سازمان حمایت با ارسال نامهای به مدیران کل صمت 31 استان کشور و جنوب کرمان، نحوه رسیدگی به شکایات خودرویی را ابلاغ کرد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حسین فرهیدزاده، رئیس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، با ارسال نامهای به مدیران کل صنعت، معدن و تجارت 31 استان، موضوع «نحوه رسیدگی به شکایات خودرو» را ابلاغ کرد.
در متن این نامه آمده است: پیرو نامه شماره 626130 مورخ 1402/4/26 موضوع ابلاغ دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات مصرفکنندگان خودرو و با توجه به موارد مندرج در بندهای 4 و 5 مکاتبه مذکور و همچنین سایر ابهامات مطروحه در نحوه رسیدگی به موضوع اجرای قیمتهای ابلاغی شورای رقابت و ضمن تاکید مجدد بر رسیدگی به شکواییههای واصله در قالب دستورالعمل ارسالی و ممانعت از ارجاع به سایر مراکز و با هدف جلوگیری از سردرگمی مراجعین به استحضار میرساند: حسب پیگیریهای صورتگرفته موضوع در شورا مطرح و در جلسه شماره 594 تصویب و مصوبات مربوط، در سامانه شورا به آدرس nice.gov.ir بارگذاری شده است. همچنین در راستای چگونگی اجرای مصوبه مذکور و تبیین موضوع، اظهارنظر تکمیلی در تاریخ 1402/8/5 واصل گردیده است که بر این اساس موارد سه گانه ذیل که عیناً بر گرفته از مصوبات و مکاتبات شورای رقابت میباشد، میبایست در رسیدگی به شکواییههای واصله مدنظر قرار گیرد.
همچنین با توجه به برخی موارد منعکس شده به این سازمان، نکات تکمیلی زیر که میبایست در رسیدگی به موضوعات مدنظر قرار گیرد اعلام میگردد:
با توجه به مراتب فوق و تاکید بر اجرای دقیق سایر موضوعات مندرج در ابلاغیه شماره 626130 مورخ 1402/4/26 مستدعی است به نحوی برنامهریزی شود تا کلیه شکواییههای مرتبط دریافت و رسیدگی شده و از راهنمایی ایشان برای مراجعه به وزارت متبوع، این سازمان و سایر دستگاهها اکیداً خودداری شود. بدیهی است چنانچه در رسیدگیهای صورتگرفته ابهام و سوالاتی مطرح میباشد، همکاران این سازمان آماده پاسخگویی میباشند.
پایان پیام/