مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: در موضوع بنادر جدید که مصوبات رئیسجمهور است، در ۳ بندر جدید استان بوشهر ما مطالعات ژئوتکنیک انجام میدهیم که شامل دیلم و گناوه و بندر دیر است، گزارشات و مطالعات در اینباره به اداره کل بنادر بوشهر ارسال شد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس مجید کیان پور، مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، بعد از ظهر امروز در حاشیه هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته وزارت راه اظهار داشت: ۷۵ درصد همکاری ما با بخش دولتی و ۲۵ درصد فعالیتها با بخش خصوصی است، با ۳۷ دستگاه اجرایی نظیر وزارت راه، وزارت نیرو، وزارت نفت، وزارت کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همکاری میکنیم.
وی اضافه کرد: در حال حاضر ۶۸۰ نوع آزمایش در زمینه های مختلف قیر، آسفالت، فولاد، غیرمخرب و غیره انجام میدهیم و با ابزار گسترده ۱۰۴۰ واحد محلی مستقر و غیر مستقر و ۲۰۰ شعبه در سراسر کشور داریم.
کیانپور گفت: بیش از ۲۶ درصد سهم بازار ژئوتکنیک کشور در اختیار آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک قرار دارد و در بخش شهرهای ساحلی که در آینده ساخته میشود و در مکانیابی ساخت بنادر جدید بحث مطالعات ژئوتکنیک را ما انجام میدهیم.
مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: اولویت کاری ما توسعه آزمایشهای غیرمخرب برای ارائه به مهندسان مشاور برای طراحی راهها و غیره است.
کیانپور افزود: در ۲۷ نقطه بررسی سکونتگاههای شهری در حال مطالعه است و نقاطی که به ما اعلام کنند در بحث مطالعات ژئواکنیک انجام میشود.
مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تصریح کرد: گفت: در موضوع بنادر جدید که مصوبات رییس جمهور است، در ۳ بندر جدید استان بوشهر ما مطالعات ژئوتکنیک انجام میدهیم که شامل دیلم و گناوه و بندر دیر است، گزارشات و مطالعات در اینباره به اداره کل بنادر بوشهر ارسال شد.
وی در پاسخ به سوال فارس گفت: ما عضو شبکه آزمایشگاهی شرکتهای دانشبنیان هستیم. با همه مراکز دانش بنیان تفاهمنامه داریم که تخفیف ۵۰ درصدی به دانشبنیانهای میدهیم و از طرحهای دانش بنیان حمایت مالی میکنیم و برای به ثمر رسیدن این طرحها کمکهای فنی خواهیم داشت.
* رونمایی از سامانه لجستیک و مدیریت تجارت یکپارچه
در حاشیه هفتمین نمایشگاه بینالمللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته وزارت راه، سامانه لجستیک یکپارچه و مدیریت تجارت توسط وزیر راه و شهرسازی رونمایی شد.
هدف از راهاندازی سامانه لجستیک یکپارچه و مدیریت تجارت، رفع موانع و گلوگاههای تجارت و لجستیک یکپارچه ایران بوده است و از طریق این سامانه تمام فرایند زنجیره تامین برای صاحبین کالا انجام میشود و از فعالیتهای جزیرهای و سنتی، که در صورت عدم آگاهی از قوانین بانکی، حمل و نقل، بیمه و گمرکات داخلی و بین المللی، هزینهها به ویژه هزینه دموراژ و انبارداری و زمان تحویل کالا افزایش می یابد و منجر به رسوب کالا میشود، جلوگیری خواهد شد.
این سامانه این فرصت را برای تجار فراهم میکند از ابتدا و انتهای فرایند تجارت از جمله حمل و نقل بینالمللی هوایی، زمینی، دریایی، ریلی و ترکیبی، کشتیرانی، مدیریت اسناد و مجوزها، مدیریت امور ارزی، تطبیق اسناد با ثبت سفارش و اخذ مجوزهای قانونی در کمترین زمان رصد حمل کالا، ترانزیت داخلی و خارجی، امور گمرکی و ترخیص کالا، حمل و نقل داخلی، انبار داری و استریپ، مدیریت امور بانکی و بیمه از طریق سامانه لجستیک یکپارچه و مدیریت تجارت انجام میشود و در نهایت حتی امکان دموراژ صفر برای شرکتها نیز وجود دارد. همچنین با این سامانه امکان مبادله اطلاعات و فرآیندهای تجاری با صاحبان کالا و فروشندگان به صورت لحظهای وجود دارد.
با بهره مندی از متخصصان داخلی در شرایط تحریمها، دموراژ کالا و هزینه تمام شده تجارت به حداقل رسیده و حجم ترانزیت افزایش یافته است.
در این باره بهنام علیخانی، نایب رییس کمیسیون امور گمرکی اتاق بازرگانی اظهار داشت: از چند سال گذشته گلوگاههای تجارت ایران شناسایی شد که چند عامل از موانع تجارت و لجستیک یکپارچه ایران بوده که در راستای رفع این موانع سامانه مذکور ایجاد شد که از طریق این سامانه تمام فرایند زنجیره تامین برای صاحببن کالا انجام میشود.
پایان پیام/