اکونومیک 24
20 بهمن 1401 - 15:08

عرضه محصولات لبنی تا 20 درصد تخفیف/ برنامه های ارزان سازی قیمت ها آغاز شد

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی ایران گفت: برای کاهش قیمت، ا نواع محصولات لبنی در 25 نقطه تهران با تخفیف تا 20 درصد مستقیم عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس علی عبدی در برنامه نشست خبری اعلام کرد: در 25 نقطه تهران عرضه مستقیم انواع محصولات لبنی تا 20 درصد تخفیف به مردم عرضه می شود.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی ایران افزود: دو نوع تخفیف وجود دارد، برای محصولات لبنی که پیش از این نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار را داشت 5 درصد و سایر محصولات لبنی 20 درصد تخفیف دارند.

به گفته این مسئول ستاد تنظیم بازار در زمان حذف ارز 4200 تو مانی برای 4 قلم شیر نایلونی 900 گرمی، شیر بطری کم چرب یک لیتری، پنیر یواف 400 گرمی و ماست دبه ای کم چرب نرخ تعیین کرده بود که اینها مشمول 5 درصد تخفیف هستند.

عبدی گفت: عرضه این محصولات اکنون در تهران است و قرار است در استان تهران و دیگر استان های کشور هم  ادامه یابد.

وی با بیان اینکه عرضه مستقیم کالا باعث حذف واسطه ها و کاهش قیمت می شود گفت: این طرح قرار است تا آذر ماه سال آینده ادامه یابد.

عبدی تاکید کرد: اجرای این طرح پس از دستور رئیس جمهور برای عدم افزایش قیمت ها، تا پایان ماه رمضان کلید خورد.

هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی ایران تصریح کرد که این انجمن آمادگی دارد تا با شهرداری ها، فرهنگسراها، خانه سلامت، پارک ها و بوستان ها برای عرضه مستقیم کالا به منظور حذف واسطه ها و عرضه ارزان تر به مردم قرارداد ببندیم.

وی در ادامه از کاهش 26 درصدی سرانه مصرف لبنیات در کشور خبر داد و گفت: طرح توزیع شیر مدارس اجرا نمی شود که در این صورت بخشی از سرانه را جبران می کرد.

عبدی تصریح کرد که مازاد شیر کشور تبدیل به شیر خشک شده که بیش از نیاز است و دست تولید کنندگان مانده است.

وی کاهش سرانه مصرف لبنیات را زنگ هشداری به سلامت مردم عنوان کرد و گفت: دولت در این زمینه حمایت های لازم را برای افزایش سرانه مصرف داشت باشد.

* عرضه لبنیات تخفیف دار در اکثر میادین میوه و تره بار 

در ادامه ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار تهران هم تصریح کرد که علاوه بر غرفه هایی که در اختیار انجمن صنایع لبنی قرار گرفته، 50 غرفه هم در اخیتار خود تولید کنندگان قرار داده شده تا عرضه مستقیم کالا داشته باشند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس که عرضه کالا در کدام میادین انجام می شود؟ گفت: تقریبا در اکثر میادین میوه از جنوب تا شمال و از شرق تا غرب انجام می شود.

فصاحت در پاسخ به سئوال دیگر فارس که آیا محصولاتی که عرضه می شود تنوع دارد؟ گفت: از برندهای مختلف لبنی عرضه می شود و مخصوص به برند خاصی نیست.

مشاهدات خبرنگار فارس از میدان میوه و تره بار کارون در خیابان کارون شمالی حاکی است که قیمت های لبنی در این مکان از 5 تا 20درصد عرضه می شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1029974

مهمترین اخبار اقتصادی: