دکتر ماهیار بر تعامل حداکثری با مراجع قضایی و پاسخگویی این بانک به دستورهای قضایی سامانه سرآمد به منظور تحکیم امنیت و جلوگیری از سوءاستفاده از حسابهای بانکی تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر علیرضا ماهیار عضو هیأت عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران در بازدید از شعبه تمرکز اسناد بانک که احمد علیخانی رئیس اداره کل مدیریت عملیات بانکی و شاهین اسکندرزاده رئیس این شعبه مستقل نیز حضور داشتند، ضمن تاکید بر توسعه همکاریها با مراجع قضائی کشور گفت: شعبه مستقل تمرکز اسناد به جهت دوایر خاص و تنوع عملکرد آنها از حساسیت و اهمیت ویژه ای برای بانک برخوردار بوده و دایره مسدودی حسابها یکی از مهمترین دوایر این شعبه محسوب میشود.
خبرگزاری مهرهیأتقضائیدوایرایدوایروی افزود: مسدودی و رفع مسدودی حسابها، استعلام حساب، جزئیات تراکنشهای اینترنتی، ردیابی وجوه کلاهبرداری شده در فضای سایبری، بررسی تصاویر مربوط به دوربین خودپردازها در پروندههای کلاهبرداری، استعلام صورت حساب مشتریان، استعلام مشخصات مشتری و … از مهمترین اقدامات صورت گرفته در دایره مسدودی حساب هاست.
جزئیاتهاستماهیار با بیان اینکه از سال ۹۷ ارتباط و تعامل با سامانه سرآمد بانک مرکزی برای پاسخگویی به احکام قضائی نیز به این دایره افزوده شده است، ادامه داد: بانک ملی ایران همواره در تلاش است با توجه به حساسیت بالا و محدودیت زمانی در روند بررسی و پاسخگویی یک سری از جرایم سایبری و همچنین به منظور احقاق حقوق مشتریان خود عملکرد حداکثری و قابل توجه در سامانه سرآمد داشته باشد.
قضائیعضو هیأت عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران با بیان اینکه قضات سراسر کشور در پروندههای مربوط به جرایم سایبری به این سامانه دسترسی داشته و مکاتبات خود با بانکها برای اجرای اقدامات مربوطه را از طریق آن انجام میدهند، تاکید کرد: همکاران ما در کمترین زمان ممکن به احکام و درخواست مراجع در سامانه سرآمد و سامانه CMS (مدیریت پروندههای قضائی) پاسخ میدهند.بر این اساس، در ۶ ماه نخست امسال، حدود ۵۴ هزار نامه مسدودی حساب برای ۶۶ هزار نفر و ۱۵۸ هزار و ۹۰۰ نامه رفع مسدودی برای ۱۶۰ هزار نفر در بخش جرایم عادی واصل شده است. همچنین آمار استعلامها در بخشهای مختلف هم بالغ بر ۲۹ هزار و ۸۰۰ مورد برای ۳۰ هزار نفر بوده است. در جرایم سایبری نیز طی مدت مذکور، ۷۰ هزار و ۶۰۰ نامه واصله از مراجع قضائی در سامانه سرآمد پاسخ داده شده که در زمینه مسدودی حساب، ردیابی وجوه کلاهبرداری شده و… بوده است.
هیأتقضائیقضائیماهیار در پایان از دوایر مختلف شعبه از جمله دایره کارتهای اعتباری (رفع مغایرت کارتهای اعتباری)، دایره مبادلات سیبا (رسیدگی به چکهای چکاوک شعبههای منحل شده یا چکهای دارای کد ناخوانا)، دایره قبوض خدماتی (جمع آوری وجوه شرکتهای خدمات و قبوض مالیاتی، آب، برق، گاز و…) بازدید و ضمن گفت و گوی صمیمانه با همکاران، از نزدیک در جریان فعالیت آنها قرار گرفت. شاهین اسکندرزاده رئیس شعبه مستقل تمرکز اسناد بانک ملی ایران نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد شعبه، از راه اندازی دایره مستقل سرآمد با توجه به اهمیت و حساسیت مکاتبات در روزهای اخیر خبر داد.
دوایرسیباآوریرئیسارائه
شناسه خبر: 884260