منظور از ارسال اس ام اس انبوه چیست و چطور انجام میشود، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا به هر ۲ پرسش جواب دهیم.
به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، هم ارگانهای دولتی و هم کسبوکارها برای ارتباط با مردم به ارسال پیامک انبوه روی آوردهاند. این روش برای اطلاعرسانی فوری، هشدارها، تبلیغات، ارسال کد تخفیف و… بسیار مناسب است.
ولی منظور از ارسال اس ام اس انبوه چیست و چطور انجام میشود؟ تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا به هر ۲ پرسش جواب دهیم.
ارسال پیامک انبوه چگونه است؟
ارسال اس ام اس به هزاران مخاطب، قاعدتاً نمیتواند بهصورت دستی انجام شود. برای این کار، باید از پنل پیامکی استفاده کنید.
دو راه دارید: از پنلهای رایگان استفاده کنید یا پنل پیامکی بخرید.
این پنلها برای ارسال پیامکوتاه از اینترنت استفاده میکنند. در پنلهای رایگان شما فقط برای پیامهایی که به دست مخاطب میرسد، هزینه پرداخت میکنید.
خب، حالا چطور پیامکهای خودمان را بهطور انبوه ارسال کنیم؟ مراحل زیر را طی کنید:
یک پنل پیامکی خوب را انتخاب کنید
در این پنل ثبتنام کنید
هویت خود را احراز کنید
اکانت را بر اساس تعرفهٔ ارسال پیامک اپراتورها و تعداد پیامکی که میخواهید بفرستید، شارژ کنید
لیست شمارههای مخاطبان خود را همراه با سایر اطلاعات بارگذاری کنید
متن خودتان را بنویسید و برای لیست موردنظرتان ارسال کنید
تا اینجا دیدیم که چگونه میتوان پیامکوتاه انبوه ارسال کرد؛ ولی برای این کار چه چیزهایی نیاز داریم؟ بیایید با هم بررسی کنیم.
ارسال انبوه پیامکوتاه به امکاناتی نیاز دارد که پنلهای پیامکی در اختیارتان قرار میدهند. در این بخش با مهمترینها آشنا میشویم:
خطوط ارسال پیامک
برای ارسال اس ام اس اول از همه، به یک خط نیاز دارید. خط میتواند تبلیغاتی یا خدماتی و اختصاصی یا اشتراکی باشد.
خط تبلیغاتی
مشکل خطهای تبلیغاتی این است که بعضی افراد دریافت پیام از این خطها را مسدود کردهاند و پیامتان به آنها نخواهد رسید.
خط خدماتی
بعد از ارائهٔ مدارک موردنیاز مثل شناسهٔ ملی و گواهی امضا، میتوانید خط تبلیغاتی را به خط خدماتی تبدیل کنید.
پیامکوتاههای حاوی اطلاعاتی مثل کد احراز هویت، اطلاعرسانیهای مهم و تبریک تولد که باید حتماً بهدست مخاطب برسند، باید از طریق خطوط خدماتی فرستاده شوند.
نکته: شما نمیتوانید از خط خدماتی برای تبلیغات استفاده کنید.
خط اشتراکی
همۀ شرکتهای ارائهدهندۀ خدمات ارسال اس ام اس انبوه، تعدادی خط اشتراکی دارند که کسبوکارها میتوانند از آنها بهصورت مشترک و رایگان استفاده کنند.
مشکل خطوط اشتراکی این است که کسبوکارهای مختلف ممکن است از شمارههای مشترکی استفاده کنند؛ در نتیجه، پیام شما در کنار پیام آنها دیده میشود.
به تصویر زیر نگاه کنید که پیامکهای شرکتها در کنار هم با یک سرشماره ارسال شده است.
یکی دیگر از ایرادات خط اشتراکی هم این است که ممکن است مخاطب سرشماره را بهدلیل ارسال تبلیغات زیاد سایر رقبا مسدود کند.
خط اختصاصی
برای جلوگیری از این تجربۀ ناخوشایند، بهتر است خطی مختص کسبوکار خودتان تهیه کنید. این کار برند شما را معتبرتر و قابل اعتمادتر جلوه میدهد.
در نهایت، بهترین توصیه برای انتخاب خط ارسال پیام کوتاه، خریدن خط اختصاصی است تا بتوانید از طریق یک سرشماره با مخاطب در ارتباط باشید.
پنل ارسال پیامک
همۀ شرکتهای ارائهدهندۀ خدمات ارسال انبوه پیامکوتاه، یک پنل دارند که از طریق آن، میتوانید پیامهایتان را مدیریت و ارسال کنید.
پنل پیامکی به زبان ساده میشود نرمافزاری تحتوب که ارسال پیامک از طریق اینترنت را برای شما فراهم میکند.
پنلهای خوب به شما امکاناتی مثل دستهبندی مخاطبان، ارسال پیام بر اساس ویژگیهای مخاطبان و تجزیهوتحلیل پیامهای ارسالی را میدهند.
در هنگام انتخاب پنل دقت کنید که رابط کاربری ساده و پشتیبانی داشته باشد تا در اجرای کمپینها به مشکل نخورید.
ماژول ارسال پیامک
در گذشته، ماژول یک قطعۀ فیزیکی بود که مودم با کمک آن و از طریق سیمکارت، پیامها را ارسال میکرد؛ ولی ماژولهای امروزی به پنل پیامکی وصل میشوند و از طریق اینترنت، پیامها را میفرستند.
کاری که ماژول ارسال پیامک انجام میدهد، ارسال خودکار پیام پس از اتفاقهایی است که از قبل مشخص کردهاید.
فرض کنید میخواهید پس از آنکه مشتری شمارهٔ خود را برای ثبتنام وارد کرد، پیامی حاوی کد به او ارسال شود. این کار را ماژولها بهصورت خودکار انجام میدهند.
موفقیت بازاریابی پیامکی تا حدود زیادی بر ستون برقراری ارتباط شخصیسازیشده و سریع است که خرید خط خدماتی، استفاده از پنل و ماژول ارسال اس ام اس برای شما فراهم میکند.
چه روشهایی برای ارسال انبوه اس ام اس وجود دارد؟
برای ارسال انبوه پیامک روشهایی وجود دارد که کمک میکند پیامتان را به مخاطبان دستچینشدهتری برسانید. به این ترتیب، میتوانید هدفمندتر عمل کنید و در هزینهها هم صرفهجویی کنید.
ارسال بر اساس محل زندگی
میتوانید یک منطقۀ مشخص جغرافیایی، یک شهر یا یک استان را بهعنوان منطقۀ هدف ارسال پیام خود انتخاب کنید. این روش برای کسبوکارهای محلی، انتخابات و… مناسب است.
ارسال بر اساس ویژگیهای مشتریان
لیستی از مشتریان دارید که ویژگیهای مختلف آنها مثل جنسیت، سن و شغل در آن آمده است؟ میتوانید آن را در پنل پیامکی بارگذاری کنید و پیامکی اختصاصی برای هر گروه بفرستید.
برای مثال، شمارهٔ افرادی را که بهدنبال راهی سریع برای مهاجرت به کانادا و انگلیس هستند، در ۲ گروه متفاوت میگذاریم تا بتوانید پیامکی شخصیسازیشده برای آنها بفرستیم.
یکی از مدلهای محبوب، ارسال پیام به بانک مشاغل است. برای مثال، شما پیامکی را فقط به مدیران کسبوکارها یا رانندهها ارسال میکنید.
ارسال پیام به پیششمارهٔ خاص
شما میتوانید پیام خود را به برخی پیششمارهها (مثلاً ۰۹۱۲۱۰۰۰۰۰۰ تا ۰۹۱۲۱۹۲۹۹۹۹) ارسال کنید.
ارسال انبوه اس ام اس برای تمام کسبوکارها - چه کوچک و چه بزرگ - مناسب است. این روش هم خرج زیادی روی دست شما نمیگذارد و هم نتایج نشان دادهاند موثر است و مردم از آن استقبال میکنند.
از دیگر مزایای آن هم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
برقراری ارتباط با مشتریان آفلاین (افرادی که زیاد اهل اینترنت نیستند)
هدفگیری یک منطقهٔ خاص (مثلاً سعادتآباد) یا یک گروه شغلی مشخص (مثلاً مدیران بانک)
ارسال ساده و سریع
مقرونبهصرفه
تجربه و آمار نشان میدهد ۸۰ درصد پیامکها خوانده میشود؛ همچنین نرخ کلیک پیامکها بیشتر از ایمیل است. در روشهای دیگر مثل چاپ تراکت و پوستر و نصب بنر، هم به مخاطبان محدودتری دسترسی دارید و هم هزینۀ بیشتری باید دهید؛ در حالی که اس ام اس به دست همۀ کسانی که گوشی تلفن دارند، با قیمت خیلی کم میرسد.
بهعلاوه، همه فرصت ایستادن و توجه به بنرها و پوسترهای تبلیغاتی را ندارند؛ ولی بیشتر آدمها، بهطور دائم گوشیشان را چک میکنند. پس احتمال دیدهشدن پیامتان هم بالاتر میرود. در ارسال پیامکوتاه کاغذ و جوهری مصرف نمیشود و خبری از صرف زمان برای نصب یا پخش تبلیغات نیست؛ پس هم برای طبیعت بهتر است و هم برای جیب شما!
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.