کمپانی Kärcher (کرشر، کارچر یا کارشر) یکی از شرکتهای معتبر نظافتی در جهان است که سالها در این زمینه سابقه درخشانی را ثبت کرده است. کرشر که یک شرکت آلمانی میباشد هم در بخش صنعتی و هم بخش خانگی با کیفیتترین محصولات نظافتی را تولید کرده و همیشه در حال بهبود کیفیت در این صنعت میباشد.
کلمه Kärcher در زبانهای گوناگون تلفظهای مختلفی هم دارد که شاید بسیاری را به اشتباه بیاندازد. این کلمه در زبان آلمانی به صورت کرشر تلفظ میشود ولی در زبان فارسی با توجه به کتابت این کلمه به صورت کارچر تلفظ شود. شاید بسیاری از شما این کلمه را کارشر هم شنیده باشید که در واقع تلفظ عربی کارچر است.
آلفرد کرشر که بود؟
در سال 1935، آلفرد کرشر، یک مهندس آلمانی در حومه شهر اشتوتگارت شرکت خود را تشکیل داد و این به معنای تولد غول جهانی صنعت نظافت بود. در طی هشتاد سال، شرکتی که توسط چند نسل از مدیران رهبری میشود، فلسفه عملیاتی خاص خود را برای جهانیسازی، تجربه غنی از فناوری تولید، بازار محوری و دیدگاه مشتریمحور دارد. در نهایت این مدل مدیریت باعث شد که یک کارخانه کوچک تنها با چند ده نفر کارگر به سرعت به یک شرکت چند ملیتی با 60 شرکت تابعه در سراسر جهان تبدیل شود. این شرکت اکنون بیش از 11400 کارمند دارد و محصولات خود را به 192 کشور با گردش مالی سالانه بیش از 2.1 میلیارد یورو میفروشد.
تبدیل شده به رهبر جهانی صنعت نظافت
کرشر پیشگام در ترویج فناوری نظافت نوآورانه و رهبر جهانی این صنعت است. این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت چند ملیتی صنعت تجهیزات نظافتی جهان با داشتن تنوع بالای محصولات و شبکه فروش جهانی قوی، عملکرد منحصر به فرد خود را در این بازار ثابت کرده است.
کمپانی کرشر اکنون صاحب بیست و شش سایت تولید بزرگ جهانی و مراکز لجستیکی است. علاوه بر سیستم های جامع تولید و توزیع جهانی، مراکز تحقیق و توسعه در سطح جهانی نیز وجود دارد که همواره درصدد ترکیب فرآیند تولید سنتی و فناوری های مدرن جهت معرفی محصولات نوآورانه هستند.
نظافت استاندارد با گواهینامه ISO
کرشر اولین تولید کننده در بین تمام شرکت های تجهیزات نظافتی در سراسر جهان است که گواهینامه ISO 9001 (1991) را دریافت کرده است. همچنین اولین شرکتی بود که گواهی زیست محیطی ISO 14001 را دریافت کرده است. (1996).
فعالیت های اجتماعی کرشر
کرشر همیشه به رفاه اجتماعی اهمیت میدهد و در طول یک دهه گذشته در آن مشارکت زیادی داشته است. این شرکت در تمیز کردن صدها ساختمان معروف در سراسر جهان کمک کرده است. این موضوع نه تنها عملکرد برتر و عالی این برند در صنعت محصولات نظافتی را اثبات می کند، بلکه سهم این شرکت را در حفاظت از میراث فرهنگی جهانی نیز به اثبات می رساند.
در ادامه به بررسی روند سالانه پیشرفت کمپانی کرشر آلمان میپردازیم.
تاریخچه ی کمپانی کرشر آلمان
۱۹۳۵ – تاسیس شرکت
آلفرد کرشر پس از یازده سال کار در شرکت پدرش، در سال ۱۹۳۵ شرکت خود را در اشتوتگارت-بد کانستات تأسیس کرد. شرکت کرشر در ابتدا دمندههای هوای گرم جدیدی را برای گرم کردن موتور هواپیما تولید میکرد. مهندس آلفرد کرشر قبلاً با ساخت کورههای صنعتی ایمن و اقتصادی توجهها را به خود جلب کرده بود.
۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵ – نیاز شدید به فناوری گرمایش
در خلال جنگ جهانی دوم این شرکت در صنعت تسلیحات درگیر شد. همچنین صنعت رو به رشد هوانوردی نیاز روزافزونی به فناوری گرمایش نوآورانه کرشر داشت. در ۱ ژوئن ۱۹۳۹، آلفرد کرشر با ۱۲۰ کارمند به کارخانه جدید در شهر وینِندِن (Winnenden) نقل مکان کرد. در این کارخانه دستگاه هایی برای یخ زدایی بال ها و واحدهای دم هواپیما برای نیروی هوایی آلمان تولید شد. همینطور نازل های نبولایزر برای موتورهای مرسدس بنز و بخاری های متحرک برای گرم کردن موتورهای کوچک نیز در وینندن توسعه داده شدند.
۱۹۴۵ تا ۱۹۴۸ – سال های پس از جنگ و شروعی تازه با ۴۰ کارمند
پس از جنگ تولید و فروش شرکت برای مدت کوتاهی متوقف شد. آلفرد کرشر با ایده فروش شرکت کار خود را آغاز کرد، اما پس از آن با ۴۰ کارمند تولید کالاهایی را برای نیازهای مبرم سالهای پس از جنگ آغاز کرد. در ابتدا کوره و چرخ دستی برای افراد نیازمند تولید کردند.
سپس برای بازسازی شهرهای ویران شده، واحدهای قالب بتونی گرمادیده و همین طور بخاریهایی برای خشک کردن سازه ها که برای گرم کردن سالنها، چادرها و اصطبلها نیز استفاده میشد تولید کردند. تعداد کارمندان شرکت کرشر در سال ۱۹۴۸ به ۱۴۱ نفر افزایش یافت.
۱۹۵۰ – ورود به فناوری دستگاههای نظافتی
در سال ۱۹۵۰ آلفرد کرشر با توسعه اولین پاککننده فشار قوی آب گرم در اروپا (مدل DS 350) به موفقیت بزرگی در فناوری دستگاههای نظافتی دست پیدا کرد. طرح فناوری گرم کردن آب توسط دستگاه برای استفاده در نظافت امروزه نیز اساس طراحی و تولید همه مشعلها است. این دستگاه تحول عظیمی در پایه و اساس کار شرکت ایجاد کرد.
۱۹۵۹ – ادامه توسط Irene Kärcher همسر آلفرد کرشر
پس از مرگ آلفرد کرشر، همسرش “ایرنه” این تجارت را بر عهده گرفت. او با آینده نگری شرکت را به سمت “تمیز کردن به عنوان یک نیاز اساسی” سوق می دهد. او به خاطر مدیریت کسب و کارش نشان صلیب فدرال شایستگی را دریافت کرده است. مجله تجاری “Handelsblatt” پس از مرگ او، ایرنه کرشر را به عنوان اولین زن در “تالار مشاهیر” خود فهرست می کند.
۱۹۷۴ – تمرکز بر فناوری دستگاههای صنعتی
اوایل دهه ۱۹۷۰ برای شرکت کرشر نقطه عطفی محسوب میشود. دوران فناوری بخار، که پیش از این عامل درآمد قابل توجهی بود، در حال پایان یافتن بود. در سال ۱۹۷۴، با تصمیم مدیریت شرکت کرشر گامی شجاعانه برداشته شد و بر روی تکنولوژی فشار بالا برای نظافت حرفهای تمرکز کردند. در این مرحله رنگ ماشینآلات به رنگ زرد کرشر معروف در جهان تبدیل شدند.
۱۹۸۰ – تمیز کردن مجسمه مسیح منجی در برزیل
در سال ۱۹۸۰ کرشر حمایت مالی فرهنگی خود را با تمیز کردن مجسمه مسیح منجی در ریودوژانیرو آغاز کرد. از آن زمان بیش از ۱۴۰ اثر فرهنگی در سراسر جهان توسط دستگاههای نظافتی کرشر تمیز شده است. در همان سال، تغییر در استراتژی “تمیز کردن به عنوان یک نیاز اساسی” به وجود آمد.
۱۹۸۸ – برای اولین بار در تمام قارهها
شرکت کرشر با ایجاد نمایندگی تازه تاسیس در ژاپن، برای اولین بار در سال ۱۹۸۸ در تمام قارهها نمایندگی داشت.
۱۹۹۸ – عملیات پاکسازی در میدان سنت پیتر رم
کار بر روی ۲۸۴ ستون تراورتن و ۸۸ ستون میدان سنت پیتر در رم به عنوان بخشی از طرح حمایت مالی فرهنگی شرکت کرشر ۹ ماه طول کشید. تا به امروز گستردهترین پروژه تمیز کردن ساختمان با مساحت کل ۲۵۰۰۰ متر مربع، نظافت میدان سنت پیتر رم است و در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است.
۲۰۰۳ – ورود به صنعت رباتیک
زمینه کاملاً جدیدی در سال ۲۰۰۳ برای کرشر باز شد: اولین ربات تمیزکننده کاملاً مستقل برای خانواده ها، مدل RC 3000 به بازار عرضه شد.
۲۰۰۷ – ورود به بازار لوازم باغبانی
آبرسانی اصولی و حرفه ای تمرکز اصلی بخش باغبانی کرشر است. در سال ۲۰۰۷ Kärcher با معرفی ۲۲ مدل پمپ برای استفاده خانگی وارد این بازار شد. علاوه بر پمپ ها، امروزه محصولات این بخش شرکت شامل شیلنگ ها، تفنگ های ماشه، آبپاش ها و سیستم های آبیاری نیز می شود.
۲۰۰۷ – واژه “Kärcher” مترادفی برای عبارت “تمیز کردن با فشار بالا”
فرهنگ لغت فرانسوی “Le Petit Robert” اصطلاح عمومی “le karcher” را به عنوان مترادف برای “تمیز کننده فشار بالا” فهرست کرد. در فرهنگ لغت آلمانی “Duden” نیز اصطلاح “kärchern” متعاقباً به عنوان مترادف “تمیز کردن با فشار بالا” اضافه شد.
۲۰۰۸ – تولید اولین دستگاه شیشه شوی (Window Vac)
کرشر در این سال اولین دستگاه شیشه شوی با مدل WV 50 را با موفقیت معرفی کرد. این دستگاه تا به امروز بیش از ۲۱ میلیون مشتری راضی دارد.
۲۰۱۱ – پویش حمایت از محیط زیست
در سال ۲۰۱۱ اولین دستگاههای نظافتی سازگار با محیط زیست در بازار عرضه شد. این دستگاهها انرژی و آب کمتری مصرف میکنند، از مواد بازیافتی ساخته میشوند و حداقل ۹۰ درصد قابل بازیافت هستند.
۲۰۱۳ – تغییر رنگ محصولات نظافت صنعتی
تغییر دیگری در رنگ محصولات شرکت. از سال ۲۰۱۳ دستگاههای نظافت صنعتی به رنگ خاکستری بوده و به رنگ زرد نیستند. با این کار تمایز آنها از محصولات خانگی، که به رنگ زرد هستند، راحتتر است.
دستگاههای نظافت صنعتی۲۰۱۵ – هویت جدید برند و افتتاح پانصدمین کرشرسِنتر
در سال ۲۰۱۵، کرشر یک طراحی جدید شرکتی را توسعه داد. در این ظاهر جدید، لوگو فونت مدرنی دارد و به ویژه روی صفحه نمایش راحتتر خوانده میشود. در همان سال درهای پانصدمین کرشرسِنتر در سایگون ویتنام روی مشتریان گشوده شد.
۲۰۱۸ – بالاترین گردش مالی تاکنون
شرکت آلفرد کرشر در سال ۲۰۱۸ به گردش مالی ۲۵۲۵ میلیارد یورویی دست یافت که بالاترین میزان در تاریخ خود است. برای اولین بار بیش از ۱۳۰۰۰ کارمند در ۱۲۰ شرکت و ۷۰ کشور استخدام شدند. همچنین بیش از ۵۰۰۰۰ مرکز خدمات، عرضه بدون وقفه خدمات به مشتریان در سراسر جهان را تضمین می کنند.
۲۰۲۰ تا کنون
کرچر اکنون صاحب بیست و شش سایت تولیدی بزرگ جهانی و مراکز لجستیکی است. علاوه بر سیستم های تولید و توزیع جهانی جامع، مراکز تحقیق و توسعه در سطح جهانی نیز وجود دارد. این کاملاً فرآیند تولید سنتی و فناوری مدرن را ترکیب می کند و به طور مداوم محصولات جدید و نوآورانه ای را که جلوتر از بازار هستند معرفی می کند. این ما را به نیروی قابل توجهی برای کمک به فناوری تمیز کردن در جهان تبدیل می کند.
یک قدم جلوتر
بنیانگذار کرشر، آلفرد کرشر هدفش این بود که همیشه راهحلهای جدیدی برای هر چالش پیدا کند. تا به امروز این روحیه نوآوری در کرشر حفظ شده است. بیش از ۱۰۰۰ کارمند در زمینه تحقیق و توسعه در سراسر جهان هر روز سخت تلاش میکنند تا راهحلهای جدیدی را ایجاد کنند. این آمارها به تنهایی روشنکننده این مساله است: ۶۳۲ حق ثبت اختراع و ۱۱۰ محصول جدید فقط در سال ۲۰۱۸. جالب است بدانید ۹۰ درصد از ماشینهای فروخته شده کرشر کمتر از ۵ سال عمر دارند.
شرکت کارن تجارت بهین ، نمایندگی رسمی کرشر در ایران
شرکت کارن تجارت بهینشرکت کارن تجارت بهین با اتکا بر بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان بنیانگذاران خود در زمینه ارائه دستگاههای نظافت حرفهای صنعتی در سال ۱۳۸۸ تاسیس شد.
از همان روزهای آغازین، کارن تجارت بهین با هدف ارائه محصولات با کیفیت و نوآورانه در این صنعت پا به عرصه وجود گذاشت و برای رسیدن به این هدف متعالی شرکت کرشر آلمان را به عنوان شریک تجاری خود برگزید. تبلور تجربه، کیفیت، تعهد و نوآوری این برند معتبر و بین المللی آلمانی در تمامی فعالیتهای کارن تجارت بهین از اهداف اصلی این شرکت در بازار ایران میباشد.
از دیگر اهداف مهم کارن تجارت بهین بررسی تخصصی و حرفهای نیازهای نظافتی در صنایع مختلف و ارائه راهحل هایی بر پایه محصولات بسیار باکیفیت شرکت Kärcher میباشد. نیاز مشتری و خواستههای او از مهمترین دغدغههای کارن تجارت بهین میباشد، از این رو مطابق با نیازهای مصرفکنندگان طیف وسیعی از محصولات Kärcher توسط کارن تجارت بهین ارائه میشود.
همچون سیاستهای شرکت Kärcher کارن تجارت بهین نیز ارائه رفتاری متعهدانه را در نحوه ارائه محصولات یا دستگاههای نظافت صنعتی، خدمات پس از فروش و گارانتی در نظر گرفته است و تلاش دارد تا همان کیفیتی را که Kärcher در تمامی نقاط جهان ارائه میدهد در ایران ارائه دهد. لذا تمامی محصولات کارن تجارت بهین با یک سال گارانتی و پانزده سال خدمات پس از فروش در اختیار مصرفکنندگان قرار میگیرد.
فروش آنلاین محصولات کرشر (کارچر)
شرکت کارن تجارت بهین بعد ازتجربه موفق افتتاح نمایشگاه دائمی کارچر سنتر تهران در خیابان آزادی تهران، به دلیل ارج نهادن به نیاز مشتریان خود، علیالخصوص مشتریان خارج از استان تهران که دسترسی آسانی به نمایشگاه دائمی کارچر سنتر تهران ندارند اقدام به راهاندازی دو وب سایت رسمی فروش اینترنتی محصولات کرشر تحت نام کارچرشاپ و کارن تجارت نمود.
فروش اینترنتی محصولات کرشرتمامی محصولات عرضه شده توسط شرکت کارن تجارت بهین دارای ۱ سال گارانتی و ۱۵ سال خدمات پس از فروش میباشند و کارشناسان خدمات پس از فروش این شرکت آمادگی خدمترسانی به مشتریان عزیز در اقصی نقاط کشور را دارند.
شناسه خبر: 139599