در حالی مزیتهای ایران در کریدور شرق-غرب بیشتر از جنوب-شمال است که این کریدور بینالمللی به دلیل برخی گسستها، تجارت با کشورهای همسایه را تحت تاثیر قرار داده است.
- اخبار اقتصادی -امین ترفع مدیرکل دفتر تجاریسازی و امور تشکلهای وزارت راه و شهرسازی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: اینکه گفته میشود درآمدهای ترانزیتی میتواند جای درآمدهای نفتی را بگیرد درست نیست.
خبرگزاری تسنیموی ادامه داد: اگر بهطور متوسط 100 تا 150 دلار برای هر تن کالای ترانزیتی بهطور مستقیم یا غیرمستقیم درآمد داشته باشیم، 50 میلیون تن ترانزیت را هم انجام دهیم حدود 5 میلیارد دلار می شود.
بازخوانی تجربه چین برای توسعه زیرساختهای ترانزیتی ایران + فیلم
بازخوانی تجربه چین برای توسعه زیرساختهای ترانزیتی ایران + فیلموی افزود: اما ترانزیت مزیتی دارد که نفت نمیتواند جای آنرا بگیرد. وقتی 50 میلیون تن ترانزیت کالا داشته باشیم به این معنی است چسبندگی ایران با کشورهای منطقه آنقدر بالاست که همه تلاش میکنند اینجا منطقه امن باقی بماند. روی این مسئله نمیتوانیم قیمتی بگذاریم.
انتهای پیام/
شناسه خبر: 255149