اکونومیک 24
18 مهر 1404 - 19:15

سقوط ۶ درصدی فروش جهانی پورشه در پی افت تقاضا در چین و اروپا

فروش جهانی شرکت پورشه، برند لوکس گروه خودروسازی فولکس‌واگن آلمان، در ۹ ماهه نخست سال جاری میلادی ۶ درصد کاهش یافت و علت آن تضعیف تقاضا در چین و اروپا اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، فروش جهانی شرکت پورشه، برند لوکس گروه خودروسازی فولکس‌واگن آلمان، در 9 ماهه نخست سال جاری میلادی 6 درصد کاهش یافت و علت آن تضعیف تقاضا در چین و اروپا اعلام شد.

به‌گفته بیانیه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد، تعداد تحویل خودروهای پورشه در سراسر جهان در دوره ژانویه تا سپتامبر به 212 هزار و 509 دستگاه رسید.

پورشه در همین بازه فقط 32 هزار و 195 خودرو به چین تحویل داده که بیانگر کاهش 26 درصدی است.

این برند لوکس دلیل افت فروش را «شرایط دشوار بازار، به‌ویژه در بخش خودروهای لوکس و افزایش رقابت از سوی خودروسازان چینی» عنوان کرده است.

بر اساس این گزارش، تحویل خودروهای پورشه به چین 15 درصد از فروش جهانی این شرکت را تشکیل می‌دهد اما این بخش تحت تأثیر تنش‌های تجاری و تعرفه‌ای میان اتحادیه اروپا و چین قرار گرفته است.

فروش پورشه در آمریکای شمالی در 9 ماهه نخست سال با 5 درصد رشد به 64 هزار و 446 دستگاه رسید در حالی که فروش آن در آلمان با کاهش 16 درصدی به 22 هزار و 492 دستگاه سقوط کرد.

بر اساس بیانیه این شرکت، فروش پورشه در اروپا (به‌جز آلمان) نیز با 4 درصد افت به 50 هزار و 286 دستگاه رسید.

پورشه که کاملاً متکی بر صادرات است، ماه گذشته به‌دلیل ضعف تقاضا، فشار رقابتی در چین و همچنین تعرفه‌های آمریکا، هدف تعیین شده خود برای فروش در سال جاری میلادی را کاهش داده بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1963100