دومین گزارش سالانه دیجیپی که عملکرد این شرکت در سال ۱۴۰۰ را با رویکردی دادهمحور و آماری بررسی کرده است، بهصورت رسمی منتشر شد.
هدف از انتشار این گزارش، ارائه پاسخ شفاف به پرسشهای متداول علاقهمندان درباره کیفیت و کمیت فعالیتهای دیجیپی و همچنین ایجاد فرصتی برای تحلیل و بررسی روند رشد خدمات فینتک و لندتک در کشور است که دیجیپی به عنوان بازیگری نوپا و تاثیرگذار در آن فعالیت میکند. اهمیت این دادهها همچنین به دلیل ارائه خدمات به مشتریانِ دیجیکالا و سهم دیجیپی در تکمیل چرخه ارزش به این دسته از کاربران، قابل تعمق و تامل است.
دومین گزارش سالانه دیجیپی گزیدهای از آمار و دادههای این شرکت از ابتدای دی ماه ۱۳۹۹ تا پایان آذر ۱۴۰۰ به مخاطبان ارائه میکند و در هفت جُستار گردآوری شده است. دیجیپی در این گزارش به پرسشهایی از این دست پاسخ داده است:
وضعیت صنعت فناوریهای مالی در سال ۱۴۰۰ در کشور چهگونه بوده است؟ کاربران با چه الگویی و با چه حجمی از تراکنشها خدمات و سرویسهای دیجیپی را در سال ۱۴۰۰ مورد استفاده قرار دادهاند؟ استقبال کاربران از اعتبارات خرد و فروش اقساطی چهگونه بوده است؟ خدمات کیف پول، پرداخت الکترونیک و بازگشت وجه دیجیپی، چهگونه به کاربران و کسبوکارها کمک کرده است؟ دیجیپی با معرفی سرویسهای جدید چهگونه به بهبود تجربه مشتریان در سال ۱۴۰۰ کمک کرده است؟ رویارویی دیجیپی با همهگیری کرونا در سال ۲۰۲۱ چهگونه بوده است و دیجیپی چه اقداماتی در حوزه مسئولیتهای اجتماعی انجام داده است؟ مهمترین برنامههای توسعه، محصولات و اخبار دیجیپی در سال ۱۴۰۱ چه خواهد بود؟وضعیت صنعت فناوریهای مالی در سال ۱۴۰۰ در کشور چهگونه بوده است؟کاربران با چه الگویی و با چه حجمی از تراکنشها خدمات و سرویسهای دیجیپی را در سال ۱۴۰۰ مورد استفاده قرار دادهاند؟استقبال کاربران از اعتبارات خرد و فروش اقساطی چهگونه بوده است؟خدمات کیف پول، پرداخت الکترونیک و بازگشت وجه دیجیپی، چهگونه به کاربران و کسبوکارها کمک کرده است؟دیجیپی با معرفی سرویسهای جدید چهگونه به بهبود تجربه مشتریان در سال ۱۴۰۰ کمک کرده است؟رویارویی دیجیپی با همهگیری کرونا در سال ۲۰۲۱ چهگونه بوده است و دیجیپی چه اقداماتی در حوزه مسئولیتهای اجتماعی انجام داده است؟مهمترین برنامههای توسعه، محصولات و اخبار دیجیپی در سال ۱۴۰۱ چه خواهد بود؟گزارش سال ۱۴۰۰ دیجیپی در هفت جستار جداگانه به صورت مفصل رفتار کاربران را در استفاده از اپلیکیشن، خدمات درگاه پرداخت، خرید اعتباری خرد و بعدپرداخت و خدمات اعتباری به کسبوکارها مفصل مورد مطالعه قرار داده است و آمار و دادههای مرتبط با هر یک از این موضوعات را در معرض دید کاربران، کارشناسان، متخصصان و فعالان صنعت فینتک قرار داده است.
گزیدهای از آمار دیجیپی که در این گزارش ارائه شده است:
بیش از ۱ میلیون کاربر فعال در سال ۱۴۰۰ ۱۵۰ میلیون بازدید از وبسایت و اپلیکیشن در طول یک سال ۱٬۲۰۰٬۰۰۰ تراکنش ماهانه درون اپلیکیشن بیش از ۴٬۳۰۰٬۰۰۰ تراکنش ماهانه در درگاه جامع پرداخت ۹۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بیش از ۸۸ هزار کاربر متقاضی خرید اقساطی در سال ۱۴۰۰ ۱۵۴ میلیارد ریال اعتبار به بیش از ۲۷ هزار کاربر متقاضی خرید اعتباری «بعد پرداخت» در سال ۱۴۰۰ بیش از ۷ هزار میلیارد ریال تراکنش بر بستر کیف پول در سال ۱۴۰۰بیش از ۱ میلیون کاربر فعال در سال ۱۴۰۰۱۵۰ میلیون بازدید از وبسایت و اپلیکیشن در طول یک سال۱٬۲۰۰٬۰۰۰ تراکنش ماهانه درون اپلیکیشنبیش از ۴٬۳۰۰٬۰۰۰ تراکنش ماهانه در درگاه جامع پرداخت۹۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بیش از ۸۸ هزار کاربر متقاضی خرید اقساطی در سال ۱۴۰۰۱۵۴ میلیارد ریال اعتبار به بیش از ۲۷ هزار کاربر متقاضی خرید اعتباری «بعد پرداخت» در سال ۱۴۰۰بیش از ۷ هزار میلیارد ریال تراکنش بر بستر کیف پول در سال ۱۴۰۰داستان دیجیپی در گزارش سالانه ۱۴۰۰ با الگوبرداری از دستگاه ارقام باینری که مهمترین نماد سامانههای دیجیتال است، با استفاده از اعداد ۰ و ۱ روایت شده است.
مشابهت عدد ۰ به سکه که نمادی از اقتصاد سنتی است، در مقابل عدد ۱، به عنوان نشانهای از شروع، حرکت و بالندگی دستاویز دیجیپی در روایت این گزارش بوده است.
دانلود نسخه PDF گزارش سال ۱۴۰۰ دیجیپی
دانلود نسخه PDF گزارش سال ۱۴۰۰ دیجیپی
شناسه خبر: 164280