در این مطلب قصد داریم ابتدا ۳ ابزار خارجی مربوط به رصد فضای مجازی و نهایتا سامانه پایش و رصد اخبار و شبکههای اجتماعی لایفوب را که یک محصول ایرانی است، معرفی کنیم.
به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، فعالیت در شبکههای اجتماعی به پست گذاشتن در بسترهای مختلف و ایجاد تعامل با مخاطب خلاصه نمیشود. درست مانند تمام فعالیتهای دیگری که انجام میدهیم و لازم است پس از انجام، آنها را به طور دقیق بررسی و تحلیل کنیم، باید نتایج و پیامد اقدامات خود را در فضای مجازی نیز مورد بررسی قرار دهیم. همچنین رصد و تحلیل موضوعات و عبارات مربوط به سازمان یا برند خود را در محتواهای بسترهای مختلف، حائز اهمیت است.
خبرگزاری مهردر این مطلب قصد داریم ابتدا ۳ ابزار خارجی مربوط به رصد فضای مجازی و نهایتاً سامانه پایش و رصد اخبار و شبکههای اجتماعی لایفوب را که یک محصول ایرانی است، معرفی کنیم.
سامانه پایش و رصد اخبار و شبکههای اجتماعی لایفوبسامانه پایش و رصد اخبار و شبکههای اجتماعی لایفوبلایفوبHootsuite
HootsuiteHootsuiteابزار Hootsuite یک ابزار تجزیه و تحلیل رسانههای اجتماعی است که صفحات شما در شبکههای اجتماعی مختلف (توئیتر، اینستاگرام، فیسبوک، پینترست و لینکدین) را بررسی و نتیجه تمام آنها را در قالب یک گزارش ساده و قابل درک ارائه میکند و اطلاعاتی شامل نمودار رشد دنبال کنندگان شما در بسترهای مختلف، بهترین زمان انتشار پست و عملکرد پستها را در اختیار شما قرار میدهد.
توئیترپینترستلینکدینهمچنین زمانی که در قسمتی از فضای مجازی نام شما یا برندتان ذکر شود، Hootsuite شما را مطلع میکند.
این ابزار برای صاحبان انواع کسبوکار میتواند کاربردی باشد. در نظر داشته باشید برای استفاده از Hootsuite باید هزینه بپردازید.
Brandwatch
BrandwatchBrandwatchبرندواچ یکی دیگر از ابزارهای انگلیسی زبان است که دادههای شبکههای اجتماعی و وبسایتها را پایش و تحلیل میکند. خلاصهای از صحبتهایی که در مورد شما (یا کسبوکارتان) در فضای مجازی میشود، هشتگهای ترند مربوطه و آنالیز نسبی رقبا را ارائه میکند.
برندواچکسبوکارتانترنداین ابزار برای روابط عمومیها، کارشناسان شبکههای اجتماعی و برندها، کاربرد دارد.
استفاده از برندواچ، نیازمند پرداخت هزینه است.
برندواچMentionlytics
MentionlyticsMentionlyticsبرای مطلع شدن از اینکه در کدام قسمت از فضای مجازی، چه صحبتی در مورد شما شده است، ابزار Mentionlytics میتواند کمککننده باشد.
این ابزار، دادههای مربوط به کلمات کلیدی مورد نظرتان را نیز جمعآوری میکند و استفاده از آن برای کسبوکارها و سازمانها کارساز است.
مشابه ابزارهای دیگری که معرفی کردیم، ابزار Mentionlytics رایگان نیست.
با وجود اینکه ابزارهای خارجی مربوط به رصد و پایش فضای مجازی، تنوع زیادی دارند اما استفاده از آنها در کشور ایران، مسائل مربوط به خود را دارد؛ برای مثال تحریمها، فارسی نبودن و قیمت بالای این ابزارها میتواند مشکلاتی برای کاربر به وجود بیاورد.
در همین راستا در ادامه یک محصول ایرانی در این حوزه را به شما معرفی میکنیم که نه تنها تمام قابلیتهای ابزارهای خارجی را دارد بلکه:
به زبان فارسی است.
گزارشات تحلیلی از دادههای دلخواه شما ارائه میکند.
دادههای ۱۰ سال اخیر را ثبت و ذخیره کرده است.
قیمت بسیار بهینهای نسبت به نمونههای خارجی دارد.
دیتامی (Datami)
دیتامی (Datami)دیتامی (Datami)دیتامیشرکت لایفوب، با ارائه محصولات رصد، پایش و تحلیل فضای مجازی، به کسبوکار، سازمان و نهادها کمک میکند تا دادهها و موضوعات دلخواه خود را در شبکههای اجتماعی و فضای مجازی رصد و تحلیل کنند.
لایفوبدیتامی یا همان تحلیلگر فضای مجازی، سامانهای جامع و آنلاین است که با بهرهگیری از هوش مصنوعی، داده کاوی و تحلیلهای آماری، امکانات متنوعی را برای پایش و تحلیل محتوای بسترهای مختلف فضای مجازی در اختیارتان قرار میدهد و به شما کمک میکند که تا از دیدگاه افکارعمومی آگاه باشید و جهتگیری رسانهها و جریانهای خبری را بشناسید.
دیتامیتحلیلگر فضای مجازیتحلیلگر فضای مجازیکاویافکارعمومیدیتامی با دارا بودن سرویسهای بهروز، تصویر کاملی از روند اخبار، وقایع و رویدادها، موضوعات مطرح شده، ترندها و رویکرد کاربران نسبت به آنها را نمایش میدهد. پایش فضای مجازی در این سامانه به صورت آنلاین و لحظهای از کل فضای مجازی و رسانههای آنلاین صورت میگیرد.
دیتامیترندهاامکانات سامانه دیتامی:
امکانات سامانه دیتامی:دیتامیامکان جستجو در بین دادهها در بسترهای مختلف از سالهای گذشته تا به حال
جستجوامکان جمعآوری، پایش و تحلیل دادهها در بسترهای توئیتر، لینکدین، تلگرام، اینستاگرام و رسانههای فارسی زبان
توئیترلینکدینامکان جستوجوی ساده و پیشرفته در قالب کلمات کلیدی
امکان ساخت بولتن و دریافت خروجی از آن به همراه گزارشات مصور
خوشهبندی کاربران و بسترهای مختلف بر اساس علاقهمندی آنها
ارائه نمودار عواطف و هیجانات در بازههای تاریخی مختلف شامل خشم، شادی، نفرت و …
از آنجایی که امروزه روابط عمومی دیجیتال جایگزین روابط عمومی سنتی شده است، استفاده از سامانه دیتامی شرکت لایفوب، علاوهبر کسبوکار، سازمان و نهادها، برای روابط عمومی شرکتها و سازمانهای مختلف بسیار کاربردی و مفید است و در آگاهی از افکار عمومی، شناسایی بحران و مدیریت آن و… به آنها کمک کند.
روابط عمومی دیجیتالروابط عمومی دیجیتالدیتامیلایفوباین مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.
خبرگزاری مهر
شناسه خبر: 344153