امیر بیات گفت: توسعه کشتیرانی به طور صرف تنها اقدامی نیست که دردریای خزرمورد توجه است بلکه انجام برنامههای راهبردی درخصوص کاهش زمان تخلیه وبارگیری کشتیهادرمحدوده بنادر در دستورکار قراردارد
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، امیر بیات در حاشیه نمایشگاه بینالمللی ترانس راشا روسیه در خصوص میزان سهم ایران از ترانزیت کالاهای روسیه، کشورهای جنوب و شرق آسیا و همچنین اقداماتی که به منظور توسعه این بازار صورت گرفته با ارائه توضیحاتی، تصریح کرد: در راستای سیاستهای دولت و تقویت روابط با تجار و اقتصاد دانان داخلی به علاوه اقتصاددانان روسیه و هند و همچنین توسعه کریدور شمال-جنوب، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اقدام به سرمایهگذاری بسیار زیادی در دریای خزر نموده است.
وی افزود: یکی از این سرمایهگذاریها مربوط به سرمایه گذاری حدود ۱۰ میلیون دلاری در بندر سالیانکا است، همچنین قرارداد ساخت و خرید هشت فروند شناور ویژه تردد در دریای خزر انجام شده است.
معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی، ادامه داد: در حال حاضر گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به دنبال تقویت ساختارها و زیرساختهای حملونقلی است و بر همین اساس با یک دگردیسی در جهت توسعه و تقویت مبادلات تجاری با انجام حملونقل به صورت ترکیبی از هند به ایران و روسیه و بالعکس اقدام و یک شرکت چندوجهی و لجستیک ایجاد کرده است.
وی خاطرنشان کرد: حضور کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه حملونقل و لجستیک در روسیه با استقبال بسیار گرم از سمت تجار روسی، هندی، پاکستانی و کشورهای اوراسیا قرار گرفت و برای تدوین برنامههای حملونقلی نشستهای بسیاری با آنها برگزار شد.
بیات گفت: این استقبال نشان داد که برند IRISL (کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران) همواره و تحت هر شرایطی برندی معتبر و شناخته شده است.