مدیرعامل بیمه رازی گفت: در سالهای گذشته ضریب خسارت بیمه رازی بسیار بالا بوده که در سال 1400 این موضوع رفع شده و در سال 1401 فرآیند کاهش ضریب خسارت در دستور کار قرار گرفته که یکی از این راهکارها پرداخت به موقع خسارت است.
اخبار شرکتها: علی جباری، مدیرعامل بیمه رازی، در سی و سومین جلسه ( اولین قسمت از فصل دوم) سهشنبههای پاسخگویی با بیان اینکه سال 1400 سال عطف بیمه رازی است، اظهار داشت: با همراهی همکاران و شبکه فروش اتفاقات قابل توجهی در سال 1400 رخ داد.
اخبار شرکتها:او ادامه داد: در روزهای ابتدایی سال گذشته شرکت با چالشهای متعددی همراه بود که با ترسیم نقشه راه مدون، مسیر مشخصی پیش روی شرکت قرار گرفت و اصلاحات قابل قبولی در ساختار شرکت رخ داد.
مدیرعامل بیمه رازی بیان کرد: میزان درآمد شرکت در سال 1400 با رشد 60 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 1399 همراه بود و این در حالی است که در سال گذشته ترکیب پرتفوی شرکت اصلاح شد و پرتفوهای زیان ده از شرکت خارج شد.
جباری یادآور شد: در سال 1400 با کاهش طول مدت زمان پرداخت خسارت، 11 هزار میلیارد ریال خسارت پرداخت شده و همه خسارتهای معوق سنوات گذشته به طور کامل به بیمه گذاران پرداخت شده است.
او با تاکید بر اینکه بیمه رازی معتبر و پاسخگو است، گفت: با وجود آنکه در سال 1400 شرکت بیمه رازی به تمام تعهدات خود عمل کرده است، اما شاخص نسبت خسارت بیمه رازی از معدل صنعت کمتر بوده و این مهم نشان دهنده آن است که بیمه رازی در پذیرش ریسک بسیار مدیریت شده عمل میکند.
مدیرعامل بیمه رازی افزود: در سال گذشته بیمه رازی افزایش سرمایه 700 درصدی را به ثبت رساند که بعد از این اتفاق مجوز قبولی اتکایی نیز برای شرکت بیمه رازی صادر شد.
جباری درباره فعالیت شعب، گفت: با تاکید بر پنج چرخش استراتژیک به ویژه استراتژی شعبه محوری، عملکرد شعب رشد قابل توجهی داشت و در کنار آن تصمیم بر آن شد تا 30 شعبه جدید در کشور ایجاد شود تا حوزه فعالیت نمایندگان و حجم صدور بیمههای خرد بیش از گذشته رشد داشته باشد.
او در رابطه با جایگاه نمایندگان و تاثیر فعالیت شرکتهای استارتآپی در صنعت بیمه بیان کرد: یکی از مهمترین استراتژیهای بیمه رازی شعبه محوری و نماینده محوری است که بیمه رازی به این استراتژی اعتقاد ویژهای دارد و در کلام ساده میتوان گفت نمایندگان و شبکه فروش ریشههای درخت تنومند 80 ساله صنعت بیمه هستند.
مدیرعامل بیمه رازی تصریح کرد: بیمه رازی در قدم اول به دنبال توانمند سازی شعب است و پس از آن به دنبال توانمند سازی شبکه فروش به ویژه نمایندگان است و در این زمینه عزم جدی وجود دارد.
جباری ادامه داد: تفکر حاکم بر بیمه رازی بر آن است که از محصولات شرکتهای استارتآپی استقبال و حمایت خواهد کرد اما این حمایت در راستای رشد صنعت بیمه و نمایندگان بیمه رازی است، در حال حاضر فعالیت برخی از شرکتها مخالف حقوق نمایندگان است که این موضوع مورد تائید بیمه رازی نیست.
او بیان کرد: در حال حاضر ضریب نفوذ بیمه در کشور 2.7 است که 75 تا 80 درصد حق بیمه تولیدی توسط شبکه فروش است که این موضوع به معنای تاثیر قابل توجه شبکه فروش در معرفی خدمات صنعت بیمه است و شبکه فروش را به عنوان یکی رکن اساسی در این صنعت معرفی میکند.
جباری در پاسخ به این سوال که فرآیند پرداخت سود مشارکت در منافع برای نمایندگان به چه صورتی خواهد بود، گفت: در ابتدای سال 1400 این سود مشارکت پرداخت شد و در روزهای آینده با تعیین میزان سود مشارکت در منافع، مبلغ تعیین شده به حساب نمایندگان پرداخت خواهد شد.
مدیرعامل بیمه رازی همچنین در رابطه با پرداخت وام به نمایندگان، تاکید کرد: شرکت در زمینه حمایت از نمایندگان در راستای خرید دفتر بیمه برنامه مشخصی دارد که با توجه به تامین نقدینگی در شرکت این موضوع عملیاتی خواهد شد.
جباری تاکید کرد: در سال 1401 بیمه رازی با قدرت ویژه در بازار فعال خواهد بود و از شبکه فروش برای حضور پرقدرت در بازار حمایت ویژهای صورت خواهد گرفت اما در این زمینه باید تمام ارکان سازمان به بیمه گذاران پاسخگو باشند.
او با اشاره به اینکه بنگاههای اقتصادی و سازمانهای دولتی و خصوصی اعتماد ویژهای به بیمه رازی دارند، ادامه داد: شبکه فروش و ستاد با همراهی یکدیگر از ابتدای سال جاری پرقدرت عمل کرده و در فروردینماه که نیمی از آن در تعطیلات نوروز بود 30 درصد حق بیمه سال 1399 را تولید کرده است.
مدیرعامل بیمه رازی در ادامه در رابطه با فعالیت بیمه رازی در سال 1401 گفت: سال جاری برای بیمه رازی بسیار ویژه است و بیمه رازی باید با همراهی تک تک افراد خانواده خود رشد قابل توجهی در بازار داشته باشند و از سوی دیگر ستاد تمام ابزارهای مورد نیاز ارکانهای بیمه رازی را در اختیار آنها قرار خواهد داد.
جباری تصریح کرد: در سال 1401 باید ترکیب متوازن پرتفو در تمام استانها و شهرها ایجاد شود که در این زمینه دورههای آموزشی و همراهی ستاد در نظر گرفته شده است و در این زمینه توجه ویژهای به بیمههای آتش سوزی، عمر و باربری شده است.
او بهترین تبلیغ در صنعت بیمه را ارزیابی و پرداخت به موقع خسارت دانست و گفت: در سالهای گذشته ضریب خسارت بیمه رازی بسیار بالا بوده که در سال 1400 این موضوع رفع شده و در سال 1401 فرآیند کاهش ضریب خسارت در دستور کار قرار گرفته که یکی از این راهکارها پرداخت به موقع خسارت است.
همچنین در این جلسه علی جباری از محیط کارت رازی رونمایی کرد و در این رابطه گفت: فعالیت سازمان محیط زیست در سراسر کشور گسترده است و بیمه رازی این افتخار را دارد که به این سازمان و خانواده بزرگ سازمان محیط زیست خدمات ارائه کند که در این راستا با طراحی و انتشار “محیط کارت رازی” به عنوان یک کارت هوشمند از مصرف کاغذ و قطع درخت جلوگیری خواهد شد.
لازم است ذکر شود، در پایان این نشست، سند کاشت یک اصله درخت به نام علی جباری، مدیرعامل بیمه رازی، توسط ناصرالدین اسلامی فرد، مدیر روابط عمومی و امور بینالملل بیمه رازی، به او اهدا شد.
گفتنی است «سه شنبههای پاسخگویی» از ابتدای سال ۱۴۰۰ توسط روابط عمومی بیمه رازی برگزار شده و در این مدت مدیرعامل، معاونین و مدیران ارشد این شرکت در برنامه زنده به سوالات مطرح شده از سوی نمایندگان و شبکه فروش پاسخ دادهاند.
انتهای پیام/
شناسه خبر: 269792