نوشابه گازدار انار که محصولی جدید از برند نام آشنای ایرانی زمزم است با عطر و طعمی کمنظیر با اقبال عمومی مردم قزاقستان مواجه شده است.
زمزم یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نوشابه در ایران است که در سال ۱۳۳۴ تاسیس شد؛ این شرکت در دهههایی که در کشور فعالیت داشت، با مشکلات و چالشهای بسیاری دست و پنجه نرم کرد؛ اما در نهایت توانست در سبد محصولات غذایی ایرانیان جای باز کند و به رقیبی جدی برای پپسی و کوکاکولا در کشور تبدیل شود. این شرکت بهرغم این فراز و فرودها به جایی رسید که سهم اصلی تولید نوشابه را در دهه ۷۰ در ایران داشت و به بیش از ۵۰ کشور دنیا نیز محصول خود را صادر میکرد. حالا زم زم قصد دارد فعالیتهای خود در زمینه تولید فراسرزمینی و صادرات را گسترش دهد و نقشی اساسیتر در سبد محصولات دیگر کشورها نیز داشته باشد.
پیرو سیاستهای کلان کشور در زمینه اولویت تعامل با همسایگان، شرکت زمزم ایران تلاش داشته است همکاریهای دوجانبهای را در جهت فروش محصولات نوشیدنی حلال و تولید فراسرزمینی این محصولات بعمل آورد. در همین راستا در یکسال اخیر صادرات انواع نوشابههای گازدار بخصوص نوشابه گازدار انار به مقصد قزاقستان رشد بسزایی داشته است.
نوشابه گازدار انار که محصولی جدید از برند نام آشنای ایرانی زمزم است با عطر و طعمی کمنظیر با اقبال عمومی مردم قزاقستان مواجه شده است. زمزم اعلام کرده است که در برنامههای آتی به دنبال تولید فراسرزمینی و تکمیل سبد محصولات خود در کشور قزاقستان است.
البته استقبال از زمزم در کشورهای خارجی پیشتر نیز صورت گرفته است: برای مثال روزنامه «اونیره» ارگان شورای اسقفی کاتولیک ایتالیا با اشاره به عرضه گسترده نوشابههای شرکت ایرانی «زمزم» در خاورمیانه و اروپا نوشت: زمزم پیشگام رقابت با نوشابههای آمریکایی است و هرچند زمزم از سال ۱۹۵۴ با هدف رقابت با نوشابههای آمریکایی فعالیت خود را آغاز کرد و با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹، این چالش شکلی گسترده یافت. افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و حذف نشانههای آمریکایی از ایران، تولیدات زمزم به نماد نوشابه ملی تبدیل شد و اکنون زمزم به یک قدرت در بازار خاورمیانه تبدیل شده است. به نوشته اونیره، نوشابههای شرکت زمزم که تولید سالانه آن به ۲.۵ میلیارد بطری میرسد در کشور دانمارک نیز عرضه میشود.