نتایج نظرسنجی شرکت مشاوره KPMG نشان میدهد که مصرفکنندگان بریتانیایی قصد دارند در سال جاری میلادی در بحبوحه نگرانیها در مورد بحران رو به رشد هزینههای زندگی، هزینههای غیرضروری خود را کاهش دهند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، نتایج نظرسنجی شرکت مشاوره KPMG نشان میدهد که مصرفکنندگان بریتانیایی قصد دارند در سال جاری میلادی در بحبوحه نگرانیها در مورد بحران رو به رشد هزینههای زندگی، هزینههای غیرضروری خود را کاهش دهند.
تقریباً دو سوم از 3000 مصرفکننده که در این نظرسنجی شرکت کردند، گفتند که به دلیل بالاترین تورم در چهل سال اخیر، خود را برای کاهش هزینههای غذا، تعطیلات و سایر موارد غیر ضروری آماده میکنند.
به گفته این شرکت مشاوره، خانواده های انگلیسی بیشتر نگران قیمت اقلام اساسی مانند غذا، انرژی، سوخت و هزینه های رهن و اجاره مسکن هستند.
یک سوم از مصرف کنندگان در این کشور قصد دارند در سال 2023 اقلام کمتری بخرند و بیشتر به محصولاتی با نام تجاری خود فروشنده و با قیمتی کمتر متوسل شوند.
بر اساس این گزارش، رایج ترین موضوعات صرفه جویی در مخارج اختیاری مصرف کنندگان، غذا خوردن در بیرون از خانه (46٪) و پس از آن پوشاک (42٪) و غذای آماده(42%) بوده است.
لیندا اللت، رئیس بخش بازارهای مصرف، خردهفروشی و اوقات فراغت در شرکت KPMG، در این باره گفت: مصرفکنندگان به طور فزایندهای عادات خرید خود را تغییر میدهند تا در هزینه صرفهجویی کنند. تغییر عادتهایی از قبیل روی آوردن به خردهفروشیهای ارزانتر، خرید محصولات دارای ارزش بیشتر و یا مشوقهای خرید و همچنین غذا خوردن در خانه به جای خرید غذا.
این نظرسنجی با تاکید بر تاثیر نابرابر بحران هزینه زندگی بر گروه های آسیب پذیر در میان مصرف کنندگان، نشان داد که از هر 10 بزرگسال در بریتانیا، یک نفر پس انداز ندارد.
از بین کسانی که پسانداز داشتند، 43 درصد گفتند که از آن برای کمک به تأمین هزینههای ضروری استفاده میکنند. این رقم در میان خانوارهای کمدرآمد به 80 درصد میرسد.
انتهای پیام/