اکونومیک 24
30 بهمن 1400 - 13:55

دغدغه‌های کاربران برای سفارش آنلاین غذا کدام هستند؟

سفارش آنلاین غذا زودتر و بیشتر از آنچه فکرش را می‌کردیم توانسته جای خودش را در بین مشتریان غذاهای فست فودی و سنتی باز کند. این روزها کمتر کسی پیدا می‌شود که برای خریدن غذا ماشینش را روشن کند، ساعت‌ها در ترافیک بماند و در نهایت به صف طولانی جلوی رستوران محبوبش برسد. چون فقط با چند کلیک یا لمس دکمه‌های روی گوشی تلفن همراه می‌توانید غذاهای متنوع را سفارش داد و درب منزل، محل کار یا هر نقطه از شهر که حضور دارید تحویل بگیرید. اگر همه‌چیز در سفارش آنلاین غذا به همین سادگی بود که کاربران هیچ دغدغه و مشکلی نداشتند و استارتاپ­ها و سوپر اپلیکیشن های فعال در این زمینه هم بدون وقفه کارشان را انجام می‌دادند. درست است که تکنولوژی مرحله اول سفارش غذا را ساده کرده و همه‌چیز را برای خرید در اختیار کاربران گذاشته است، اما همچنان این مشتری است که تصمیم می‌گیرد کدام روش را برای خرید غذا انتخاب کند. سنتی یا آنلاین! پس شناختن و برطرف کردن دغدغه‌های کاربران یکی از مهم‌ترین وظایف استارتاپ­های فعال در این زمینه است. سفارش آنلاین غذاچطور سفارش آنلاین غذا بدهم؟ آیا برای سفارش غذای آنلاین لازم است جایی حضور داشته باشیم؟ این سوال را اغلب کسانی که بار اول است می‌خواهند سفارش غذا ثبت کنند می‌پرسند. چون تصور اینکه سفارش غذا آن هم به صورت آنلاین برای تمام افراد ساکن در شهرهای کوچک و بزرگ و مناطق مختلف وجود دارد باورنکردنی به نظر می‌رسد. اما به محض اینکه در سوپر اپ عضو می‌شوید، یک منوی گسترده از انواع غذاها برایتان نمایش داده می‌شود که برای خریدن آن‌ها فقط چند دقیقه زمان نیاز دارید. اول باید رستوران یا فست فود دلخواهتان را انتخاب کنید، بعد یکی از غذاهای آماده‌اش را سفارش دهید، چند دقیقه بعد یک غذای گرم و تازه با پیک برایتان فرستاده می‌شود و می‌توانید آن را تحویل گرفته و نوش جان کنید. به همین سادگی همیشه غذای تازه و آماده در دسترستان است و هر ساعتی از شبانه‌روز که اراده کنید، فقط نیاز است با سوپر اپ غذا را  به صورت آنلاین سفارش دهید. آیا حجم و کیفیت غذا های انلاین قابل قبول است؟ بزرگ‌ترین مشکلی که بی‌اعتمادی به خریدهای آنلاین را به ارمغان آورده، مطابق نبودن جنس خریده شده با جنسی است که مشتری تحویل می‌گیرد. در دنیای غذا و خوراکی‌ها هم این مشکل دیده می‌شود. بعضی از رستوران‌ها با توجه به اینکه مشتری هیچ دیدی به اندازه غذا ندارد و صرفاً به خاطر عکس یا اسم رستوران آن را سفارش داده، سعی می‌کنند تا حد امکان از اندازه غذا کم کنند. تا جایی که غذای بیرون بر با غذایی که داخل رستوران سرو می‌شود تفاوت حجم قابل توجهی دارد. بعضی مواقع داستان حتی از این هم عجیب‌تر می‌شود. رستوران کیفیت غذاهایی که آنلاین خریداری‌شده را به خاطر تخفیفی که داده یا سودآوری بیشترش کم می‌کند. به عنوان مثال پیتزایی که سفارش می‌دهید بیشتر شبیه یک نان پر از پنیر است تا پیتزا، یا ساندویچی که به دست شما می‌رسد، فقط یک لایه نازک ژامبون یا سوسیس دارد و خبری از آنچه در عکسش دیده‌اید نیست!حتی در غذاهای سنتی هم ممکن است غذا بدون گوشت سرو شود یا حجم آن به شدت کم شده باشد. همه این موارد دست به دست هم می‌دهند تا مشتریان غذای آنلاین فقط از یک سری رستوران خرید کنند و به سراغ گزینه جدیدی نروند. اگر خریدتان را از طریق یک اپلیکیشن معتبر انجام دهید؛ خیالتان راحت است که همه این موارد بررسی می‌شوند و اگر نارضایتی مشتریان ادامه داشته باشد، امکان پذیرش سفارش غذا از رستوران گرفته خواهد شد. ثبت سفارش و تحویل آنلاین غذا چقدر زمانبر است ؟ گاهی مواقع رستوران مشتری که سفارش آنلاین ثبت کرده را نسبت به مشتریان خودش در اولویت کمتری قرار می‌دهد. همین باعث می‌شود که مشتری ساعت‌ها منتظر بماند، با پشتیبانی رستوران تماس بگیرد و در نهایت خودش را با یک غذای حاضری سیر کند. مخصوصاً وقتی سفارش برای مجالس، مهمانی و مراسم‌های مختلف ثبت می‌شود، نگرانی نرسیدن یا دیر رسیدن غذا برای کاربران 100 برابر خواهد شد. به همین خاطر است که اغلب سفارش‌های عمده سراغ رستوران‌های سطح شهر می‌روند و اپلیکیشن­ها فقط میزبان سفارش‌های تکی یا خانوادگی هستند. آیا غذای ارسالی گرم و تازه است؟ سرد بودن غذا حتی از دیر رسیدن آن هم بدتر است! غذای سرد با غذایی که دیشب پخته شده و نیاز به گرم کردن دارد هیچ تفاوتی برای مشتریان نخواهد داشت. البته همیشه امکان گرم کردن غذا برای کسانی که سفارش ثبت می‌کنند وجود ندارد، گاهی مواقع فردی که غذا را سفارش داده در محل کارش است یا در پارک و فضای آزاد می‌خواهد غذا را میل کند. در این حالت روغن ماسیده روی غذا یا سردی آن، بیشتر از اینکه پاسخگوی نیاز فرد باشد، اشتهای او را کور می‌کند. آیا غذایی که تحویل می‌گیرم همان سفارش خودم است؟ با توجه به اینکه موقع ارسال سفارش آنلاین غذا ظرف‌های مخصوص در نظر گرفته می‌شود و درون آن‌ها مشخص نیست، مشتری بعد از باز کردن درب ظرف متوجه اشتباه پیک می‌شود و تا پیک برگردد و دوباره غذا را تحویل بدهد زمان زیادی صرف می‌شود. حتی گاهی مواقع مشتری دیگر ممکن است غذا را خورده باشد و دیگر رنگ سفارشتان را نبینید. پس سفارش آنلاین غذا فقط محدود به انتخاب آن نیست، بلکه سوپر اپ یا وب سایتی که این کار را انجام می‌دهد باید به ارسال درست سفارش‌ها هم توجه داشته باشد. آیا مشکلات سفارشم پیگیری می‌شود؟ وقتی سفارش دیر می‌رسد، سفارش اشتباه می‌رسد یا حتی رستوران حجم و کیفیت غذا را به شدت کاهش می‌دهد، هیچ‌چیزی به اندازه پیگیری پلتفرم ارائه دهنده خدمات سفارش آنلاین غذا دلگرم‌کننده نیست. مشتری باید بداند که صدای اعتراضش شنیده می‌شود و کسی هست که به فکر نیاز و خواسته‌های او باشد. چطور هزینه سفارش آنلاین غذا را بپردازیم؟ چطور پول بدهیم که حساب بانکی‌مان خالی نشود؟ بارها و بارها پلیس درباره کارت کشیدن و سفارش دادن محصولات آنلاین به کاربران اخطار داده که از هر درگاهی برای پرداخت پول استفاده نکنند. پس چطور می‌توان غذا را آنلاین خرید و پول آن را هم بدون دغدغه پرداخت؟ اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید سوپر اپلیکیشن اسنپ را به خاطر داشته باشید. اسنپ معتبرترین و برترین اپلیکیشن فعال در زمینه سفارش غذا است و می‌توانید از درگاه‌های امن بانکی که در این اپلیکیشن قرار دارد برای تسویه‌حساب نهایی مبلغ سفارش خودتان استفاده کنید. سوپر اپلیکیشن اسنپ به امنیت و محرمانگی اطلاعات کاربرانش باور دارد و از اطلاعات کارت و حساب بانکی شما برای سفارش‌های همیشگی محافظت می‌کند. پس با خیال راحت سفارش آنلاین غذا را ثبت کنید و غذای گرم، سالم، باکیفیت و خوشمزه تحویل بگیرید. https://snapp.ir/online-food-delivery/
منبع: فارس
شناسه خبر: 95576

مهمترین اخبار اقتصادی: