سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام کرد: مردم به وجاهت قانونی اطلاعیه های فروش خودرو در فضای مجازی توجه کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، این سازمان در اطلاعیه ای اعلام کرد: نظر به اینکه اخیرا در فضای مجازی، شاهد انعکاس حجم بالای درج آگهی های فروش خودرو تحت روش های مختلف است بنابراین به منظور تنویر افکار عمومی و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی آتی و متضرر نشدن هموطنان در مراحل ثبت نام، خرید و تحویل خودرو موارد ذیل مورد تاکید است:
۱- متقاضیان خرید خودرو باید صرفا از طریق اطلاعیه های موجود در سایت های رسمی شرکت های تولید کننده و در چارچوب بخشنامه های رسمی صادره که شماره و تاریخ مجوز های اخذ شده در آن درج شده اقدام به ثبت نام کنند. ۲- هرگونه آگهی و اطلاعیه صادره در فضای مجازی که همزمان از طریق شرکت های اصلی اطلاع رسانی نشده باشد فاقد وجاهت قانونی است. ۳- تمامی شرکت های تولید کننده خودرو مکلف به اطلاع رسانی سریع و جامع بخشنامه های فروش از طریق سایت رسمی شرکت و با درج شماره و تاریخ مجوز اخذ شده از وزارت صمت هستند. ۴- تمامی روش های فروش با موعد تحویل بیش از یک ماه نیازمند اخذ مجوز است. ۵- برای آن دسته از خودروهایی که برای اولین بار مقرر است وارد چرخه عرضه در کشور شود قبل از اعلام شرایط فروش صرفا از طریق سایت رسمی شرکت ، دریافت هرگونه وجه از طریق شرکت اصلی و یا نمایندگی ها با عناوین فروش حواله ، دریافت وجه علی الحساب و ... ممنوع است. ۶- با توجه به ممنوعیت واردات خودرو به کشور صدور هرگونه اطلاعیه پیش فروش خودروهای وارداتی در فضای مجازی فاقد وجاهت است.
انتهای پیام/
شناسه خبر: 146001