تهران - ایرنا - معاون هماهنگی توزیع شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق با اشاره به عزم وزارت نیرو برای بهره گیری کامل از ظرفیت صنایع در دوران اوج بار مصرف برق در تابستان۱۴۰۱ گفت: مشترکان صنعتی و کشاورزی حوزه توزیع به کنتورهای هوشمند تا پایان ماه جاری تجهیز میشوند.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران ( توانیر)، «محمد اله داد» در نشست ستاد راهبری اوج بار تابستان ۱۴۰۱ افزود: استفاده کامل از ظرفیت همکاری صنایع اعم از صنایع سنگین و صنایع بخش توزیع در دوره اوج بار امسال را مورد تاکید است.
وی ادامه داد: بر اساس سازوکاری که در وزارت صنعت، معدن و تجارت طراحی شده، امسال برنامه همکاری صنایع با برق، با رعایت دغدغه های سال گذشته، تدوین می شود.
اله داد، همکاری صنایع با برنامههای مدیریت و جابه جایی بار را تشویق محور عنوان کرد.
معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: همکاری صنایع بزرگ با این برنامه برای صنعت برق بسیار موثر و حیاتی است، این برنامهها، همانند سال های قبل به طور شفاف و کنترل پذیر اجرا میشود و رویت پذیری و کنترل پذیری شهرکهای صنعتی بخش توزیع نیز در حال تکمیل است.
وی انتظار رعایت مصرف از بخشهای عمومی و اداری را بیشتر از سایر بخشها ذکر کرد و خاطرنشان ساخت: دستگاههای اجرایی بیشتر از سایر بخشها به رعایت الگوی مصرف پایبند باشند و به همین دلیل باید کنترل پذیری، مراقبت و پایش این بخش به جد از سوی شرکت های توزیع دنبال شود.
اله داد: همچنین پایش و مقایسه گاز مصرفی و برق تولیدی مولدهای مقیاس کوچک را با توجه به قرارداد همکاری این مولدها حایز اهمیت دانست.
وی افزود: باید بتوانیم با تلاش، هوشمندی و همراهی که وجود دارد، امسال شرایط را برای تامین برق مردم سهلتر کنیم.
در ادامه «مصطفی رجبی مشهدی» مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق کشور با اشاره به جمع آوری آب در سدهای موثر برق آبی افزود: اقدامهای گسترده ای در سمت تامین انجام شده و در بخش مصرف نیز کنترل پذیری و رویت پذیری و اقدام های فرهنگی در حال سازماندهی است و انتظار داریم تعرفه جدید نقش بازدارنده در بخش خانگی داشته باشد.
وی با بیان این که تعمیرات نیروگاهی تا پایان اردیبهشت ماه به اتمام می رسد گفت: محدوده اوج بار شبکه به طور معمول ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریور است که در این بازه بیشترین همکاری با اجرای طرح تعطیلات و تعمیرات صنایع اجرا می شود.
در این نشست «علی اکبر کاظمی» مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو، نوع نگاه جامعه به برق به عنوان یک خدمت دولتی و نا آگاهی از ارزش واقعی برق به عنوان یک کالای اقتصادی را خاطرنشان ساخت و با اشاره به نقش رسانه ها در مدیریت افکار عمومی، بر اهمیت اطلاع رسانی ، آگاهسازی و تعامل روابط عمومی های صنعت برق با اصحاب رسانه تاکید کرد.
شناسه خبر: 280385