اکونومیک 24
25 بهمن 1400 - 08:56

حمایت مقام معظم رهبری، فضای جامعه را برای پذیرش نوشت‌افزار ایرانی-اسلامی آماده کرد

تهران- ایرنا- رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر و لوازم مهندسی گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص نوشت‌افزار ایرانی-اسلامی، تولید محصول داخلی با کیفیت به سرعت مخاطب را به خود جذب کند. «موسی فرزانیان» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به ۱۰ سالگی تولید نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر ایرانی-اسلامی، اظهار داشت: این فرآیند با تولید دفتر در کشور آغاز شد و مجموعه‌ای از تولیدکنندگان برای تولید محصولاتی با شخصیت‌های ایرانی شروع به کار کردند. وی افزود: از همان آغاز با وجود این تفکر که مصرف‌کننده داخلی به دنبال استفاده از کالای خارجی است اما محصولات تولیدشده داخلی مورد استقبال مردم در سراسر کشور قرار گرفت. فرزانیان تاکید کرد: این روند هم‌زمان با حمایت مقام معظم رهبری از تولیدات داخلی، فضای جامعه را برای پذیرش محصولات ایرانی- اسلامی آماده کرد و توانست نیاز جامعه را تأمین کند. وی با بیان اینکه نوشت‌افزار ایرانی-اسلامی در سطح بازار با موفقت توزیع شد و به فروش رسید، تصریح کرد: با توجه به استقبال به وجود آمده فعالیت در این زمینه گسترش یافت و به غیر از دفتر، لوازم‌التحریرهای دیگر مانند کیف، جامدادی و پاک‌کن نیز با نقش این شخصیت‌ها توزیع شدند. رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر و لوازم مهندسی با بیان اینکه در این سال‌ها توانستیم به اهداف خود دست یابیم و فروش بالایی را به ثبت برسانیم، اظهار داشت: موضوع مهم در این زمینه نداشتن تبلیغ مداوم بر روی شخصیت‌های محبوب ساخته‌شده و نبود تولید مجدد در این بخش است که کار تولید نوشت‌افزار را محدود می‌کند. وی با تاکید بر اینکه شخصیت‌سازی کار بزرگی است که مختص به یک مجموعه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: باید تبلیغات گسترده‌ای در این زمینه صورت گیرد و بخش‌های مختلف با همراهی یکدیگر مسیری را آغاز کنند تا دانش‌آموزان را به خود جلب کند و به تولید انبوه برسد. فرزانیان گفت: در سال‌های گذشته، بخشی از سوءاستفاده‌گران با استفاده از شخصیت‌های محبوب ایرانی-اسلامی نوشت‌افزارهای نامرغوبی را تولید کردند که کیفیت پایین آنها مصرف‌کنندگان را از کالای ایرانی ناامید کرد اما در سال‌های اخیر با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر تولید کالای باکیفیت ایرانی شاهد تولید لوازم‌التحریر قابل رقابت در جامعه هستیم. وی با اشاره به اینکه بعد از گذشت زمانی کوتاه، شخصیت‌های محبوب ایرانی به دلیل نبود برنامه بلندمدت به دست فراموشی سپرده می‌شوند، اظهار داشت: برنامه‌ریزی به این معناست که شخصیت‌سازی انجام شود تا شرایط برای تولید داخلی تسهیل شود و به دست مصرف‌کننده برسد، این روند زنجیره‌ای است که باید به صورت اصولی انجام شود زیرا اختلال در هر بخشی مانع موفقیت می‌شود. رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر و لوازم مهندسی با تاکید بر اینکه با حمایت‌های موجود و استفاده از تولیدات باکیفیت می‌توانیم فرهنگ ایرانی-اسلامی را رشد و توسعه دهیم، خاطرنشان کرد فرهنگ‌سازی زمان‌بر است و باید سرمایه‌گذاری طولانی‌مدتی برای آن انجام شود تا هم به اهداف خود و هم به سود دست یابیم.
منبع: ایرنا
شناسه خبر: 76928

مهمترین اخبار اقتصادی: