اکونومیک 24
01 بهمن 1401 - 15:21

راه‌اندازی کمپین آگاهی‌رسانی منطقه ویژه پارس برای صرفه‌جویی انرژی

مدیر روابط عمومی و تشریفات سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از راه‌اندازی کمپین آگاهی‌رسانی با عنوان «خانه همسایه سرد است» با هدف اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی اصلاح الگوی مصرف گاز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منطقه ویژه پارس، سیدمحمدباقر یوسف‌زاده، با بیان اینکه بخشی از مصرف بی‌رویه گاز به‌دلیل اطلاع‌رسانی نشدن به مردم از میزان بالای مصرف انرژی در ایران در مقایسه با دیگر کشورهاست، گفت: آمار و ارقام رشد مصرف انرژی در کشور بسیار نگران کننده است، ضمن آنکه بر اساس آمار در زمینه مصرف گاز ناترازی وجود دارد، بنابراین لازم است همه مردم برای مدیریت صحیح و بهینه مصرف گاز مشارکت کنند تا همه شهروندان در اقصی نقاط کشور در این فصل سرد از نعمت گاز برخوردار باشند.

وی فرهنگ‌سازی در اصلاح الگوی مصرف گاز در کشور را یک ضرورت برشمرد و گفت: همکاران ما در پارس جنوبی در حال تلاش شبانه‌روزی برای تولید گاز و انتقال آن به سراسر کشور هستند و انتظار ما از مردم این است که با یک درجه کاهش دمای منزل خود یاری‌رسان فرزندان خود در صنعت نفت برای انتقال گاز به همه شهروندان کشور باشند.

مدیر روابط عمومی و تشریفات سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در زمینه کاهش مصرف گاز را از رسالت‌های مهم روابط عمومی‌های صنعت نفت عنوان کرد و افزود: روابط عمومی و تشریفات سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با راه‌اندازی یک کمپین آگاهی‌رسانی با عنوان «خانه همسایه سرد است» در ٧٠٢ نمایشگر ۳۴ فرودگاه وبیلبوردهای ۱۰ فرودگاه بزرگ کشور اقدام کرده است که می‌تواند در کاهش مصرف گاز و فرهنگ‌سازی در این زمینه مؤثر واقع شود.

یوسف‌زاده با بیان اینکه فرهنگ‌سازی اصلاح الگوی مصرف در رسانه‌ها باید به‌صورت مستمر باشد گفت: یکی از رسالت‌های مهم رسانه آگاهی‌رسانی و متقاعدسازی مخاطب برای جلب حمایت مردم است که این موضوع باید در طول زمان و به‌صورت مستمر انجام شود، بنابراین انتظار ما از رسانه‌ها این است که با استدلال‌های منطقی و علمی مخاطبان خود را نسبت به اصلاح الگوی مصرف تشویق کنند تا از این رهگذر زمینه آسایش مردم در فصل سرد سال فراهم شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 988564

مهمترین اخبار اقتصادی: