اکونومیک 24
26 تیر 1402 - 13:24

مدیریت منابع ارزی واردات، بهبود کیفیت و کمیت تولید با اجرای رتبه‌بندی تخصصی شرکت‌ها

یک مقام مسئول وزارت صمت با بیان اینکه رتبه‌بندی کمک می‌کند تا در داخل افزایش رضایت مصرف‌کنندگان را شاهد باشیم، گفت: این کار کمک می‌کند تا از رتبه‌بندی پلی برای رشد صادرات بزنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محسن شکراللهی مدیر کل دفتر صنایع لوازم خانگی وزارت صمت در آیین امضای تفاهم‌نامه مشترک رتبه‌بندی تخصصی حوزه تلفن همراه و لوازم خانگی، گفت: امیدوار هستیم با همکاری شکل گرفته شاهد ارتقا کیفیت و کمیت تولید در کشور باشیم. در این زمینه بحث رتبه‌بندی و اعتبارسنجی و ساماندهی آن کمک می‌کند تا در داخل افزایش رضایت مصرف‌کنندگان را شاهد باشیم. ضمن اینکه این کار کمک می‌کند تا از رتبه‌بندی پلی برای رشد صادرات بزنیم.

وی افزود: در وزارت صمت با توجه به رویکرد وزیر در مورد بازارهای جدید صادراتی دارند، رتبه‌بندی تخصصی می‌تواند ابزار خوبی برای افزایش کیفیت و کمیت در برون‌زایی و درون‌زایی اقتصاد باشد. تا امروز اقدامات خوبی در سازمان مدیریت صنعتی در این خصوص انجام شده است و این فرصت وجود دارد تا فضای خوبی شکل گرفته است را متمرکز بر تولید کشور به ویژه در حوزه لوازم خانگی و موبایل کنیم.

شکراللهی با اشاره به راهبردهای جدید برای مدیریت ارزی کشور اظهار کرد: رویکرد دفتر استفاده بهینه و حداکثری از ظرفیت وزارتخانه و سایر نهادها است. یکی از سازمان‌هایی که می‌تواند در حوزه افزایش کیفیت تولید و خدمات پس از فروش به ما کمک کند، سازمان مدیریت صنعتی است.

انجام رتبه‌بندی شرکت‌ها بدون خطا طی 25 سال

ابوالفضل کیانی بختیاری رئیس سازمان مدیریت صنعتی با بیان اینکه اولین کانون ارزیابی صنایع در این سازمان شکل گرفت گفت: اولین دوره‌های تخصصی نیز در این سازمان شکل گرفت و امروز 250 دوره آموزشی در این سازمان برگزار می‌شود. اولین المپیاد مدیریت کشور در سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد. اولین نظام رتبه‌بندی بنگاه‌های بزرگ را با 100 شرکت آغاز کردیم که به 500 شرکت رسیده است.

وی افزود: در رتبه‌بندی‌های مختلف مانند انرژی و ای نماد ارزیابی انجام می‌دهیم. با وزارت صمت نیز رتبه بندی مونتاژگران آسانسور را داشتیم. اصل بر این است تا این نظام رتبه‌بندی توسعه پیدا می‌کند.

کیانی تاکید کرد: رتبه‌بندی سبب افزایش رقابت و پایداری کیفیت شرکت‌ها می‌شود. عنوان برتری هر شرکت در بهبود شرایط برند آنها تاثیر گذار است. دانشگاه‌ها نیز به سراغ شرکت‌هایی می‌روند که رتبه دارند. دستگاه‌های اجرایی و بانک ها نیز این شرکت‌ها را در اولویت کاری خود قرار می‌دهند.

رئیس سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به اینکه در کنار بحث‌های رتبه‌بندی همایش‌های بین‌المللی مختلفی را برگزار می‌کنیم، گفت: ما 24 نمایندگی در سراسر کشور داریم که اقدامات آموزشی و آینده پژوهی را در استان‌ها انجام می‌دهند. با تعامل‌های متعددی که با دانشگاه‌های فرانسه(حدود 25 سال) و آلمان(5 سال) داریم در حال اجرای اقدامات بین‌المللی هستیم. این سازمان 25 سال است که شرکت‌ها را رتبه‌بندی می‌کند و تا کنون خطایی در این زمینه نداشته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1366250

مهمترین اخبار اقتصادی: