در ادامه شما را بیشتر با اهمیت بهینه سازی سرعت بارگذاری وبسایت آشنا می کنیم.
به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، سرعت بارگذاری وبسایت یکی از مهمترین مواردی است که شرکتهای حرفهای طراحی سایت مانند وب سیما، وب ۲۴، مه ویژن، سه سوت وب، وب وان و داده ورزان به آن توجه میکنند. بارگذاری سریع سایت تأثیر مثبتی روی تجربه کاربری و پیاده سازی سئو دارد. در این مقاله، شما را بیشتر با اهمیت بهینه سازی سرعت بارگذاری وبسایت آشنا میکنیم.
بر اساس گزارشات گوگل یک ثانیه بهبود سرعت بارگذاری وبسایت میتواند نرخ تبدیل و جذب بازدید کنندگان را تا حدود ۳۰ درصد افزایش دهد. سرعت بارگذاری سایت به سرعتی گفته میشود که مرورگر وب، صفحات اصلی یک سایت را به طور کامل بارگیری و باز میکند. سایتهایی که در این زمینه عملکرد ضعیفی دارند، با کندی قابل توجهی به وسیله مرورگر باز میشوند و این ضعف میتواند از جذب کاربران جدید جلوگیری کند.
سرعت بارگذاری وب سایت یکی از ویژگیهایی است که در طراحی سایت فروشگاهی اهمیت زیادی دارد. با حفظ سرعت بالای بارگذاری صفحات، احتمال خروج مشتری بدون خرید کاهش پیدا میکند و فروشگاه اینترنتی میتواند فرصتهای خود را برای فروش افزایش دهد. سایتهایی که با سرعت بالا بارگذاری میشوند، ترافیک بیشتری دریافت میکنند و نرخ تبدیل بهتری دارند.
به گفته نیل پاتر سئوکار مشهور و مؤسس کمپانیهایی مانند Hellobar حدود ۴۷ درصد از مشتریان انتظار دارند که سایت مورد نظر در کمتر از ۲ ثانیه به صورت کامل بارگذاری شود. هر ثانیه دیرتر میتواند به تجربه کاربری آسیب بزند. چرا که کاربران تمایلی ندارند برای بارگذاری صفحات سایت شما منتظر بمانند. آنها به دنبال سایتهایی با تجربه کاربری بهتر میروند.
سرعت بارگذاری وبسایت تأثیر قابل توجهی روی نرخ تبدیل دارد. نرخ تبدیل یا conversion rate به نرخی گفته میشود که کاربران یک اقدام دلخواه شما را انجام میدهند. برای مثال، کاربران جدیدی را در نظر بگیرید که پس از ورود به یک فروشگاه آنلاین تصمیم میگیرند محصولات مورد نظر خود را از آنجا خریداری کنند.
تحقیقات متعدد نشان داده اند که درصد بیشتری از کاربران در سایتهایی با سرعت بارگذاری بالا میمانند. یک خرده فروشی آنلاین مشهور پس از کاهش زمان بارگذاری سایت خود به نصف، افزایش ۱۳ درصدی فروش را تجربه کرد. بنابراین بهینه سازی سرعت بارگذاری وبسایت میتواند موجب جذب مشتریان بیشتر و افزایش فروش شود.
به گفته جان مولر مدیر بخش سرچ کنسول گوگل، سرعت بارگذاری صفحات قطعاً یکی از عوامل تأثیرگذار در رتبه سئو محسوب میشود. وقتی گوگل آنالیز سرعت صفحات وب را برای رتبه بندی محتوا انجام میدهد، آنها را به دو دسته خیلی خوب و خیلی بد تقسیم میکند. باید مطمئن شوید که سرعت بارگذاری وبسایت و صفحات سایت شما به اندازهای است که در دسته خیلی خوب قرار بگیرد.
بنابراین بهینه سازی سرعت بارگذاری وبسایت یکی از مواردی است که برای افزایش رتبه سئو باید به آن توجه داشته باشید. اگر قصد دارید با استفاده از خدمات مشاوره سئو بازدید و رتبه سایت خود را افزایش دهید، حتماً به توصیههای کاربردی برای بهینه سازی سرعت بارگذاری وبسایت توجه کنید.
سرعت بالای بارگذاری سایت و صفحات آن نقش مهمی در بهبود تجربه کاربری ایفا میکند. وقتی کاربران برای اولین بار از سایتی بازدید میکنند، انتظار دارند صفحات در عرض ۲ یا ۳ ثانیه به طور کامل بارگذاری شوند. کیفیت اولین بازدید برای کسب و کارهای آنلاین اهمیت بسیاری دارد. چرا که کاربران، سایتهای سریع را حرفهای تر و قابل اعتمادتر میبینند.
تحقیقات نشان میدهد که در حدود ۴۰ درصد از کاربران، سایتی را که با سرعت کم باز میشود رها میکنند و سراغ سایتهای سریعتر میروند. بنابراین سایتهای کم سرعت نرخ پرش بالایی دارند. نرخ پرش به درصدی از بازدید کنندگان اشاره دارد که پس از مشاهده تنها یک صفحه از سایت، پنجره را میبندند و سایت را ترک میکنند.
حالا که اهمیت بهینه سازی سرعت بارگذاری وبسایت را درک کردید، بد نیست به معرفی فاکتورها و عواملی بپردازیم که نقش مهمی در افزایش یا کاهش سرعت سایت ایفا میکنند.
هاست یا سرور سایت: اگر هاست یا سروری که سایت شما را پشتیبانی میکند منابع کافی نداشته باشد، وبسایت زمان بیشتری را صرف بارگذاری میکند. پیشنهاد میشود تا جای ممکن از هاست اختصاصی با منابع کافی استفاده کنید. بعضی سایتهای بزرگ از سرورهای VPS برای میزبانی سایت خود استفاده میکنند.
اندازه صفحه: مواردی مانند فایلهای جاوا اسکریپت بزرگ، محتوای ویدئویی و تصاویر با کیفیت موجب میشوند اندازه صفحه و زمان بارگذاری آن بیشتر شود. بنابراین باید با استفاده از روشهایی مانند کاهش اندازه فایلها و تصاویر، صفحات را تا جای ممکن سبک نگه دارید.
وضعیت شبکه: مشکلاتی مانند کندی شبکه موجب میشوند سایت با سرعت کم در مرورگر باز شود. تجهیزات محلی و کیفیت خدمات ISP از جمله عوامل مؤثر بر شبکه هستند. با استفاده از روشهایی مانند میزبانی محتوا با استفاده از CDN میتوان تا حدودی با مشکلات شبکه مقابله کرد.
حجم ترافیک: حجم بالای ترافیک نشانه خوبی است که افزایش تعامل و فروش را تضمین میکند. اگر هاست شما دارای پهنای باند مناسب نباشد، سایت زمان بیشتری را صرف بارگذاری فایلها و تصاویر میکند. بنابراین باید به مقدار پهنای باند توجه داشته باشید.
اگر احساس میکنید سایت شما با سرعت کمی در مرورگر باز میشود، میتوانید از خدمات پشتیبانی سایت شرکتهای معتبر استفاده کنید. روشها و تکنیکهایی وجود دارد که با انجام آنها میتوان مشکلات سایت را برطرف و سرعت بارگذاری آن را بیشتر کرد.
بهینه سازی سرعت بارگذاری وبسایت به سایتهای فروشگاهی کمک میکند مشتریان بیشتری جذب کنند. با افزایش نرخ تبدیل، انتظار میرود میزان فروش و کسب درآمد هم افزایش قابل توجهی داشته باشد.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.