نتایج یک نظرسنجی نشان میدهد که نیمی از مردم روسیه به سمت استفاده از کالاهای داخلی رفته و دیگر نیازی به برندهای غربی ندارند.
به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، نتایج یک نظرسنجی از سوی مؤسسه نیلسن آیکیو نشان میدهد که نیمی از مردم روسیه توانستهاند نیاز خود را از تولیدات بومی این کشور تأمین کرده و دیگر نیاز به برندهای غربی ندارند.
یافتههای نظرسنجی مذکور نشان میدهد طی سال گذشته ۴۷ درصد از مردم روسیه به طور کامل به سمت استفاده از تولیدات داخل این کشور رفته و یا روند استفاده از محصولات روسی را افزایش دادهاند.
یک سوم شرکتکنندگان در نظرسنجی نیلسن هم گفتهاند که الگوی مصرف خود را تغییر نداده و همچنان شبیه دوران پیش از تحریمها خرید میکنند.
شرکتکنندگان در نظرسنجی مذکور دلایل مختلفی را برای رفتن به سمت برندهای بومی این کشور عنوان کردند به گونهای که بیش از نیمی از آنها گفتهاند این اقدام را با هدف حمایت از تولید داخل انجام دادهاند و ۲۰ درصد نیز اعلام کردند که دلیل خرید محصولات روسی این است که نتوانستند با قیمت مناسب اجناس خارجی پیدا کند.
البته ۱۰ درصد دیگر نیز دلیل عدم خرید محصولات خارجی را نبود امکان برای یافتن محصولات خارجی با همان کیفیت تولیدات داخلی روسیه عنوان کردهاند.
پس از آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین بسیاری از برندهای غربی بازار روسیه را ترک کرده و فعالیتهای خود را در این کشور به حالت تعلیق درآوردهاند.
کارشناسان دانشگاه سنت گالن سوئیس اعلام کردند که طی سال گذشته ۱۴۰۰ شرکت اروپایی و غربی تصمیم گرفتند از بازار روسیه خارج شوند.
اگرچه این اقدام به گسترش نگرانیها نسبت به آسیب به اقتصاد روسیه منجر شد اما باعث توسعه تولید داخلی روسیه شد.