اکونومیک 24
11 اسفند 1401 - 12:16

گروه بهمن رتبه برتر خدمات فروش را به خود اختصاص داد

بر اساس گزارش ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد، شرکت «سیبا موتور» مقام نخست و «بهمن دیزل» مقام دوم خدمات فروش را کسب کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گروه بهمن، بر اساس گزارش ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد، شرکت «سیبا موتور» مقام نخست و «بهمن دیزل» مقام دوم خدمات فروش را کسب کردند.
شاخص‌های اصلی این ارزیابی، طبق دستورالعمل ضوابط خدمات فروش خودرو شامل ارزیابی نتایج عملکرد، کیفیت، سرعت و هزینه خدماتی مانند وضعیت نمایندگی‌ها، سیستم‌های ارتباطی و اطلاعاتی، رعایت ضوابط روش‌های متفاوت فروش، ضوابط حمل خودرو، رسیدگی به شکایت و… است که کلیه شرکت‌های عرضه کننده خودرو در ۴ حوزه مذکور مورد سنجش قرار گرفتند.

بر اساس نمرات منتشر شده، بهمن دیزل و سیبا موتور از نظر «وضعیت نظام مدیریتی شرکت‌ها» نمره ۸۴ را از ۱۰۰ نمره به دست آورده‌‎اند که متوسط نمره شرکت‌های خودروساز سنگین در این شاخص ۳۶ است. اختلاف فاحش نمره بهمن دیزل و سیبا موتور، در این شاخص کیفیت نظام مدیریتی این شرکت را نشان می‌دهد.

از نظر «میزان رضایتمندی مشتریان» نیز سیبا موتور نمره ۷۴ و بهمن دیزل نمره ۶۴.۶ را به دست آورده‌اند.

در ارزیابی «وضعیت نمایندگی‌های مجاز» نیز همچنان بهمن دیزل، رتبه برتر داشته و با نمره ۷۳.۹ مقام نخست و سیبا موتور با نمره ۶۹.۸ مقام سوم و میانگین نمره صنعت سنگین ۴۱ گزارش شده است. در این شاخص فضا، نیروی انسانی، الزامات محیطی، تجهیزات و فرآیندها ارزیابی می‌شود.

این گزارش حاصل ارزیابی ۱۷ شرکت خودروساز، ۲۳۶ نمایندگی مجاز عرضه کننده خودروی سنگین در سال ۱۴۰۱ و مصاحبه با ۴۶۲ هزار مشتری بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1067970

مهمترین اخبار اقتصادی: