دفتر برنامه ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاهها، فرودگاههای اصفهان، مهرآباد و تبریز را بهعنوان سه فرودگاه برتر کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی معرفی کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، دفتر برنامه ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاههای اصفهان، مهرآباد و تبریز را بهعنوان سه فرودگاه برتر کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در فروردین ماه ۱۴۰۲ به لحاظ شاخص رضایت معرفی کرد.
فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان با شاخص رضایت ۷۶.۴ درصدی در فروردین ماه به عنوان فرودگاه برتر، فرودگاه بین المللی مهرآباد با شاخص رضایت ۷۰.۷ درصدی به عنوان فرودگاه دوم و فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز با شاخص رضایت ۶۹.۱ درصدی به عنوان فرودگاه سوم کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی معرفی شدند.
گزارش شاخص رضایت فرودگاههای کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش خدمات فرودگاهی فروردین ماه ۱۴۰۲ در حالی است که شاخص رضایت فرودگاههای اصفهان، مهرآباد و تبریز در اسفند ماه به ترتیب ۷۴.۷، ۶۷.۹ و ۷۷.۳ بوده است.
فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در ۱۰ ماه نخست سال گذشته، همواره رتبه نخست فرودگاههای منتخب طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی را در اختیار داشت و در دو ماه پایانی سال ۱۴۰۱ در جایگاه دوم قرار گرفت. این فرودگاه تنها فرودگاه کشور در سال گذشته بود که نوسان شاخص رضایت آن در فصول و ماههای مختلف سال بسیار جزئی و اندک بود و بدون نوسان محسوس در سطح خدمات در تمامی ایام سال موفق شد شاخص رضایت بالای ۷۰ درصد را به ثبت رساند.
فرودگاه مهرآباد در اسفند ۱۴۰۱ با ثبت شاخص رضایت ۶۷.۹ در جایگاه پنجم فرودگاههای منتخب قرار داشت، با رشد ۳.۸ درصدی شاخص رضایت در فروردین ۱۴۰۲ در جایگاه دوم قرار گرفت.
فرودگاه شهید مدنی تبریز در دو ماه پایانی سال گذشته، با دستیابی به شاخص بالای ۷۷ درصد که بالاترین شاخص رضایت ثبت شده تا فروردین ۱۴۰۲ بود موفق شد به جایگاه نخست فرودگاههای منتخب کشور دست یابد اما در ماه گذشته، با ثبت شاخص رضایت ۶۹.۱ درصدی جایگاه نخست را از دست داد و در جایگاه سوم قرار گرفت.
فرودگاه شیراز نیز که در فصول گذشته همواره جزو سه فرودگاه برتر بود، با ثبت شاخص رضایت ۶۸.۳ درصدی در فروردین ۱۴۰۲ در جایگاه چهارم فرودگاههای منتخب طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران؛ میانگین شاخص رضایت از عملکرد فرودگاههای منتخب کشور در فروردین ماه ۶۹.۶ درصد بود که این میزان نسبت به سال گذشته رشد ۰.۳ درصدی داشته است.