اکونومیک 24
07 تیر 1402 - 12:25

مدیریت صحیح ریسک بیمه تجارت‌نو با گواهی نامه ایزو ۳۱۰۰۰

اخذ گواهی نامه ایزو ۳۱۰۰۰ توسط بیمه تجارت‌نو مهر تایید بر شایستگی های لازم سازمان جهت ایجاد و حفاظت از ارزش‌ها ، دستیابی به اهداف استراتژیک و توانایی تصمیم گیری آگاهانه، است.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، فرزانه سلیمانی، مدیر ریسک و اکچوئری بیمه تجارت‌نو گفت: به منظور اجرای صحیح آئین‌نامه شماره ۹۳ مصوب شورای‌عالی بیمه و اتخاذ رویکردی یکپارچه، فعالانه و مستمر برای مدیریت ریسک‌‏ها در تمامی حوزه‏‌های سازمانی، شرکت بیمه تجارت‌نو، مدیریت ریسک را بر اساس استانداردهای جهانی ایزو ۳۱۰۰۰ و همچنین coso در دستور کار خود قرار داد.

سلیمانی گفت: سازمان‌ها در هر صنعت و در هر مکانی که فعالیت می‌کنند دائماً در معرض ریسک هستند و مدیریت این ریسک‌ها بر اساس اصول، چهارچوب و فرآیند مشخص شده در ISO ۳۱۰۰۰، سطحی از اطمینان را فراهم می‌کند که سازمان در محیطی با تغییرات دائمی، می‌تواند موفق و پویا عمل کند.

مدیر ریسک و اکچوئری بیمه تجارت نو اظهار کرد: ایزو ۳۱۰۰۰ به عنوان بهترین راهنما برای شناسایی فرصت‌ها، تهدیدها و خطرات در روند اجرایی کار عمل می‌کند و موجب می‌شود سازمان، خود را در برابر خطرات احتمالی حفاظت کرده و به تقویت و دستیابی به اهداف استراتژیک خود، با ایجاد یک سیستم مبتنی بر ریسک کمک کند.

وی بیان کرد: مدیریت ریسک بر اساس استاندارد ایزو ۳۱۰۰۰ دربردارنده‌ی روش‌های سیستماتیک و منطقی برای مواردی چون شناسایی، تحلیل، ارزشیابی و مواجهه با ریسک مربوط به هر فعالیت، فرآیند، عملکرد یا محصول، پایش و مرور ریسک‌ها، برقراری ارتباط و مشاوره در سرتاسر فرآیند و گزارش دادن و ثبت کردن نتایج به صورت مناسب است.

سلیمانی تاکید کرد: اگرچه استاندارد ۳۱۰۰۰ نوعی خط مشی کلی و عمومی در مدیریت ریسک ارائه می‌کند ولی هدف آن یکسان سازی مدیریت ریسک در همه سازمان‌ها نیست و طراحی و پیاده سازی برنامه‌های مدیریت ریسک و چهارچوب‌های آن باید بر اساس نیازها و شرایط ویژه هر سازمان و اهداف و مقاصد آن، مدنظر باشد. این استاندارد در واقع برای کمک به سازمان‌ها، شرکت‌ها و دولت‌ها به منظور تهیه برنامه‌های مدیریت ریسک متناسب با شرایط خودشان طراحی شده است و سازمان جهانی استاندارد توصیه کرده است که سازمان‌ها و جوامع باید تلاش نمایند تا این دستور العمل‌ها را به صورت بخشی از سیستم مدیریتی خود مورد استفاده قرار دهند و در تهیه سیستم مدیریت ریسک خود همت گمارند، چرا که این شرایط به سازمان‌ها کمک می‌کند تا بتوانند در شرایط پرریسک، برنامه ریزی بهتری داشته و در صورت بروز حوادث به صورت بهتری نسبت به آنها واکنش نشان داده شده و در زمان کوتاه‌تری بتواند خود را ترمیم نمایند.

وی در پایان اشاره کرد: رویکرد مدیریت ریسک بر اساس دستورالعمل‌های ISO ۳۱۰۰۰ و اخذ گواهینامه مربوطه به وضوح نشان می‌دهد که سازمان متعهد به مدیریت ریسک‌ها در هر بخش از فعالیت خود است و این امر اعتماد عمومی را در بین مشتریان و سایر ذینفعان افزایش می‌دهد، زیرا توانایی سازمان را در مواجه با تهدیدهای خارجی، بهبود نقاط ضعف داخلی، بهره‌مندی از فرصت‌ها و نقاط قوت را نشان می‌دهد و بر اینکه فرآیند مدیریت ریسک بر اساس استانداردهای بین المللی باعث افزایش اعتبار یک سازمان و ایجاد یک مزیت رقابتی می‌شود، تاکید نمود.

 مدیریت صحیح ریسک بیمه تجارت‌نو با گواهی نامه ایزو ۳۱۰۰۰

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1315048

مهمترین اخبار اقتصادی: