سئو داخلی یا همان سئو درون صفحه، پروسه بهبود سازی اجزا گوناگونی مثل FRONT END و BACK END وب سایت است تا در نتایج موتور جستجو منجر به رتبه بندی بالا و ترافیک زیاد در وب سایت شوند. سئو داخلی شامل الِمان محتوا، الِمان معماری صفحه وب و الِمان های کد HTMLاست.
چرا سئو داخلی اهمیت دارد؟
سئو داخلی همه چیز را در مورد وب سایت و اینکه چگونه برای کاربران ارزش قائل هستید به گوگل می گوید. به وب سایت کمک می کند تا برای کاربران اینترنتی و موتورهای جستجو بهینه سازی شود.
باید علاوه بر به وجود آوردن و منتشر کردن وب سایت، آن صفحه وب را برای موتورهای جستجو بهینه کرد تا رتبه ای بالا و بازدید زیادی داشته باشد. درسئو داخلی از ترفندها و ایجاد تغییراتی برای بهبود وضعیت وب سایت استفاده می شود تا توسط کاربران اینترنتی قابل مشاهده باشد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت سئوکار که در زیر معرفی شده است مراجعه نمایید:
https://seokar.com
https://seokar.comالِمان های سئو داخلی
محتوای صفحه وب با کیفیت
مطالب وب سایت در واقع مهم ترین اصل سئو داخلی هستند و درباره وب سایت و تجارت صاحب وب سایت به موتورهای جستجو و کاربران اطلاع می دهند. اولین مرحله از به وجود آوردن یک محتوای با کیفیت، انتخاب موضوع های مربوطه و کلمات کلیدی است. می توان از ابزارهایی مثل Answer the public، Ahrefs وUber suggest و غیره استفاده کرد.
بهترین روش ها برای تمرین نوشتن یک محتوای با کیفیت:
کلمات کلیدی بلند و کلمات کلیدی کوتاه به شکلی طبیعی ترکیب شوند. به صورت فعال، مشکلات کاربران و بازدید کنندگان برطرف شود. درج محتوای مجذوب کننده و مرتبط در وب سایت. محتوایی ایجاد شود که کاربران به آن جذب شده و خواستار اشتراک آن با دیگران باشند. برای کاربران و خریداران مختص به وب سایت، محتوا تولید شود.
محتوای وب سایت ارزش وب سایت را به کاربران و گوگل نشان می دهد. دیگر الِمان های سئو داخلی، همگی از محتوای با کیفیت موجود در وب سایت نشات می گیرند.
الِمان های HTML
به الِمان هایی در منبع کد صفحه وب سایت گفته می شوند. برای نمایش منبع کد هر صفحه ای از مسیر زیر استفاده می شود:
VIEW > DEVELOPER > VIEW SOURCE
دیسکریپشن های متا
متا دیسکریپشن ها خلاصه ای از محتوای وب سایت هستند که در موتور جستجو در زیر لینک صفحه وب قرار دارند. این ها فاکتور رتبه بندی رسمی ای برای نتایج جستجو نیستند. ولی می توانند با جلب توجه کاربران، به کلیک کردن و یا کلیک نکردن لینک وب سایت تاثیر بگذارند.
عنوان های صفحه
برای مطمئن شدن از رتبه وب سایت در موتور جستجو، باید از کلمه کلیدی متمرکزی برای عنوان هر صفحه استفاده کرد.
بهترین روش ها برای ایجاد عنوان صفحه
بهتر است عناوین صفحه کمتر از 60 کاراکتر باشند.
عنوان صفحه نباید با کلمات کلیدی انباشته شود. به صفحه وب مرتبط باشند. از بزرگ کردن تمام حروف عنوان پرهیز شود. کالا و برند اصلی و مورد نظر را در عنوان قرار داد.
سرصفحه ها
این تگ ها محتوا و مطالب وب سایت را منظم می کنند. در این سازماندهی، به موتورهای جستجو کمک می شود تا مرتبط به هدف جستجو، مهم ترین قسمت محتوا را مشخص کنند.
متن مختص به عکس
به گوگل و موتورهای جستجوی دیگر در مورد اینکه عکس در وب سایت در چه موردی است اطلاع می دهد. زیرا موتورهای جستجو علاوه بر جستجو از طریق متن، از طریق جستجوی عکس نیز می توانند صفحات مرتبط را پیدا کنند.
نکته هایی برای اضافه کردن متن به تصویر:
توصیف کننده باشد. از لحاظ متن به محتوای صفحه ارتباط داشته باشد. کمتر از 125 کاراکتر باشد. از کلمات کلیدی زیاد استفاده نشود.
علامت گذاری ساختار یافته
پروسه نشانه گذاری کد منبع وب سایت، برای راحت تر کردن پیدا کردن و فهمیدن اجزای مختلف محتوای وب سایت برای گوگل است.
علامت گذاری ساختار یافته کلیدی مهم، پشت بسیاری از ویژگی های محتوا مثل پنل های دانش، تکه های شاخص و بقیه ویژگی های محتوا که که جستجو می کنید و می بینید است.
همچنین وقتی کسی محتوای وب سایت را در شبکه های اجتماعی پست می کند و به اشتراک می گذارد، مطالب وب سایت به خوبی نشان داده می شوند.
URL های صفحه
URL ها باید برای کاربران و موتورهای جستجو مفهومی ساده داشته باشند. آن ها درهنگام ایجاد صفحه های فرعی ، بلاگ ها و صفحات داخل وب سایت، یک سلسله مراتب درصفحات وب سایت را نگهداری می کنند.
نکته هایی برای چگونگی نوشتن URLهایی که برای سئو مناسب باشند:
کلمه های اضافی و غیر ضروری برداشته شوند. از HTTPS استفاده شود یک یا دو تا کلمه کلیدی استفاده شود.
لینک داخلی
لینک دهی داخلی، پروسه ای برای متصل کردن و لینک دادن به صفحات مختلف یک وب سایت است. این پیوند ها با فرستادن کاربران وب سایت به صفحه های دیگر همان وب سایت، منجر به طولانی تر شدن زمان بودن آن ها در وب سایت شده و در نهایت به گوگل در مورد با ارزش بودن وب سایت اطلاعات می دهند.
اگر کاربران زیادی درصفحه وب باشند، گوگل برای کراول کردن و فهرست کردن صفحه های وب سایت وقت بیشتری خواهد داشت. در نهایت به گوگل برای رتبه بندی وب سایت کمک بسیاری می شود.
سرعت بارگذاری وب سایت
وبسایت در هر دستگاهی که دیده شود باید دارای سرعت بارگذاری بالایی باشد. در سئو داخلی سرعت بارگذاری صفحه وب اهمیت بسیاری دارد.
گوگل به تجربه کاربری اهمیت بسیاری می دهد. اگر وب سایت خیلی آهسته و به صورت تصادفی بارگذاری میشود، به احتمال زیاد، کاربران اینترنتی تمایلی نخواهند داشت تا در آن وب سایت بمانند و گوگل این را میداند. همچنین سرعت وب سایت بر تبدیل و بازگشت سرمایه تأثیر بسزایی دارد.
بررسی سئو داخلی وب سایت رقبا
به راحتی می شود قوی ترین رقبا را در هر صنعتی پیدا کرد. آنها نیز سعی در اثبات خود در صنعت مورد نظر دارند. همچنین می توان اطمینان داشت که آنها نیز از سئو داخلی استفاده می کنند.
برای دانستن اینکه چه کاری را می توانی بهتر از رقبا انجام داد، باید وب سایتهای رقبا را چک کرد. با بررسی چند صفحه از وب سایت رقبا می توان اطلاعات بسیاری کسب کرد.
بررسی رقبا میتواند در بهبود وب سایت و تجارت تاثیر بسزایی داشته باشد. با آغاز توسعه سئو داخلی وب سایت می توان بهبود رتبه بندی صفحه های وب سایت را در هفته ها و ماه های آینده مشاهده کرد.
شناسه خبر: 374664