اکونومیک 24
01 آذر 1402 - 16:45

امکان خرید و فروش آنلاین خودروهای کارکرده و صفر کرمان موتور

در عصری زندگی می‌‌‌کنیم که اطلاعات نقش مهمی را ایفا می‌‌‌کند. بر همین اساس شرکت‌‌‌های بزرگ، داده‌های مشتریان خود را جمع‌آوری و پردازش می‌‌‌کنند تا مدل خرید کالا و خدمات آنها را بررسی و نیازهای بالقوه آنها را پیش‌بینی و برای آینده شرکت برنامه‌ریزی کنند.

شرکت مدیریت اطلاعات نوین ارگ که به اختصار به آن مانا می‌‌‌گویند از جمله شرکت‌‌‌های نوپا در زمینه پایش اطلاعات مشتریان و خدمات‌رسانی به آنهاست. این شرکت که از زیرمجموعه‌‌‌های کرمان موتور محسوب می‌‌‌شود، به تازگی زیرساخت خرید و فروش آنلاین خودرویی به نام سیگما را برای خودروهای صفر و کارکرده ایجاد کرده است.

 تیم مانا از متخصصان برنامه‌‌‌نویس، مهندسی محصول، حقوقی، مالی، فروش، برندینگ و بازاریابی تشکیل شده است که سابقه فعالیت در شرکت‌‌‌های استارت‌آپی و بزرگ را دارند و در حرفه خود بهترین هستند. سکان هدایت شرکت در دستان شهاب رضوانی است که سابقه یک دهه فعالیت در صنعت خودرو را دارد. وی  دغدغه خدمات‌رسانی دیجیتالی به مشتریان کرمان موتور را دارد. بر همین اساس ایده ایجاد شرکت مانا شکل گرفت.

شهاب رضوانی در توضیح فعالیت مانا گفت: به طور متوسط سالی ۳۰۰‌هزار VIN به شبکه خدمات پس از فروش کرمان موتور به صورت مداوم مراجعه می‌‌‌کنند. در کرمان موتور تمرکز بر فروش و خدمات پس از فروش و سایر نیازهای مشتریان است. برای مثال در محصول فروش آنلاین سیگما که برای خرید و فروش محصولات کرمان موتور طراحی کردیم، تمام اطلاعات خودروی مونتاژی جک از نماینده تا شبکه خدمات پس از فروش قابل مشاهده است.
مدیرعامل شرکت مانا در ادامه گفت: تمام مراحل کسب‌و‌کار در این شرکت شفاف است و این برای مشتریانی که از این شرکت خدمات می‌‌‌گیرند، ایجاد اطمینان می‌‌‌کند. حتی درصدی که برای خرید و فروش خودرو در نظر گرفتیم قابل ردیابی و مشاهده است. این شرکت امکان لیزینگ محصولات کارکرده شرکت کرمان موتور را نیز فراهم کرده است و با دو شرکت لیزینگ همکاری دارد. رضوانی در مورد دیگر خدمات شرکت مانا گفت: برنامه داریم خدمات تیونینگ محصولات کرمان موتور را به مجموعه اضافه کنیم، به نحوی که گارانتی محصولات باطل نمی‌شود. این موارد توسط تیم فنی مطابق با استانداردهای کرمان موتور انجام می‌گیرد که استانداردهای خودرو را حفظ می‌کنند. برای محصول سیگما برنامه‌های متنوعی داریم. برای مثال با مجموعه‌های دیگر در حال مذاکره هستیم که در صورتی که مشتری قصد تعویض خودرو مولتی برند خود را با یک کارکرده جک داشت، این شرایط را فراهم کنیم. مدیرعامل شرکت مانا تصریح کرد: در محصول سیگما سعی کردیم تمام مراحل خرید و فروش و توافقات به صورت دیجیتال باشد و حتی برای امضا و صحت‌سنجی از امضای نو کمک گرفتیم. اولین شعبه فیزیکی در خیابان فرجام تهران است که تجهیز شده است و در ادامه از شبکه نمایندگی کرمان موتور کمک خواهیم گرفت. البته موارد استانداردهای کارشناسی سیگما را رعایت می‌کنند که این استانداردها بر اساس هیوندای است که توسعه      داده شده‌اند. رضوانی در رابطه با محصولاتی که در پلتفرم سیگما به فروش می‌‌‌رسد، گفت: فعلا تمرکز خرید و فروش به‌صورت    حق‌العمل‌کاری محصولات کارکرده مونتاژی کرمان موتور یعنی جک و KMC  است و در فاز بعدی محصولات وارداتی کرمان موتور که شامل محصولات هیوندای است را به پلتفرم اضافه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: باشگاه مشتریان کرمان موتور به مانا منتقل شده است که شامل اطلاعات مشتریان کرمان موتور است. این اطلاعات می‌‌‌تواند در موارد خدماتی متعددی به کار بیاید. از ارائه بن‌‌‌های مختلف کالا و خدمات تا ارائه خدمات ویژه به اعضای باشگاه مشتریان کرمان موتور در یک پاساژ یا بانک خاص است. این خدمات در راستای تکریم مشتریان کرمان موتور است. در مجموعه کرمان موتور کارگزاری بیمه داریم که می‌توانیم خدمات   بیمه‌ای به صورت آنلاین ارائه بدهیم.

شهاب رضوانی در ادامه گفت: بزرگ‌‌‌ترین دارایی مانا نیروی انسانی این شرکت است که این شرکت بدون وجود این افراد نخبه چیزی نخواهد بود و حفظ این نیروی انسانی کار آسانی نیست. نسل جدید نسل کاملا متفاوتی است و برای حفظ این افراد نخبه چالش‌‌‌هایی داریم. مدیرعامل شرکت مانا اظهار کرد: دارندگان خودروهای کرمان موتور در آینده نزدیک از طریق سیگما می‌‌‌توانند خدمات امداد جاده‌ای نیز بگیرند و با درج لوکیشن در این اپلیکیشن، کار خدمات‌رسانی را آسان کنند. غیر از این، برای وقت گرفتن سرویس دوره‌ای خودرو نیز می‌‌‌توان از سیگما استفاده کرد.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1581411

مهمترین اخبار اقتصادی: