ایجاد جایگزین برای محصولات اقتصادی صرفاً از طریق توسعه محصولات بومی و با داخلی سازی بالا میسر خواهد بود لذا توسعه بن سازه های اقتصادی به روز که درسالهای اخیر مورد غفلت واقع شده بود، در برنامه های توسعه محصول خودروسازان داخلی لحاظ شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، براساس نقشه راه تحول صنعت خودروی ایران در بخش برنامه تحولی حرکت به سمت پلتفرمهای جدید و رویکرد پوست اندازی پلتفرمی مورد تاکید قرار گرفته است براین اساس خودروسازان محصولات و بن سازه های قدیمی خود را با محصولات مبتنی بربن سازههای بومی جدید جایگزین می کنند و اهداف متعددی را تعریف کردهاند.
برخی از مهمترین پروژه های توسعه محصولات جدید در خودروسازان داخلی به شرح ذیل میباشد:
جاری سازی رویکرد توسعه صنعت خودرو مبتنی بر بن سازههای بومی تنها مختص دو خودروساز بزرگ کشور نمیباشد و اجرای این رویکرد دربخش خصوصی نیز براساس همافزایی دنبال میشود. روند توسعه محصول شرکت کرمان موتور در توسعه محصول نیز با نشان بومی و دستیابی به داخلی سازی قریب به هشتاد درصد را نشان میدهد.
علاوه بر این جاری سازی رویکردهای نوین در صنعت خودرو از قبیل توسعه خودروهای برقی، اتصال پذیری، خودروهای خودران و حمل و نقل اشتراکی نیز در مراکز تحقیقاتی خودروسازان داخلی در حال انجام است و نمونه های صنعتی این پروزه ها نیز هم اکنون ساخته شده و مشغول انجام آزمونهای صحه گذاری میباشد.
انتهای پیام/