معاون ناوگان هواپیمایی قشم ایر جزئیات ترکیدگی لاستیک پرواز بامداد امروز پرواز مشهد-مسقط را تشریح کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، آریان معاون ناوگان قشم ایر درباره سانحه شب گذشته ترکیدگی لاستیک هواپیمای مشهد-مسقط گفت: بامداد امروز چهارشنبه ۸ تیر پرواز شماره ۲۱۱۸ در مسیر مشهد به مسقط ساعت ۵۵ دقیقه بامداد با فوکر ۱۰۰ تیک آف کرد که ۵ دقیقه پس از برخاست هواپیما، خلبان گردش به چپ ناگهانی برای هواپیما احساس میکند که از برج مراقبت سوال میکند آیا قطعههای لاستیک بر روی باند را مشاهده میکنید و پاسخ برج مراقبت پس از بررسی میدانی مثبت است.
خبرنگار مهرایرمسقطفوکرآفوی افزود: پس از ترکیدگی لاستیک هواپیما به دلیل کامل بودن مخزن سوخت فوکر ۱۰۰، خلبان حدود سه ساعت روی آسمان فرودگاه مشهد پرواز میکند تا سوخت به اتمام برسد و بتواند لندینگ کند.
فوکرلندینگآریان تصریح کرد: خلبان فوکر ۱۰۰ با مهارت کامل و در سه ساعت حدود ۴:۵۵ بر روی باند ۳۱ راست فرودگاه مشهد مینشیند.
فوکرمعاون ناوگان قشم ایر، اظهار داشت: پیش از پرواز طبق چک لیست اعلامی سازمان هواپیمایی، قبل از پرواز تمام قطعات هواپیما کنترل شده بود. امروز نیز در سازمان هواپیمایی کشوری جلسهای در خصوص این جلسه برگزار میشود.
ایربه گفته آریان در هفتههای اخیر دو یا سه حادثه مشابه ترکیدگی لاستیک برای هواپیماهای سایر ایرلاینها هم رخ داده بود که به نظر میرسد ایراد از باند فرودگاه باشد اما هنوز قطعی نیست.
وی افزود: این پرواز ۶۵ مسافر داشت که در طول سه ساعت چرخش هواپیما در آسمان مشهد، خلبان به آنها در خصوص مشکل پیش آمده توضیح کامل داد و پس از نشست هواپیما، همگی به سلامت پیاده و به وی آی پی فرودگاه مشهد برای استراحت و پذیرایی منتقل شدند.
آیمعاون ناوگان این شرکت هواپیمایی اظهار داشت: قشم ایر بلافاصله هواپیمای جایگزین برای مسافران این پرواز در نظر گرفت ولی با توجه به محدودیت پرواز شبانه در مهرآباد، صبح امروز از تهران به فرودگاه مشهد اعزام شد و مسافران صبح امروز با پرواز جایگزین به مسقط رفتند.
ایرمسقط
شناسه خبر: 411516