اکونومیک 24
21 اسفند 1401 - 10:03

شبکه ارتباطات آرمانی در رویای تبدیل تهران به شهری هوشمند

سامانه هوشمند مدیریت و مانیتورینگ بیلبوردها و رسانه‌های محیطی به عنوان پلتفرم تبلیغات هوشمند محیطی برای صاحبان مشاغل و برندها طراحی شده است.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، توجه به دغدغه‌های شهروندی و فراهم کردن امکاناتی برای ایجاد آرامش و رفاه شهری، همواره از مهم‌ترین وظایف مدیران و مسئولان خصوصی و دولتی در هر جامعه بوده است. یکی از بزرگترین معضلات زندگی اجتماعی در کلان‌شهرها، تردد و رفت‌وآمدهای درون‌شهری محسوب می‌شود که با توجه به تراکم جمعیت، کمبود معابر و گذرگاه‌های ایمن، مشکلات سیستم حمل‌ونقل عمومی یا مواردی از این قبیل به عنوان بحرانی همیشگی یاد می‌شود که با هم‌فکری، هم‌افزایی و همکاری میان مسئولان، مدیران و صاحب‌نظران به میزان قابل‌توجهی، رفع خواهد شد.

به همین منظور نشست‌های سالانه جوامع علمی و مدیریتی کشور پیرامون حوزه‌های شهری به‌ویژه حمل‌ونقل عمومی و مهندسی ترافیک، از ملزومات مدیریت شهری به شمار می‌رود. اتفاقی که بعد از گذشت سه سال از بحران کرونا در کشور، امسال همایشی تحت عنوان «کنفرانس بین‌المللی ترافیک و حمل‌ونقل شهری» در تاریخ ۱۵ و ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۱ توسط سازمان حمل‌ونقل و ترافیک کشور و شهرداری تهران برگزار شد. این کنفرانس بین‌المللی که در مرکز همایش‌های برج میلاد به اجرا درآمد، با حمایت مطرح‌ترین دانشگاه‌های کشور نظیر دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه علم‌وصنعت، دانشگاه علامه طباطبایی و بسیاری از پژوهشکده‌ها و مراکز علمی و مؤسسات معتبر و نیز مجموعه‌ای از شرکت‌های دانش‌بنیان مانند «شبکه ارتباطات آرمانی» در کنار مجری برگزارکننده این نشست بود و بر آن تلاش بود تا کلیه افرادی که در این حوزه دستی بر آتش دارند، چه از بعد علمی و چه از لحاظ عملیاتی، در کنار هم قرار گیرند.

توجه به حمل‌ونقل همگانی، سیستم حمل‌ونقل هوشمند، برنامه‌ریزی شهری و حمل‌ونقل، ترویج فرهنگ ترافیک و ایمنی لازم، استفاده از سیستم حمل‌ونقل پاک، طراحی و مهندس زیرساخت‌های شهری از جمله محورهای مورد بحث در این همایش بود که در کنار نمایشگاه دستاوردهای علمی و فناوری و نرم‌افزارهای مدیریتی در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک، پانل‌های متعدد، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تخصصی که در معرض دید و استفاده مخاطبان قرار داشت، میان ارگان‌های مختلف نیز برای راهبری و مدیریت حمل‌ونقل شهری و برون‌شهری، تعامل برقرار کرد.

تهران را شهری آرمانی تصور کنیم

شبکه ارتباطات آرمانی در رویای تبدیل تهران به شهری هوشمند

این کنفرانس با حضور مدیران و مسئولان لشکری و کشوری، جلال بهرامی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، افندی‌زاده معاون وزارت راه و شهرسازی، دکتر تشکری هاشمی نماینده شورای شهر تهران، سردار حمیدی نماینده پلیس راهور کشور، صفارزاده کمیته علمی و دبیر برگزاری کنفرانس، علیرضا زاکانی شهردار تهران و نیز برخی از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و راهبردهای ارتباطی در حالی برگزار شد که حدود ۸۰۰ مقاله علمی معتبر در حوزه مدیریت ترافیک و حمل‌ونقل شهری به این کنفرانس ارسال شده و مورد بررسی قرار گرفت.

در این مراسم مهندس بهرامی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اذعان داشت: «بوی بهبود ز اوضاع جهان می‌شنوم! این همایش فرصتی مغتنم برای هم‌اندیشی و هم‌افزایی تخصصی و موشکافانه مباحث مربوط به حوزه تخصصی مهندسی ترافیک، فرصت ارتباط بین نخبگان، متخصصین، صاحب‌نظران با یکدیگر و با مجموعه مسئولین حوزه حمل‌ونقل و ترافیک باید مستمر باشد و به یک فرایند پایدار تبدیل شود. در حوزه‌های تخصصی، افراد متبحر و باسوادی حضور دارند اما مشکلات کشور در بسیاری از زمینه‌ها همچنان پابرجاست.» وی افزود: «عدم ارتباط میان حوزه‌های میدانی و اجرایی با حوزه‌های تخصصی به یک تصمیم جدی تبدیل شده که زندگی روزمره مردم را دچار مشکلاتی کرده است که باید برای رفع آن‌ها تمهیداتی اندیشیده شود و این مهم جز در سایه همکاری جمعی در بخش خصوصی و عمومی میسر نخواهد بود.»

در همین راستا و باتوجه به اهمیت بحث هوای پاک، کاهش آلودگی، ساده‌سازی ترددهای شهری و توجه به برخورداری از شهری انسان‌محور، شرکت دانش‌بنیان تبلیغات محیطی آرمانی به عنوان یکی از حامیان اصلی برگزاری این مراسم از محصولات خود رونمایی کرد و در طول دو روز برگزاری کنفرانس ضمن برپایی غرفه و ارائه مقاله تخصصی درباره یکی از محصولات هوشمند خود، میزبان اساتید دانشگاه‌ها، دانشجوها، صاحبان مشاغل و مدیران رده‌بالای شهرداری و کشور نیز بود.

در ضمن بازدیدجلال بهرامی، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از غرفه شرکت آرمانی، سهام‌الدین بهرامی مدیرعامل هولدینگ تبلیغاتی مات توضیحاتی را پیرامون دو محصول این شرکت به نام‌های «آگرمپ» و «تال» به ایشان ارائه کردند.

با «آگرمپ» و «تال» به سوی شهر هوشمند پیش می‌رویم

سامانه هوشمند مدیریت و مانیتورینگ بیلبوردها و رسانه‌های محیطی یا همان آگرمپ، به عنوان پلتفرم تبلیغات هوشمند محیطی برای صاحبان مشاغل و برندها طراحی شده است که با مراجعه به آن می‌توانند جهت برنامه‌ریزی رسانه‌ای به‌منظور تبلیغات خود از آن بهره‌مند شوند.

همچنین «تال» اپلیکیشینی است که با نصب آن روی تلفن‌های همراه هوشمند، امکان استفاده از اسکوترهای برقی برای کلیه شهروندان فراهم می‌شود و افراد می‌توانند با ثبت‌نام و شارژ حساب در این اپلیکیشن در همه نقاط شهری، تردد داشته باشند. استفاده از اسکوترها هیچ محدودیت سنی و جنسیتی ندارد و صرفاً داشتن یک گوشی هوشمند کافی خواهد بود.

شبکه ارتباطات آرمانی در رویای تبدیل تهران به شهری هوشمند

می‌توان گفت با ارائه این دو محصول توسط شبکه ارتباطات آرمانی، تا حد معقولی معضل ترافیک، آلودگی هوا، دشواری تردد و اتلاف وقت برطرف خواهد شد و شهر تهران به سمت هوشمند شدن حرکت خواهد کرد.

اهمیت به زیرساخت‌های شهری و عرضه امکاناتی در جهت هوشمندسازی شهری چون تهران از اهداف بلندمدت مدیران و مسئولان کشور است که با همکاری شرکت‌های خصوصی و ظرفیت‌های خاص، به‌زودی به اجرا درخواهد آمد و زندگی شهروندی را برای افراد راحت‌تر خواهد کرد.

این همایش با برپایی بیش از ۶۰ پانل متعدد آموزشی و فناوری، ارائه مقالات و ایده‌های حرفه‌ای و نیز معرفی محصولات جدید در حوزه کمک به رفع معضلات ترافیکی و حمل‌ونقل در حالی به کار خود پایان داد که یازده مقاله برتر، برگزیده شد و از حامیان اصلی برگزارکننده مراسم، به‌ویژه شرکت دانش‌بنیان شبکه ارتباطات آرمانی، تقدیر به عمل آمد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1087889

مهمترین اخبار اقتصادی: