اکونومیک 24
24 اردیبهشت 1401 - 11:01

آشنایی با سرویس تبلیغات در گوگل ادز یکتانت

گوگل ادز به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های تبلیغاتی تبدیل شده است؛ زیرا به صاحبان کسب‌وکار کمک می‌کند فروش خود را در کوتاه‌ترین زمان افزایش دهند و بیشترین نرخ بازگشت هزینهٔ تبلیغات را تجربه کنند. از آن گذشته، از این پلتفرم می‌توان برای ایجاد و افزایش آگاهی از برند هم استفاده کرد. کسب رتبهٔ خوب در صفحهٔ نتایج جست‌وجو زمان زیادی را می‌طلبد؛ ولی تبلیغات در گوگل راه میان‌بر و سریعی برای دستیابی به خیل عظیمی از مشتریان بالقوه است. از طرفی، احتمال خرید افرادی که روی تبلیغ در گوگل کلیک می‌کنند، ۵۰ درصد بیشتر از بازدیدکنندگان ارگانیک است؛ زیرا آن‌ها تصمیم گرفته‌اند که محصول مورد نیاز خود را از طریق گوگل پیدا کنند و آن را بخرند. تبلیغات گوگل و مزایای آن چیست؟ گوگل ادز پلتفرم تبلیغاتی گوگل به حساب می‌آید که کسب رتبه ۱ در صفحه نتایج جست‌وجو را دست‌یافتنی کرده است. تبلیغ شما با کمک این پلتفرم به صفحهٔ نتایج جست‌وجو راه پیدا می‌کند و در کنار نتایج ارگانیک قرار می‌گیرد. تنها تفاوت آن با سایر نتایج ارگانیک، داشتن علامت «Ad» است؛ بنابراین اغلب افراد (بیش از نیمی از کاربران) نمی‌توانند آن را از نتایج ارگانیک تمیز دهند. تبلیغات در صفحه اول گوگل مزایای فراوانی را به دنبال دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: تبلیغات در صفحه اول گوگلراهیابی به صفحهٔ اول گوگل در کوتاه‌ترین زمان و سریع‌تر از سئو؛  هدف‌گیری دقیق مخاطبان بر اساس ویژگی‌های جمعیت‌شناختی مانند سن، تحصیلات و محل سکونت؛ افزایش فروش در کوتاه‌ترین زمان؛ نرخ تبدیل بالا؛  تبلیغات ریسپانسیو؛  ارزیابی راحت عملکرد و نتایج کمپین؛  مدیریت آسان بودجه و کنترل هزینه‌ها؛  نرخ بازگشت هزینهٔ تبلیغات بالا شما می‌توانید کمپین‌های مختلفی را برای دستیابی به اهداف مختلف مانند افزایش فروش یا افزایش آگاهی از برند در گوگل ادز اجرا کنید. در بخش بعدی، با انواع کمپین‌های تبلیغاتی در این پلتفرم بیشتر آشنا خواهید شد. انواع تبلیغات در گوگل چیست؟ تبلیغات در صفحهٔ نتایج جست‌وجو تنها یکی از کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز است. این پلتفرم زمانی به شما کمک می‌کند که بدانید از چه کمپینی برای رسیدن به هدف خود استفاده کنید. آیا قصد دارید فروش خود را افزایش دهید یا تنها می‌خواهید نامتان را بر سر زبان‌ها بیندازید؟ از مهم‌ترین اهدافی که می‌توانید در این پلتفرم تبلیغاتی دنبال کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: افزایش فروش؛ افزایش تعداد مشتریان راغب (لید)؛  افزایش ترافیک وب‌سایت؛  افزایش نصب اپلیکیشن؛  افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان حضوری؛   افزایش آگاهی از برند همان طور که مشاهده می‌کنید، همه چیز به هدف شما بستگی دارد؛ زیرا هر کمپینی را بهر کاری ساختند. به‌عنوان مثال، نمی‌توانید از کمپین تبلیغات دیسپلی انتظار داشته باشید که فروشتان را افزایش دهد. به همین خاطر، اجازه دهید که مهم‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی را به شما معرفی کنیم: تبلیغات در شبکهٔ سرچ (جست‌وجو) تبلیغات پس از اینکه سرچ ترم کاربر با کلمه کلیدی شما مطابقت داشته باشد، در بالا یا پایین صفحهٔ نتایج جست‌وجو نمایش داده می‌شوند. این کمپین‌ به شما کمک می‌کند فروش خود را افزایش دهید؛ زیرا گوگل در این سال‌ها به انتخاب اول اغلب کاربران برای تحقیق دربارهٔ محصولات و خدمات مورد نیازشان تبدیل شده است. تبلیغات دیسپلی (نمایشی) در این کمپین، افرادی را هدف می‌گیرید که به خدمت یا محصولتان علاقه ‌دارند؛ ولی هنوز تحقیق خود را آغاز نکرده‌اند. تبلیغات در این کمپین روانهٔ شبکهٔ نمایش گوگل می‌شوند؛ بنابراین تبلیغتان را به دست کسی می‌رسانید که ویژگی‌های آن با پرسونای مشتری شما هم‌خوانی دارد. از این کمپین‌ برای ایجاد و افزایش آگاهی از برند استفاده می‌شود. کمپین ویدیویی کمپین ویدیویی به شما اجازه می‌دهد تبلیغات خود را در یوتیوب نمایش دهید. در این کمپین، تبلیغ شما با موضوع ویدیویی که کاربر مشاهده می‌کند، هم‌خوانی دارد؛ بنابراین می‌توانید انتظار داشته باشید که با یک تبلیغ ویدیویی جذاب، توجه مخاطبانِ هدفتان را جلب کنید. تبلیغتان نه‌تنها قبل، وسط و بعد از پخش ویدیو به مخاطب نمایش داده می‌شود، بلکه در صفحهٔ نتایج جست‌وجوی یوتیوب و صفحهٔ پخش ویدیو هم به مخاطب نشان داده می‌شود. کمپین افزایش نصب اپلیکیشن همان طور که از نام آن پیدا است، به شما کمک می‌کند تا تعداد نصب اپلیکیشن خود را افزایش دهید. در این کمپین برخلاف سایر کمپین‌ها دیگر نیاز نیست که زمان زیادی را صرف طراحی تبلیغ خود کنید. متن تبلیغ و تصاویر خود را به گوگل بدهید، قیمت پیشنهادی خود را ارائه کنید و منتظر بمانید تبلیغ جذاب خود را ببینید. افزایش تعداد نصب اپلیکیشن تنها مزیت این کمپین نیست؛ زیرا می‌توانید زمانی بابت تبلیغات هزینه کنید که کاربر عملی مشخصی مانند ثبت‌نام انجام دهد. حال که با مهم‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی آشنا شدید، وقت آن شده است که دربارهٔ مزایای سرویس تبلیغات در گوگل یکتانت با شما صحبت کنیم. چرا باید سرویس تبلیغات در گوگل یکتانت استفاده کنیم؟ اجرای کمپین‌های تبلیغاتی در گوگل ادز به دانش، مهارت و زمان کافی نیاز دارد. با این حال، شما نباید قید استفاده از این پلتفرم قدرتمند را بزنید؛ زیرا سرویس تبلیغات در گوگل یکتانت برای حل این مشکل طراحی و ایجاد شده است. یکتانت یکی از پارتنرهای رسمی گوگل است. این بدان معنا است که عملکرد کمپین‌های آن‌ها زیر ذره‌بین گوگل است؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت که با کمک این سرویس، نتایج خوبی کسب کرد. از طرفی، استفاده از این پلتفرم تبلیغاتی به‌دلیل تحریم‌ها امکان‌پذیر نیست؛ ولی با کمک یکتانت، می‌توانید از سد تحریم‌ها عبور کنید و از مزایای تبلیغات گوگل بهره ببرید. علاوه بر این، گزارش لحظه‌ای کمپین در اختیارتان گذاشته می‌شود و می‌توانید پس از ارزیابی عملکرد کمپینتان، آن را اصلاح کنید تا نتایج بهتری کسب کنید. کارشناسان و کمپین منیجرهای یکتانت از ابتدا تا انتهای مسیر در کنار شما خواهند بود. شما نه‌تنها می‌توانید صفر تا صد اجرا و مدیریت کمپین خود را به آن‌ها بسپارید، بلکه این امکان وجود دارد که دغدغه‌های خود را با آن‌ها در میان بگذارید تا به هدفی که می‌خواهید دست پیدا کنید. تبلیغات در گوگل چه فیلترهایی از کاربران را در اختیارتان قرار می‌دهد؟ گوگل ادز ویژگی‌های کاربران را در اختیار شما می‌گذارد تا بتوانید بهتر از قبل، آن‌ها را هدف بگیرید. این پلتفرم به شما اجازه می‌دهد تا به سن، جنسیت، وضعیت درآمد، وضعیت تاهل و محل سکونت کاربرانی که روی تبلیغات کلیک کرده‌اند، پی ببرید. از طرفی، شما می‌دانید آن‌ها از چه دستگاهی (موبایل، تبلت یا کامپیوتر) بیشتر استفاده کرده‌اند. این پلتفرم همچنین به شما کمک می‌کند کاربران را بر اساس علایق و عادت‌های خرید آن‌ها هدف بگیرید. گوگل علایق مشتریان فعلی و بازدیدکنندگان قبلی وب‌سایت شما را تجزیه‌وتحلیل می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که افرادی با علایق مشابه را جذب کنید. به‌طور کلی، این پلتفرم شرایط خوبی را فراهم کرده است که هدفمند خرج کنید و به مخاطبی باکیفیت و واجد شرایط دست پیدا کنید. با تبلیغات در صفحهٔ نتایج گوگل، زودتر به مقصد برسید کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز به شما کمک می‌کنند به آنچه که می‌خواهید، در سریع‌ترین زمان برسید. از طرفی، شما می‌توانید هزینه‌های خود را در این پلتفرم مدیریت کنید و بهینه خرج کنید. در صورتی که اجرا و مدیریت کمپین‌های خود را به افراد مجرب و پارتنرهای رسمی گوگل بسپارید، می‌توانید انتظار داشته باشید که هزینه‌های تبلیغات به جیبتان برگردد و سود زیادی از کمپین‌هایتان ببرید.
منبع: فارس
شناسه خبر: 315731

مهمترین اخبار اقتصادی: