مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: در سال ۱۴۰۱ خودرو تیبا از زنجیره تولید سایپا حذف می شود و فقط به اندازه تعدادی که ثبت نام کردند و تعهداتی که داریم این خودرو تولید خواهد شد.
به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر به نقل از سایپا، محمدعلی تیموری گفت: همیشه اعتقاد به زنجیره تأمین داشتم و سعی کردم تمام انرژیام را برای این بخش بگذارم. خودروساز بدون زنجیره تأمین در دنیا موفق نیست و امیدوارم زنجیره تأمین در زمینه خودروهای جدید، از قسمت طراحی حضور داشته باشد.
خبرگزاری مهرتأمینتأمینتأمینوی افزود: در سایپا یک میلیون سهامدار خرد داریم که بسیار مهم هستند و این افراد در سالهای اخیر هیچ عایدی از سهامشان نداشتند به همین خاطر از اولین روز حضورم در سایپا تولید اقتصادی را محور برنامههایم قرار دادم چراکه بر این اساس هم کیفیت، هم قیمت و هم تحویل به موقع کسب خواهد شد و این سه پارامتری است که باعث بقای محصول خواهد شد.
مدیرعامل گروه سایپا گفت: در سال آینده تمام تمرکز روی تولید موتوری است که بر اساس نقشه و مدارک ساخته خواهد شد چراکه نمیخواهیم با مهندسی معکوس موتور تولید کنیم تا مشتری و زنجیره تأمین از این بابت زیان ببینند و هزینهای پرداخت کنند.
تأمینوی افزود: سال آینده خودرو آریا را به بازار عرضه میکنیم و زنجیره تأمین را در تولید این خودرو به کار میگیریم.
تأمینتیموری تاکید کرد: تا اردیبهشت ماه سال آینده فرایند کیفیت در سایپا اصلاح خواهد شد. البته این کار آغاز شده است. انجام تغییر بسیار سخت و پیچیده است اما با آموزش میتوان به آن دست یافت.
وی با اشاره به این سوال که بسیار مطرح شده که چرا در صنایع موشکی موفق هستیم اما در خودروسازی خیر؟ تصریح کرد: اولین تفاوت در صنایع نظامی و موشکی وجود انسانهای متعهد، متخصص و ایثارگر هستند که جانشان را میدهند و این روحیه را باید درصنعت خودروسازی هم تقویت کنیم و انسانهایی را انتخاب کنیم که این روحیه را داشته باشند و جانشان را برای تولید بدهند.
درصنعتتیموری افزود: نکته دوم این است که فضای کسب و کار صنعت خودروسازی متفاوت از صنایع موشکی است. فضای کسب و کار صنعت خودرو آرام نیست اما در صنایع نظامی محیط آرام و صددرصد تمرکز بر تولید است. بنده خیلی سعی کردهام که فشارهای بیرونی را تحمل کنم تا محیط کسب و کار از سیاسی به اقتصادی تبدیل و خودرو از یک کالای سیاسی خارج و تبدیل به کالای اقتصادی شود.
مدیرعامل گروه سایپا تصریح کرد: نکته سوم در مورد این دو صنعت بحث امنیت است. کالایی که امنیت مردم را تأمین میکند میتواند اقتصادی نباشد اما خودروساز باید کالایی تولید کند که مردم حق انتخاب آن را دارند.
تأمینوی افزود: وظیفه داریم انسانهای متعهد، متخصص و ایثارگر پرورش دهیم به طوری که احساس آرامش در صنعت خودرو داشته باشیم و با آرامشی که در این صنعت ایجاد میکنیم بتوانیم تولیدات اقتصادی را عرضه کنیم که قیمت مناسب، کیفیت خوب و تحویل به موقع داشته باشیم.
مدیرعامل سایپا گفت: در سال آینده با توجه سیاستگذاری وزارت صمت امیدواریم بتوانیم شرایط را تغییر دهیم. چراکه داراییها و سهام درون گروهی خودروسازها باید عرضه شود و درآمدش در چرخه تولید بیاید و با این کار صنعت خودرو به ریل خود بر میگردد. البته این کارنیاز به زمان کوتاهی دارد که با کمک همدیگر انجام خواهیم داد.
صمتکارنیاز
شناسه خبر: 133718