اکونومیک 24
21 اسفند 1400 - 21:39

برای بهینه سازی تبلیغات گوگل چه اقداماتی انجام دهیم؟

استفاده از تبلیغات گوگل مثل شرکت در یک مزایده است شما باید تمامی نکات را رعایت کنید تا شاید برنده‌ مزایده باشید. حتما تا به حال این حرف را از اکانت منیجرهای گوگل شنیده اید؛ که گوگل جایگاه نمی فروشد  این یعنی، برنده شدن در مزایده صرفا به معنای گرفتن بهترین جایگاه نیست. مهم این است که چه هدفی را برای تبلیغات خود در نظر گرفته‌اید. در این مطلب افراک بررسی می‌کند که برای بهینه سازی تبلیغات گوگل چه راهکاری باید داشته باشیم. مراحل بهینه سازی تبلیغات در گوگل هر چه کمپین‌های گوگل بهینه‌تر باشد، شانس بیشتری برای برنده شدن در سیستم مزایده‌ای گوگل دارید. بهینه سازی تبلیغات گوگل شامل اقدامات گسترده‌ای است، که باعث افزایش هدفمندی کمپین‌های تبلیغاتی و کاهش کلیک‌های نامعتبر، کاهش هزینه تبلیغات و افزایش کوالیتی اسکور می‌شود. در نهایت هدف از بهینه سازی تبلیغات گوگل افزایش نرخ بازگشت سرمایه تبلیغاتی است. اولین قدم: انتخاب کلمه کلیدی مناسب  یکی از راهکارها برای افزایش بازدهی کمپین گوگل ادز و بهبود کیفیت تبلیغات در گوگل، انتخاب کلمات کلیدی مناسب و مرتبط است. کلمات کمپین باید چند ویژگی اساسی داشته باشند؛ در درجه اول کلمات کلیدی کمپین باید خاص باشند. اگر اولویت شما، قرار گرفتن در دید بسیاری از مخاطبان است، می‌توانید از کلماتی که اکثرا در تبلیغاتشان استفاده می‌کنند، بهره ببرید. در درجه آخر، تبلیغات خود را گروه بندی کنید؛ کلمات کلیدی و تبلیغات خود را بر اساس محصولات، خدمات یا سایر دسته ها در گروه های تبلیغاتی گروه بندی کنید. این اقدام باعث جذب مشتریان هدف شما خواهد شد. دومین قدم: بهینه سازی لندینگ پیج  یکی دیگر از اصلی ترین فاکتورهای بهینه‌سازی گوگل ادز، توجه ویژه به لندینگ پیج کمپین است؛ همان طور که می‌دانید برای افزایش بازدهی کمپین‌های تبلیغاتی می‌توانید آن‌ها را بسنجید و در نهایت به بهترین حالت ممکن بهینه کنید. سومین قدم: انتخاب استراتژی مناسب  اهداف کمپین شما باید با اهداف نهایی کسب و کار شما منطبق باشد. هر کمپین گوگل ادز، نقش کوچکی در رسیدن به آن هدف نهایی ایفا می‌کند. کمپین‌های متفاوت می‌تواند اهداف مختلفی داشته باشد. برای مثال، کلماتی که میزان نمایش بالایی دارند می‌تواند در کمپین‌هایی با هدف دریافت سهم نمایش بالا نقش ایفا کنند. کلام آخر ـ بهینه سازی گوگل ادز با افراک  مرحله شارژ اکانت گوگل ادز را فراموش نکنید! برای بهینه سازی اقدامات فراوانی وجود دارد: ما در این قسمت به صورت مختصر به ۳ قدم اشاره کردیم؛ در صورتی که نیاز به توضیح بیشتری دارید، می‌توانید با شماره ۰۲۱۹۱۰۹۲۰۰۰ ارتباط بگیرید. *** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.
منبع: ایرنا
شناسه خبر: 156588

مهمترین اخبار اقتصادی: