مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر استفاده از مهمانداران خوشبرخورد، گفت:آمادهسازی حداکثری واگنهای مسافری برای نوروز در دستور کار است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جبارعلی ذاکری در نخستین جلسه ستاد نوروزی 1404 با اشاره به همزمانی ایام نوروز و ماه رمضان، بر ضرورت ارائه خدمات مطلوب به مسافران تأکید کرد.
وی افزود: برای تحقق این هدف، آمادهسازی حداکثری واگنهای مسافری، بهسازی و نوسازی تجهیزات، نظارت بر خدمات شرکتهای ریلی، و ارتقای ایستگاهها و نمازخانهها در دستور کار قرار دارد.
ذاکری همچنین بر استفاده از مهمانداران خوشبرخورد، ارائه اینترنت Wi-Fi، تبلیغات محیطی در ایستگاهها، رنگآمیزی واگنها و بهسازی ناوگان مسافری تأکید کرد.
لزوم ارتقای ایمنی و کیفیت خدمات
میرحسن موسوی، قائممقام مدیرعامل و معاون مسافری راهآهن، نیز با تأکید بر اهمیت ایمنی در قطارهای مسافری، گفت: مدیران فنی و تدارکات شرکتها باید نظارت دقیقی بر کیفیت قطعات و تعمیرات واگنهای مسافری داشته باشند.
وی افزود: هر عاملی که موجب کاهش کیفیت خدمات به مسافران شود، باید شناسایی و برطرف گشود.
موسوی با اشاره به افزایش تعداد قطارهای 5 ستاره تصریح کرد: سایر شرکتهای مسافری نیز برای ارتقای کیفیت قطارهای خود ترغیب شدهاند تا با برنامهریزی مناسب، خدمات شایستهای در ایستگاهها و داخل قطارها ارائه شود.
الحاق 20 لکوموتیو به شبکه ریلی تا پایان سال
محمدهادی ضیاییمهر، معاون ناوگان راهآهن، از برنامه الحاق 20 دستگاه لکوموتیو W6 ویژه قطارهای مسافری تا پایان سال خبر داد و گفت: با اجرای این برنامه، امکان راهاندازی 110 قطار مسافری در ایام نوروز فراهم خواهد شد.
در این نشست همچنین زمان پیک سفرهای نوروزی مشخص و توافق شد پیشفروش بلیتهای نوروزی در دهه اول اسفندماه آغاز شود.
انتهای پیام/