مدیرکل دفتر خدمات کسبوکار وزارت صمت گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه توانمندیهای صادراتی شرکتهای کوچک و متوسط، حرکت شرکتهای حاضر در شهرکهای صنعتی به سمت دانشبنیان شدن است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، امیرحسین اسدی با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی شرکتهای کوچک و متوسط، افزود: در کنار نمایشگاه، ساختاری با عنوان «تجربه یک صنعت» هر روز اجرا میشود و در آن برنامهریزی شده تا شرکتهای دانشبنیان در فرصتی بتوانند به توضیح کسبوکار خود و چگونگی دانشبنیان شدنشان بپردازند.
خبرگزاری مهربرنامهریزی شدهفرصتی بتوانندویادامهداد: شرکتها توضیح خواهند داد که در این مسیر چه مسائلی داشتهاند و چه پیشنهادهایی برای کسبوکارهای مشابه دارند و درواقع امکان انتقال تجربه را فراهم کردهایم.
مسیراین مسوول بیانداشت: این نمایشگاه مسیری بود تا در وزارت صمت به سمت دانش، تولید محصولات باکیفیت و استفاده از ظرفیت شرکتهای دانشبنیان، دانشی کردن همه فرآیندها، فروش بهتر و صادرات حرکت کنیم.
صمتمدیرکل دفتر خدمات کسبوکار وزارت صمت با اشاره به حضور و بازدید وزیر صمت از نمایشگاه، تصریحکرد: این حضور نشان از عزم ویژه همه مدیران وزارتخانه و شخص وزیر در رویکردهای دانشبنیان دارد که منطبق با شعار امسال (تولید، دانشبنیان، اشتغالآفرین) است، زیرا باید توجه داشت دانشی که ایجاد اشتغال میکند، صادرات و فروش را نیز افزایش خواهد داد.
صمتصمتاسدی اضافهکرد: شرکتهای دانشبنیان، شرکتهایی هستند که از ظرفیتهای دانش برای فروش بهتر، افزایش بهرهوری و افزایش کیفیت، صادرات بهتر و مدیریت منابع انسانی بهتر استفاده میکنند.
وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در عمل آغاز فرآیند حرکت جدی وزارت صمت در بحثهای اقتصاد دانشبنیان بود، اضافهکرد: حضور وزیر، وقت زیادی که برای بازدید از نمایشگاه صرف کرد و صحبتهایی که با تکتک غرفهها داشت، حاکی از عزم وزارتخانه است.
صمتاقتصاد
شناسه خبر: 411673