اکونومیک 24
11 خرداد 1401 - 16:24

نظرات کاربران برای سفارش غذا؛ (مشتریان و رستوران‌ها بخوانند)

نظراتی که کاربران پس از سفارش غذای انلاین ثبت می‌کنند تأثیر شگرفی بر جذب مشتریان جدید و بهبود کیفیت خدمات رستوران‌ها دارد. این یعنی فقط مشتریان نیستند که باید قبل از سفارش غذا نظرات سایر مشتریان را بخوانند. مدیر رستوران هم برای خدمت‌سانی بهتر باید حواسش به نظرات کاربران باشد. راهنمای مشتریان برای استفاده از نظرات کاربران هنگام سفارش غذای انلاین دردسرهای خرید آنلاین غذا باعث شده است که مشتریان اول کیفیت خدمات رستوران‌های مختلف را حسابی بررسی کنند تا خیالشان کاملا راحت شود و بعد سفارش بدهند. خواندن نظرات کاربران اپلیکیشن‌های سفارش غذا خیلی به تصمیم‌گیری افراد کمک می‌کند. سفارش غذا۱. تو‎جه به اعتبار اپلیکیشن سفارش غذای انلاین ۱. تو‎جه به اعتبار اپلیکیشن سفارش غذای انلاینفقط به نظراتی اعتماد کنید که در پلتفرم‌های معتبر و شناخته‌شده ثبت می‌شوند. سراسر اینترنت پر است از نظرات ناخوشایند که هدفشان صرفا خراب‌کردن کسب‌و‌کارهای دیگر است. اگر رستورانی موفق شود در اپلیکیشن‌های معتبر امتیاز خوبی کسب کند، راحت‌تر می‌توان به کیفیت غذا و خدمات آن رستوران اعتماد کرد. ۲. خواندن پاسخ‌های مدیر رستوران به نظرات کاربران ۲. خواندن پاسخ‌های مدیر رستوران به نظرات کاربرانهنگام بررسی نظرات کاربران، به نحوه پاسخ‌دهی مدیر رستوران هم توجه کنید. این پاسخ‌ها گویای نحوه برخورد رستوران با مشتریان راضی و ناراضی، تعهد رستوران به مشتریان و میزان حرفه‌ای ‌بودنش است. ۳. بررسی فعالیت رستوران در شبکه‌های اجتماعی ۳. بررسی فعالیت رستوران در شبکه‌های اجتماعیalt: شبکه های اجتماعی قبل از ثبت سفارش غذای انلاین، فعالیت رستوران مدنظر در شبکه‌های اجتماعی را بادقت بررسی کنید. عده زیادی از کاربران بعد از آنکه نظرات دیگران را در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام می‌خوانند و تصاویر را می‌بینند، با خیال راحت تصمیم نهایی را می‌گیرند. ۴. شناسایی نظرات مغرضانه درباره غذا ۴. شناسایی نظرات مغرضانه درباره غذابعضی از نظراتی که در اپلیکیشن‌های سفارش غذا یا شبکه‌های اجتماعی درباره رستوران‌ها می‌خوانیم مغرضانه و از جانب رستوران‌های رقیب هستند. ما باید بتوانیم این نظرات جعلی را تشخیص بدهیم و بدانیم که یک یا چند نظر منفی در میان صدها نظر مثبت ارزش توجه ندارد و باید به برآیند نظرات توجه کنیم. سفارش غذا۵. فرصت‌دادن به رستوران برای دفاع از خودش ۵. فرصت‌دادن به رستوران برای دفاع از خودشاگر تعریف رستورانی را از زبان دوستان خود شنیده‌اید اما خواندن نظرات کاربران دلسردتان کرده است، دست‌به‌کار شوید و خودتان امتحانش کنید. ۶. درنظرگرفتن مشتریانی که نظری ثبت نمی‌کنند ۶. درنظرگرفتن مشتریانی که نظری ثبت نمی‌کنندمشتریان ناراضی بیشتر از مشتریان راضی تمایل دارند نظر خود را به‌ گوش دنیا برسانند. این یعنی احتمال دارد نظر یک نفر که به‌اشتباه تحویل سفارشش طول کشیده است باعث شود قید سفارش غذای انلاین از آن رستوران را بزنید، در حالی که همان روز صدها مشتری دیگر از سفارش خود راضی و خوشحال بوده‌اند. ۷. توجه به نظرات طولانی‌تر ۷. توجه به نظرات طولانی‌ترنمی‌شود زیاد به نظرات چندکلمه‌ای اطمینان کرد. دنبال نظرات طولانی‌تری باشید که جزئیات بیشتری دارند. ۸. درنظرگرفتن اهمیت نظرات مشابه کاربران ۸. درنظرگرفتن اهمیت نظرات مشابه کاربرانبین نظرات مشتریان دنبال الگو باشید. اگر می‌بینید بیش از ۵ کاربر به تأخیر تحویل سفارش اینترنتی غذا اعتراض کرده‌اند، یعنی احتمالا این مسئله حقیقت دارد. البته این استراتژی را می‌توان برای نظرات مثبت هم پیاده کرد. اگر چند کاربر از طعم لذیذ گوشت یا غذای خاصی تعریف می‌کنند، یعنی سرآشپز آن غذا را عالی درست می‌کند. ۹. توجه به تاریخ ثبت نظرات سفارش غذای انلاین ۹. توجه به تاریخ ثبت نظرات سفارش غذای انلاینAlt: ثبت نظرات مشتریان اینکه رستورانی ۵ سال پیش ۱ بار نان کپک‌زده برای مشتری فرستاده است نباید بر تصمیم‌گیری امروز شما تأثیر زیادی داشته باشد. راهنمای رستوران‌ها برای استفاده از نظرات کاربران در اپلیکیشن‌های سفارش غذای انلاین استفاده از نظرات کاربران فقط برای مشتریان سودمند نیست و رستوران‌ها هم از این داده‌ها سود می‌برند. حداقل می‌فهمند چطور به تقاضای روزافزون کاربران پاسخ دهند و مشتریان را بیشتر به خدمات خود پایبند کنند. ۱. اولویت‌بندی انتظارات مشتریان ۱. اولویت‌بندی انتظارات مشتریاناولین قدم تشخیص انتظارات مشتریان است. بررسی صدای مشتری (VoC) تکلیف احساس مشتریان به رستوران را روشن می‌کند. قدم بعدی نظرسنجی از خود کاربران درباره شاخص‌های کلیدی است، مثلا اینکه هنگام سفارش غذای انلاین، کدام‌یک از اینها برایشان مهم‌تر است: سرعت تحویل غذا؛  کیفیت غذا؛  قیمت غذا؛  نظرات سایر مشتریان؛  خدمات مشتریان. مدیر رستوران آنلاین با داشتن این اطلاعات ارزشمند می‌تواند به‌خوبی برای پاسخ‌گویی به تقاضاها برنامه‌ریزی کند. ۲. تشخیص بهترین خدمات ارسال ۲. تشخیص بهترین خدمات ارسالیکی دیگر از راه‌های استفاده از نظرات مشتریان، صحبت با آنها درباره خدمات ارسال سفارش است. مشتری صادقانه به شما می‌گوید خدمات ارسال کدام رستوران را ترجیح می‌دهد و چه دلایلی دارد. ممکن است لابه‌لای صحبت‌هایش متوجه اهمیت این موارد شوید: مدت‌زمان انتظار برای تحویل سفارش غذای انلاین؛  کیفیت غذا؛  هزینه غذا؛  خدمات مشتریان؛  انتظارات شخصی مشتری. ۳. ارزیابی تجربه تحویل غذا ۳. ارزیابی تجربه تحویل غذاهر روز تجربه تحویل غذا را ارزیابی کنید. بررسی رفتار مصرف‌کننده کمک می‌کند نکات مهمی را در نظر بگیرید، از جمله: رفتار صمیمانه فرد تحویل‌دهنده؛  دقت رستوران برای فرستادن درست سفارش غذا؛  دمای غذا. ۴. شناسایی محرک‌های وفاداری مشتریان ۴. شناسایی محرک‌های وفاداری مشتریانAlt: وفاداری مشتریان وفاداری مشتری برای هر کسب‌و‌کاری ارزشمند است. اگر می‌خواهید مشتریان را به رستوران آنلاین خود وفادار کنید، باید محرک‌های این وفاداری را بشناسید. مشتریان با کمال میل به شما می‌گویند چه عواملی آنها را جذب رستوران شما می‌کنند، عواملی مانند: جوایز و تخفیف‌ها؛  قیمت‌های منصفانه؛  هزینه‌های جانبی کم؛  کیفیت خوب غذا؛  سرعت تحویل ۵. مدیریت نظرات مشتریان در وب‌سایت‌های نقد و بررسی ۵. مدیریت نظرات مشتریان در وب‌سایت‌های نقد و بررسیکسانی که سفارش اینترنتی غذا را ترجیح می‌دهند پیش از انتخاب رستوران، بادقت نظرات کاربران و پاسخ‌های شما به آنها را می‌خوانند. بنابراین می‌توانید با لحن جذاب و کلام دل‌نشین نظر مشتریان آینده را جلب کنید. اگر این فرد هر روز ۲۰ دقیقه وقت بگذارد و در اپلیکیشن‌های سفارش غذا دغدغه‌های مشتریان رستوران را برطرف کند، خیال کاربران دیگر برای خرید آنلاین غذا از رستوران شما راحت‌تر می‌شود چون احساس می‌کنند حتی اگر مشکلی پیش بیاید، مسئولانه پاسخ‌گوی مشکلاتشان خواهید بود. ۶. پاسخ‌ به نظرات مثبت و منفی ۶. پاسخ‌ به نظرات مثبت و منفیبعضی‌ها به‌اشتباه فقط پاسخ نظرات منفی را می‌دهند تا به‌خیال خود گره از کار مشتری باز کرده باشند و نظرات مثبت را به حال خود رها می‌کنند. شما این اشتباه را مرتکب نشوید. پاسخ‌دهی به تمام نظرات نشان می‌دهد شما برای وقت مشتری ارزش قائل هستید و گوشتان با اوست. این کار باعث وفاداری کاربران به شما می‌شود و می‌تواند گویای تعهد شما به تجربه مشتری باشد. ۷. توجه به نظرات کاربران در تمام اپلیکیشن‌ها ۷. توجه به نظرات کاربران در تمام اپلیکیشن‌هاهرقدر منابع بیشتری را بررسی کنید و به نظرات کاربران در اپلیکیشن‌های بیشتری پاسخ دهید و مشکلاتشان را در بخش‌های مختلف حل کنید، صدای برند شما به‌ گوش مشتریان بیشتری می‌رسد. کاربران از اپلیکیشن‌های مختلف برای به‌اشتراک‌گذاری نظرات خود استفاده می‌کنند، بنابراین هنگام تجزیه‌و‌تحلیل بررسی‌های کاربران علاوه بر اپلیکیشن‌های غذا، شبکه‌های اجتماعی مختلف را هم مدنظر قرار دهید. ۸. تشویق مشتری به ثبت بازخورد در لحظه تحویل سفارش غذا ۸. تشویق مشتری به ثبت بازخورد در لحظه تحویل سفارش غذادرخواست بازخورد در لحظه تحویل سفارش غذا یکی از بهترین فرصت‌های بازاریابی است. البته این درخواست باید طوری طراحی شود که مشتری احساس راحتی کند و همان لحظه نظرش را بگوید نه اینکه روزها و هفته‌ها منتظر دریافت بازخوردش باشید. حتی می‌توان یادداشت کوچکی به بسته غذا آویزان کرد که مشتری را به پرکردن فرم نظرسنجی در اپلیکیشن رستوران تشویق کند. کلام آخر کلام آخرامیدواریم پس از خواندن این مقاله، بدانید هنگام بررسی بازخوردهای کاربران به چه جزئیاتی بیشتر دقت کنید و از کنار چه نظراتی بگذرید و مدیران رستوران‌ها نیز بدانند از این نظرات چگونه در راستای بهبود خدمات و برآورده‌کردن انتظارات مشتریان استفاده کنند. اگر شما عزیزان توصیه‌های دیگری برای مشتریان و رستوران‌ها دارید، نظرات ارزشمندتان را با ما در میان بگذارید.
منبع: فارس
شناسه خبر: 354089

مهمترین اخبار اقتصادی: