از مهمترین عوامل موفقیت در فروش هر چه بیشتر، بسته بندی نمودن محصولات است؛ در ادامه با نکات کلیدی درباره طراحی بسته بندی آشنا خواهید شد.
به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، تا حالا از خود پرسیده اید چرا با وجود این که محصولات را با کیفیت بالا و قیمتی پایینتر به دست مشتری میرسانید اما در مقایسه با سایر رقبا آن طور که شایسته است نتوانسته اید نظر مشتری را به سمت کالای خود جلب کنید؟ باید بگوییم که این امر میتواند دلایل مختلفی داشته باشد که در دنیای امروز مهمترین آن، عدم جذابیت محصول است. اگر کالا ظاهری جذاب نداشته باشد مصرف کننده از خرید آن امتناع میکند چرا که ظاهر به نوعی گویای کیفیت داخلی است.
خبرگزاری مهرایدایدگرافیک بسته بندی
گرافیک بسته بندیگرافیک بسته بندیگرافیک با طرح مدرن و به روز میتواند تاحدودی زیادی بارِ زیبایی بصری محصول شما را یدک بکشد. آنها را از سایر رقبایتان متمایز نماید. با این امر در واقع توانسته اید که نظر مشتریان را به سمت و سوی خرید و در نتیجه فروش بیشتر سوق دهید.
تاحدودیایدشاید بتوان برند سازی و دادن هویت به محصول را از مهمترین اثرات بسته بندی به حساب آورد. مشتری گاهی اوقات تحت شعاع برند اقدام به خرید محصول میکند. به عنوان مثال به سمت یک کرم ضد آفتاب یا یک وسیله آرایشی که برند مد نظر بر روی جعبه آن حک گردیده سوق داده میشود و سعی میکند که آن را بخرد. علاوه بر برند سازی، طراحی بسته بندی محصول میتواند در بازاریابی و تبلیغات به خوبی عمل نماید.
طراحی بسته بندی محصولطراحی بسته بندی محصولنکات طلایی بسته بندی محصولات که باعث افزایش فروش میشود
نکات طلایی بسته بندی محصولات که باعث افزایش فروش میشودنکات طلایی بسته بندی محصولات که باعث افزایش فروش میشوداز مهمترین عوامل موفقیت در فروش هر چه بیشتر، بسته بندی نمودن محصولات است. همه ما به تأثیر بسته بندی بر روی فروش بیشتر کاملاً واقفیم. اما برای این که بتوانیم به بهترین نتیجه برسیم بایستی به یکسری نکات در هنگام طراحی توجه کنیم. در واقع فروش بیشتر محصولات با کمک بسته بندی در صورتی به ثمر مینشیند که مطابق با تکنیک و اصول تعریف شده اجرا گردد. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با نکات طلایی بسته بندی که در فروش هر چه بیشتر محصول دخیل هستند را معرفی نمائیم:
تأثیرنمائیمرنگ و قلم مناسب
برچسب واضح
تصاویر شفاف
طرحهای خلاقانه
اخذ مشاوره
رنگ مناسبرنگ مناسبرنگ از آیتمهای تأثیر گذار در توجه یا عدم توجه مشتری به سمت کالای مد نظر است و به نوعی میتواند عکس العمل وی را نشان دهد. از این رو بایستی مطابق با اصولی که از ورانشناسی تبعیت میکند، بر روی بسته بندی محصول پیاده سازی گردد. ترکیب رنگ بهتر است که با محتویات محصول در هماهنگی باشد.
تأثیرالعملورانشناسیقلم مناسبقلم مناسبقلم و فونت نیز میتواند فاکتوری برای بازخورد مشتری نسبت به محصول مد نظر باشد. از آنجایی که بسته بندی ها دارای محتوا هستند باید از فونتی استفاده گردد که نه خیلی ریز و نه درشت باشد. قلم بایستی کاملاً خوانا باشد. فونتهای فانتزی گرچه میتوانند در جلب نظر مشتری تأثیر گذار باشند اما به دلیل خوانا نبودن، خواندن را سختتر خواهند نمود.
هاتأثیربرچسب واضحبرچسب واضحبرجسب میتواند به بهترین شکل ممکن محصول را به مشتری معرفی نماید به شرطی که واضح و شفاف باشد و در جای مناسب قرار بگیرد. با درج شدن مناسب برجسب بر روی بسته بندی، مشتری به راحتی میتواند اطلاعات مد نظر خود را جستجو کند. اگر مشتری نتواند اطلاعاتی از قبیل تاریخ انقضا و قیمت را ببیند، محصول مد نظر را بدون توجه به محتویات آن بر روی قفسه فروشگاه خواهد گذاشت.
برجسببرجسبجستجوتصاویر شفافتصاویر شفافبا استفاده از تصاویر شفاف و مناسب میتوان احساسات مشتری را در هنگام برخورد با محصول تحریک نمود. تصاویر میتوانند عکسی از محصول و یا به صورت کاریکتاتور های جذاب باشد. البته به تناسب تصاویر با نوع محصول هم باید توجه نمود.
کاریکتاتورهایطرحهای خلاقانهطرحهای خلاقانهبه هر حال طراحی بسته بندی باید به گونهای باشد که بتواند مشتری را به سمت محصول بکشاند. با استفاده از یک بسته بندی خوب و بهره بردن از شکلهای مختلف میتوان مشتری را به وجد آورد.
وجداخذ مشاورهاخذ مشاورهآخرین نکته در ارتباط با بسته بندی محصولات، اخذ مشاوره از افراد کاربلد و با تجربه است. همه موارد و نکاتی که اشاره نمودیم مستلزم داشتن اطلاعات کافی و مهارت و تکنیکهای لازم هستند. از آنجایی که بسیاری از افراد خود به تنهایی قادر به پیاده سازی این قبیل از نکات بر روی بسته بندی نیستند، گرفتن مشاوره از افراد متخصص در این راستا بسیار احساس میشود.
گرفتن مشاوره از تیم باتجربه استودیو توسعه برند فهار
گرفتن مشاوره از تیم باتجربه استودیو توسعه برند فهارگرفتن مشاوره از تیم باتجربه استودیو توسعه برند فهارفهارهمان طور که اشاره نمودیم برای اجرای یک بسته بندی مؤثر و کارآمد نیاز به گرفتن مشاوره از افراد کاربلد و با تجربه میباشد. در همین زمینه، استودیو توسعه برند فهار با برخورداری از کادری مجرب و متخصص در طراحی انواع محصولات بسته بندی، این آمادگی را دارد تا در راستای فروش هر چه بیشتر محصولات، مشاوره رایگان به شما ارائه نماید. جهت مشاوره و برقراری ارتباط با پرسنل این مجموعه میتوانید با شماره تلفنهایی که در همین سایت درج گردیده تماس بگیرید.
مؤثرفهارجمع بندی
جمع بندیجمع بندیراز فروش موفق و بیش از حد یک محصول، بستگی به فاکتورهای مختلفی دارد که در این مطلب ما سعی نمودیم به یکی از مهمترین آنها یعنی بسته بندی، بپردازیم. این فاکتور صرفاً وسیلهای برای نگهداری و محافظت از محصول نیست بلکه بیشترین هدف از پیاده سازی آن جلب نظر مشتری و در نهایت درآمد زایی هر چه بیشتر است.
زاییمنبع: https://fahar.ir
https://fahar.irhttps://fahar.irاین مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.
خبرگزاری مهر
شناسه خبر: 873047