بر اساس دادههای مؤسسه ویچ، در حالی که بحران هزینه زندگی در انگلیس خانوارها را تحت فشار مالی شدید قرار داده است، بسیاری از آنها توانایی پرداخت قبوض مصرفی خود را نداشتهاند و یا اقساط و اجاره آنها عقب افتاده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، بر اساس دادههای مؤسسه ویچ، در حالی که بحران هزینه زندگی در انگلیس خانوارها را تحت فشار مالی شدید قرار داده است، بسیاری از آنها توانایی پرداخت قبوض مصرفی خود را نداشتهاند و یا اقساط و اجاره آنها عقب افتاده است.
داده های اخیر این مؤسسه نشان میدهد که حدود 1.9 میلیون خانوار در ماه گذشته میلادی حداقل یک قسط وام، اجاره، بازپرداخت کارت اعتباری یا سایر قبضها را پرداخت نکردهاند.
این رقم نسبت به 1.7 میلیون خانوار ثبت شده در همین مدت در سال گذشته میلادی افزایش نشان میدهد.
بر اساس این گزارش، تعداد عدم پرداخت اقساط و قبوض معمولاً در آستانه تعطیلات سال نو پایینتر است و در ماه ژانویه به اوج خود میرسد، زمانی که بسیاری از خانوارها مجبور به پرداخت هزینههای کریسمس خود هستند.
این دادهها نشان میدهد که ممکن است موج قابل توجهی از عدم پرداختها در ماههای آتی وجود داشته باشد، چرا که بریتانیا به سمت رکود پیش میرود و مصرفکنندگان در سال 2023 با فشارهای مالی بیشتری مواجه خواهند شد.
دادههای مؤسسه ویچ همچنین نشان میدهد که بیشترین عدم پرداختها مربوط به قبوض انرژی (2.3 درصد از خانوارها) و پس از آن مالیاتها (1.9 درصد) بوده است.
بنا بر این گزارش، به طور کلی، بیشتر احتمال میرود که پرداخت اجاره مستاجران عقب افتاده باشد. از میان افراد نظر سنجی شده، 3.1 درصد گزارش کردند که پرداخت اقساط وام و یا کارت اعتباری آنها عقب افتاده است.
روسیو کونچا، مدیر سیاست گذاری مؤسسه ویچ کفت: ما نگران این هستیم که افراد بیشتری در ژانویه با بحران مالی روبرو شوند - زیرا بازپرداخت های اعتباری انباشته شده و بحران هزینه زندگی همچنان ادامه دارد.
انتهای پیام/