مدیرعامل یک شرکت بیمهای با بیان اینکه بیمه نامه ها باید شفاف باشد، گفت: در حال حاضر 95 درصد فروش بیمه نامه به صورت چهره به چهره و حضوری انجام میشود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در راستای توسعه ضریب نفوذ بیمه در ایران، نخستین رویداد مسابقه سخنرانی در صنعت بیمه توسط شرکت بیمه تعاون برگزار شد که امروز اختتامیه آن با معرفی 6 نفر از برگزیدگان در محل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی برگزار شد.
در این نشست اعلام شد در مرحله اول 300 نفر شرکت کردند، بعد از آن 13 فیلم سه دقیقهای از سخنرانی و ارائه و معرفی بیمهنامه توسط شرکتکنندگان به دبیرخانه مسابقه ارسال شد که در نهایت از بین این 13 نفر 6 نفر به عنوان سخنران برتر در حوزه بیمه انتخاب شدند.
در این مراسم، مظلومی مدیرعامل بیمه تعاون با بیان اینکه این مسابقه کاملاً مستقل از بیمه تعاون است و برای توسعه ضریب نفوذ بیمه و توسعه بیمهنامههای زندگی برگزار شده است، گفت: امیدواریم در سالهای آینده نیز مسابقات سخنرانی در صنعت بیمه تداوم داشته باشد.
مدیرعامل بیمه تعاون گفت: با وجود اینکه شبکه فروش بیمه و استارتآپها گسترش پیدا کردند اما فروش بیمه به صورت حضوری فقط 5 درصد را شامل میشوند و همچنان 95 درصد فروش بیمهها در بستر چهرهبه چهره و حضوری انجام میشوند.
آپبه گفته وی، فروش بیمهنامههای زندگی هیچ استعدادی از طریق ارائه آنلاین و غیرحضوری نمی خواهد بلکه باید برای فروش بیمهنامه زندگی با ارائه و توضیح و داشتن مهارت صحبت کردن و معرفی مزایای صنعت بیمه انجام شود.
در این مراسم همچنین پرویز خسروشاهی قائم مقام بیمه مرکزی جمهوری اسلامی، ابتکار عمل بیمه تعاون در پوشش بیمهای قهرمانان ورزشی را مورد ستایش قرار داد و گفت: باید مردم عادی را درگیر صنعت بیمه کنیم و عنصر رقابت در فروش بیمهنامه وارد شود.
قائم مقام بیمه مرکزی همچنین پیشنهاد کرد: علاوه بر برگزاری سخنرانی در صنعت فروش بیمهنامه بهتر است در شبکه خسارت به مردم هم کسانی به عنوان سخنران تربیت شوند چون اکثر کسانی که خسارت بیمهنامه دریافت میکنند ناراضی هستند به دلیل اینکه یا نمیدانند بیمهنامه آنها چه مواردی را پوشش داده و یا اینکه نماینده بیمه با مردم خوب صحبت نکرده است.
خنرانهمچنین مصطفی زندی مدیر روابط عمومی بیمه مرکزی گفت: هدف از برگزاری مسابقات سخنرانی صنعت بیمه، سادهسازی مفاهیم بیمه برای مردم و معرفی آئیننامههای بیمه مرکزی که مرتب در حال به روز شدن است.
در این مراسم، هادی یکی از کارشناسان صنعت بیمه گفت: متأسفانه حجم کیک صنعت بیمه بزرگ نشده است، بلکه این کیک بین افراد بیشتری در صنعت بیمه توزیع شده است.
وی گفت: من به عنوان یک مشتری به نمایندگان فروش بیمه تماس میگیرم اما چیزی که آنها ارائه میکنند برای من قابل فهم نیست و اکثر مردم همانگونه که با قراردادهای بانک آشنایی ندارند، با فروش بیمهنامهها نیز ناآشنا هستند.
در این مراسم، میرزایی نماینده بیمه پاسارگاد هم گفت: در بحث فروش بیمه عمر و پسانداز، گنجینهای از افراد داریم که 150 هزار فروشنده، نماینده و یا ارائه کننده بیمه عمر با ما همکاری دارند.
به گزارش فارس، یکی از دلایل پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در کشور ما عدم آشنایی مردم با بیمهنامه عمر و زندگی است وگرنه در رشتههای شخص ثالث با کشورهای دیگر فاصله زیادی نداریم.
انتهای پیام/
انتهای
شناسه خبر: 415524