رئیس سازمان حمایت در نامهای به مدیران عامل شرکتهای خودروسازی، موضوع اصلاح شرایط ارائه سرویس اولیه در دوران گارانتی را ابلاغ کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، حسین فرهیدزاده رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در نامهای به مدیران عامل شرکت ایران خودرو سایپا پارس خودرو بهمن موتور کرمان موتور خودرو سازان راین مدیران خودرو دیار خودرو خودروسازان بم ریگان، خودرو سیف، خودرو کارمانیا صنعت خودروی آذربایجان خودرو سازان فردا نورا موتور پارس، موضوع اصلاح شرایط ارائه سرویس اولیه در دوران گارانتی را ابلاغ کرد.
در این نامه آمده است: با عنایت به تصمیمات متخذه و به منظور ساماندهی بازار خودرو و ایجاد محدودیت برای اشخاصی که با هدف سفته بازی اقدام به خرید خودرو و دپوی آن برای فروش با قیمتهای بالاتر مینمایند و با توجه به اختلاف فاحش قیمت رسمی فروش خودروهای سواری تحویلی شرکتهای خودرو ساز با نرخ حاشیه بازار متأثر از تشدید فضای واسطه گری برخی از افراد سودجو و تأثیر قابل توجه آن در تابسامانی و التهاب بازار خودرو و در نهایت اجحاف در حق مصرف کنندگان واقعی ناشی از بازارسازی کاذب و رشد روز افزون قیمتها و به منظور جلوگیری از انباشت و احتکار خودرو صفر کیلومتر تا اطلاع ثانوی بخشنامه شماره ۳۷۰/۴۰۱/۳۸۳۲۳ مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۲۲ این سازمان (پیوست) با موضوع فعالسازی گارانتی خودرو لغو و شرایط سرویس اولیه خودرو در دوره گارانتی به شرح ذیل اصلاح میگردد «در صورتی که مصرف کنندهای به نمایندگیهای شرکت مراجعه و مالکیت خودروی مذکور از زمان تحویل خودرو از کارخانه تغییر نیافته باشد، اعمال محدودیت حداکثر ظرف مدت ۵ ماه از تاریخ تحویل و با حداقل ۱۰۰۰ کیلومتر کارکرد خودرو برای سرویس اولیه به نمایندگی شرکتهای خودرو ساز ضروری نبوده و شرط مذکور تنها در ارتباط با خودروهایی اجرایی خواهد گردید که مالکیت خودرو از زمان تحویل خودرو تا زمان اولین مراجعه به نمایندگی جهت سرویس تغییر یافته باشد.» مستدعی است دستور فرمائید در اسرع وقت ضمن اطلاع رسانی شفاف و گسترده به مشتریان و نمایندگیهای سراسر کشور در چارچوب آئین نامه رعایت حقوق مصرف کنندگان خودرو ساز و کار اجرایی لازم در این خصوص تدوین و موضوع در اطلاعیههای فروش و قراردادهای تنظیمی نیز درج گردد.