت

در فروردین‌ماه ۱۴۰۴، بیش از ۱۳۰۰ شکایت بیمه‌ای در سامانه رسمی بیمه مرکزی ثبت شد که بیشترین حجم آن‌ها به رشته‌های شخص ثالث و درمان اختصاص داشته است. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در فروردین‌ماه سال 1404 مجموعاً 1317 شکایت در رشته‌های مختلف بیمه‌ای در سامانه رسمی بیمه مرکزی ثبت شده که از این تعداد، 1071 شکایت مختومه شده و 246 شکایت همچنان در حال رسیدگی است.این آمارها بیانگر بخشی از وضعیت ...

واکاوی خسارات بندررجایی/ چقدر دیه پرداخت شد؟

معاون بیمه مرکزی از پرداخت علی‌الحساب دیه ۵۹ نفر جان‌باخته و مفقودشده به مبلغ ۹۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد و تأکید کرد در حوزه خسارت مالی فعلا براورد دقیقی وجود ندارد و شرکت‌های بیمه در حال شناسایی میزان پوشش‌ها و تعهدات خود از خسارات هستند. تقی لو معاون اتکایی بیمه مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره اخرین براوردها از خسارت مالی بندر شهیدرجایی، اظهارداشت: در حوزه خ ...

بیشترین شکایت مردم از کدام بیمه‌هاست و چرا؟

شکایات مرتبط با رشته‌های ثالث، در صدر جدول شکایات مردم از بیمه هاست و دو رشته درمان و بدنه به ترتیب در رده‌های بعدی، بیشترین شکایت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، آمار شکایات 10 ماهه سال 1403 که توسط بیمه‌گذاران، بیمه‌شدگان و ذینفعان بیمه‌نامه در سامانه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات ثبت شده به تفکیک همه رشته‌ها از سوی نهاد ناظر صنعت بیمه منتشر شد.بر مبنای آمار ...

هنوز ثبت اطلاعات در سامانه اسکان شرط صدور بیمه ثالث نیست

درحالی که طبق قانون ارائه تمام خدمات بیمه ای منوط به ثبت اطلاعات متقاضی در سامانه املاک و اسکان است، بیمه مرکزی میگوید: هنوز خدماتمان را منوط به ثبت نام در این سامانه نکرده ایم. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طبق آیین نامه اجرائی بند 11  تبصره 8 ماده 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، ارائه کلیه خدمات و تمدید بیمه‌نامه‌ها از جمله شخص ثالث، آتش‌سوزی، عمر و مسئولیت باید بر مبنای ثبت اطلاعا ...

لایحه اصلاح مصوبه افت قیمت خودرو به دولت می‌رود

معاون بیمه مرکزی با تأکید براینکه اجرای مصوبه افت قیمت خودرو بدون دریافت حق بیمه بار مالی ۳۰ همتی برای شرکت های بیمه خواهد داشت، گفت: لایحه ای به منظور اصلاح افت قیمت خودرو و خودروهای متعارف تدوین و به دولت ارسال می شود. بهروز بستگانی سرپرست مرکز مدیریت ریسک و تدوین مقررات بیمه مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره دستورالعمل افت قیمت خودرو، اظهار داشت: دستورالعمل افت قیمت خو ...

اجرای مصوبه پرداخت افت قیمت خودرو از ۱ دی/ابطال در کار نیست

درحالی برخی منابع مدعی بازگشت پرونده خسارت افت قیمت خودرو به دولت و ابطال آن شده بودند که رئیس کل بیمه مرکزی تأکید کرد: ابطال و بازگشتی در کار نیست. پرویز خسروشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درپاسخ به این پرسش که آیا مصوبه خسارت افت قیمت خودرو به دولت بازگشت داده شده است؟ گفت: ابطال و بازگشتی در کار نیست. وی با تأکید براینکه کار طبق روال قانونی ادامه دارد و در حال آماده کردن مق ...

ریز آمار شکایت مردم از بیمه‌ها/۳۴۰۰ شکایت ثبت شد

گزارش جدید و تکمیلی بیمه مرکزی از ریز آمار شکایات مردم از بیمه‌ها نشان میدهد، به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران جدول تفکیکی آمار هفت ماهه شکایت مکتوب از شرکت‌های بیمه‌ای را برای بهره‌برداری عموم منتشر کرد. این آمار در 4جدول مشتمل بر آمار کل شکایات، درمان، ثالث و بدنه منتشر شده است. این جداول بر اساس شرکت بیمه، تعداد کل شکایات ثبت شده، شکایات رسیدگی شده (وارد ...

اسامی ابر بدهکاران بیمه‌ای به زودی منتشر می‌شود

وزیر اقتصاد با بیان اینکه نگرانی برخی شرکت‌ها این بود که با اعلام بدهکاران یک شرکت مشتریان آن از دست بروند، گفت: برهمین اساس اعلام کردیم که تمام شرکت‌ها باید بدهکاران خود را اطلاع‌رسانی کنند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در مراسم رونمایی از  سامانه مدیریت ریسک فساد، گفت:لیست ابر بدهکاران بیمه‌ای به زودی منتشر خواهد شد.وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه  از سال گذشته ...

خبر مهم برای اینشورتک‌ها/ آیین‌نامه تأسیس و فعالیت شرکت‌های فناور بیمه‌ای تصویب شد

بیمه مرکزی آیین‌نامه تأسیس و فعالیت شرکت‌های فناور بیمه‌ای را تصویب و ابلاغ کرد؛ به‌گفته معاون توسعه بیمه مرکزی؛ انتظار می‌رود با تأسیس و شروع فعالیت شرکت‌های فناور بیمه‌ای، در صنعت بیمه امکان عرضه خدمات بیمه‌ای با قیمت تمام‌شده پایین‌تر فراهم شود. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، آیین‌نامه تأسیس و فعالیت شرکت‌های فناور بیمه‌ای در شورای‌عالی بیمه تصویب و از سوی رئیس‌کل بیمه مرکزی به شرکت‌ ...

مشکلات شرط جدید صدور بیمه‌نامه شخص ثالث/ قمصریان: نباید بیمه شخص ثالث را محدود کنیم

مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی شرط جدید بیمه مرکزی برای صدور بیمه‌نامه‌های شخص ثالث را اقدامی محدودکننده دانست و خواستار بازنگری در این بند قانونی از سوی مجلس شد. مهدی قمصریان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در خصوص شرط جدید بیمه مرکزی برای صدور بیمه‌نامه شخص ثالث مبنی بر پرداخت عوارض آزادراهی و بزرگراهی از سوی بیمه گذاران، اظهار داشت: نیت قانونگذار در قانون بودجه 1402 تقویت مک ...

تفاهم همکاری بزرگترین شرکت بیمه اتکایی روسیه با ایران

همکاری بزرگترین شرکت بیمه اتکایی روسیه (RNRC) با یک شرکت بیمه اتکایی ایرانی کلید خورد. - اخبار اقتصادی -به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ به دنبال تلاش های صورت گرفته  در جهت همکاری با بازارهای بیمه اتکایی روسیه، شرق آسیا و کشورهای همسایه، سرانجام همکاری با بزرگترین شرکت بیمه اتکایی روسیه (RNRC)  رقم خورد. خبرگزاری تسنیممدیرعامل شرکت RNRC به عنوان بزرگترین بیمه گر اتکایی روسیه و کشورهای CIS، در نامه ای ا ...

مدیرعامل بیمه رازی: روزنامه رازی در بهبود ارتباط شرکت با مشتریان و سرمایه انسانی نقش اثرگذاری داشته است

مدیرعامل بیمه رازی در نخستین سالگرد چاپ شماره روزنامه رازی، اطلاع‌رسانی دقیق به‌موقع و اثرگذار را یکی از مؤلفه‌های اصلی بهبود ارتباط بین مشتریان و شرکت‌ها دانست. - اخبار بازار -به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه رازی؛ چهارشنبه 24 فروردین‌ ماه، روزنامه رازی یک سالگی خود را پشت سر گذاشت؛ در همین رابطه علی جباری، مدیرعامل بیمه رازی با اشاره به این مناسبت نوشت: خبرگزا ...