رییس سازمان شیلات ایران گفت: حوزه شیلات برای پیشبرد اهداف سازمانی و توسعه آبزیمصرفی، نیازمند برنامه عملیاتی ترویجی است که این امر نیازمند فرهنگسازی و هدایت شبکههای اجتماعی است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان شیلات ایران، سیدحسین حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در جلسه شورای راهبردی تحقیقات علوم شیلاتی کشور در مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی، از نقش آموزش و ترویج در اثربخشی فعالیتهای شیلاتی سخن گفت.
وی با اشاره به رویکرد ترویجی فعالیتهای حوزه شیلات کشور گفت: راهاندازی گروه همت با موضوع همکاران مردمی ترویج در صنعت شیلات، پیش از تولید، همراه با تولید و پس از تولید، در واقع تجربه خوبی است که سازمان شیلات از گذشته داشته و امروز در قالب گروههای همت از آن استفاده میکند، این تجربه همان رسالت ترویجی است.
این مقام مسئول افزود: علاوه بر تبادل دانش توسط گروه همت، باخبر شدن از مشکلات و مسائل مردم از نتایج خوب این طرح است که با همکاری ترویج کشاورزی در سطح پهنههای تولیدی امکانپذیر است.
حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که فعالیتهای شیلات کشور نیاز به اطلاعرسانی و با بیان سادهتر صدا و تصویر دارد، گفت: با توجه به مخاطبان بخش شیلات کشور از جمله بهرهبرداران، همکاران شیلات کشور و مخاطبان عمومی غیر شیلاتی، باید آگاهیبخشی به این افراد با توجه به نیاز هر کدام برنامهریزی شود.
وی افزود: مهندسی کردن ذهن مخاطبان، کار چندوجهی ترویج و مروجان است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که حوزه شیلات کشور برای پیشبرد اهداف سازمانی و معرفی محصولات به جامعه و همچنین توسعه آبزیمصرفی در جامعه، نیازمند برنامه عملیاتی ترویجی است، گفت: از نگاه سلامت، سفره مردم، الگوی کشت، ایجاد شغل و بهبود معیشت و تجاریسازی صنعت جوان شیلات کشور نیازمند فرهنگسازی و هدایت شبکههای اجتماعی است که تمام این موارد به ظرفیتهای آموزشی – ترویجی نیاز دارد.