در این مقاله مهمترین نکات انتخاب مبلمان اداری را بررسی میکنیم.
به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، با خودمان صادق باشیم، وقتی برای اولین بار وارد یک شرکت یا اداره میشویم، میزان موفقیت مجموعه را از روی ظاهر و رنگ و چیدمان مبلمان داخلی آن قضاوت میکنیم. قطعاً شرکتی که دارای طراحی داخلی و مبلمان اداری جذاب و مطلوبی باشد، بر روی مراجعان خود اثرگذارتر بوده، و راحتتر میتواند اعتماد ما را جلب کند. در هر صورت، اکثر ما باور داریم که از کوزه همان برون تراود که در اوست!
خبرگزاری مهربر این اساس، اهمیت طراحی و چیدمان داخلی یک مجموعه، دو چندان میشود. در این میان، مبلمان یکی از کلیدیترین عناصری است که در یک محیط کاری به چشم میخورد و علاوه بر تحقق نیازمندیهای کارکردی، در ایجاد تصویر ذهنی مطلوب از یک کسب و کار نیز، اهمیت بسیاری داراست. به عبارت دیگر، مبلمان اداری به عنوان نمودی از نگرش مدیران یک کسب و کار، میتواند میزان حرفهای بودن یک مجموعه را نشان دهد. مثلاً زمانی که شما به عنوان مدیر یک مجموعه، مبل و صندلی راحتی را در محل کارتان تعبیه میکنید، فردی به نظر میرسید که به راحتی اعضای تیم خودش و همچنین مراجعان خود اهمیت میدهد؛ بنابراین، اهمیت طراحی مبلمان اداری را نمیتوان نادیده گرفت و به همین دلیل است که محیط آرا، از اثربخشی این موضوع برایمان میگوید.
طراحی مبلمان اداریطراحی مبلمان اداریتأثیر مبلمان اداری در رشد کسب و کار
تأثیر مبلمان اداری در رشد کسب و کارتأثیر مبلمان اداری در رشد کسب و کارمیتوان گفت که مبلمان در مرکز توجه اداره یا شرکت شما قرار دارد. تحقیقات نشان میدهد که استفاده از صندلی و مبل مناسب در محیط کار، میتواند تأثیر بسیار زیادی در رشد کسبوکار شما داشته باشد. به عنوان مثال، یک مبلمان باپرستیژ به کارمندان شما حس ارزشمندتر بودن میدهد. خیلی از شرکتهای پیشرو دنیا، به کارمندان خودشان اجازه میدهند تا نوع صندلی مورد نظرشان را انتخاب کنند و از این طریق، به کارمندان خود انگیزه میدهند.
اما قبل از انتخاب هر مبلمانی، در نظر داشته باشید که چه وسایلی قرار است در اداره و شرکت خودتان بچینید. مثلاً، چند رایانه دارید و قرار است روی هر میز چه ابزارهایی قرار بگیرند. آیا میزهای شما قرار است جایی برای گلدان داشته باشند؟ حدوداً هر میز چند کشو داشته باشد؟ پاسخ به این سوالات میتواند انتخاب شما را دقیقتر و هدفمندتر کند. در ادامه، مهمترین نکات انتخاب مبلمان اداری را بررسی میکنیم.
در انتخاب مبلمان اداری مناسب چه ملاحظاتی باید داشت؟
در انتخاب مبلمان اداری مناسب چه ملاحظاتی باید داشت؟در انتخاب مبلمان اداری مناسب چه ملاحظاتی باید داشت؟وقتی بحث از مبلمان اداری میشود، تنها انگیزه و راحتی در استفاده مسئله ما نیست و باید ملاحظات دیگری را هم در نظر بگیریم. به عنوان مثال، به عنوان یک مدیر، باید به فکر سلامت جسمی همکاران خودتان باشید. کارمندانی که ساعتهای طولانی قرار است پشت میز و صندلی نامناسب بنشینند، در معرض آسیبهای فیزیکی جدی قرار میگیرند. از سوی دیگر، احساس ناخوشایندی که در نتیجه نشستن روی صندلیهای نامناسب به کارمندان شما دست میدهد، روی عملکردشان هم تأثیر منفی زیادی دارد.
رنگ بندی مبلمان
رنگ بندی مبلمانرنگ بندی مبلمانبنابراین، مبلمانی که انتخاب میکنید، علاوه بر کاربردی بودن، باید به حفظ سلامت کارمندان شما هم کمک کنند. همچنین، رنگ و طرح مبلمان هم باید با فضا و برند کسبوکارتان همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر رنگ غالب کسبوکار و برند شما طوسی و سفید است، بهتر است از طیف رنگهای تیره در چیدمان محل کارتان استفاده کنید. همچنین رنگ مبلمان برخی از اتاقهای جلسات مشکی است تا حس شیک بودن و جدی بودن را به افراد انتقال دهد.
کسبوکارتانهمچنین، اگر به دنبال ایجاد فضای با نشاطتری هستید، میتوانید از رنگهای روشن مثل زرد، سفید و آبی استفاده کنید. در هر صورت، توجه داشته باشید که رنگها در انتقال حس، نقش مهمی ایفا میکنند.
چیدمان بر اساس فضا
چیدمان بر اساس فضاچیدمان بر اساس فضامسئله بعدی که باید در نظر بگیرید، چیدمان مبلمان در فضای کاری شماست. مهم این است که بتوانیم از حداقل فضاها، بیشترین استفاده را ببریم. بنابراین، باید مبلمانی را انتخاب کنیم که با میزان فضایی که در اختیار داریم، متناسب است. یک مدیر توانمند باید پیشبینی کند که در آینده، احتمالاً چه تعداد نیرو به تیمش اضافه میشوند و بر این اساس دکوراسیون داخلی شرکت را بچیند.
در کنار همه این موارد، قیمت مبلمان هم اهمیت پیدا میکند. ما به عنوان مدیر یک مجموعه، باید توجه جدی به هزینهها داشته باشیم و با توجه به منابع موجود، بتوانیم بهترین حالت هزینهای را رقم بزنیم. بنابراین، میزان بودجهای که در اختیار دارید هم در انتخاب شما مؤثر است.
قطعاً دور از واقعیت است که ادعا کنیم میشود بهترین مبلمان جهان را با کمترین هزینه ممکن خریداری کرد، اما میتوان یک انتخاب متعادل داشت که نه سیخ بسوزد و نه کباب! یعنی همچنان میتوانیم مبلمانی انتخاب کنیم که هم مشکل جسمی برای کارمندانمان ایجاد نکند، هم از نظر رنگ و مورفولوژی با محیط کار سازگار باشد و هم از قیمت مناسبی برخوردار باشد.
تا اینجا از اهمیت انتخاب مبلمان مناسب در ادارات صحبت کردیم. اینجا این نکته را هم اضافه کنیم که شما به عنوان مدیر یک مجموعه، باید میز و صندلی خاص مدیریتی خودتان را داشته باشید. داشتن مبلمان و میز مدیریتی مناسب میتواند شما را مدیری مقتدر و با پرستیژ نشان دهد. از ویژگیهای مبلمان که گفتیم، در ادامه ویژگیهای یک میز مدیریتی مناسب را هم بررسی میکنیم.
یک میز مدیریتی مناسب چه ویژگیهایی دارد؟
یک میز مدیریتی مناسب چه ویژگیهایی دارد؟یک میز مدیریتی مناسب چه ویژگیهایی دارد؟در اتاق مدیر یک مجموعه، اولین چیزی که نظر همه را جلب میکند، میز مدیریتی است. برای درک اهمیت میز مدیریتی، اتاقی را تصور کنید که در آن، فردی پشت یک میز ساده کوچک نشسته است. اگر برای اولین بار قرار است با مدیر مجموعه ملاقات کنید، شک میکنید فردی که پشت چنین میزی نشسته، واقعاً مدیر است یا نه!
میز مدیریتیمیز مدیریتیدر انتخاب میز مدیریتی خوب هم همانند مبلمان ملاحظاتی را در نظر داشته باشیم. به عنوان مثال، باید توجه داشته باشیم که میز مورد نظرمان چه تعدادی کشو دارد.
زیرا به عنوان یک مدیر نیاز دارید مدارک یا ابزارهای مختلف را دستهبندی کنید و در سریعترین زمان به هر کدام دسترسی داشته باشید.
مسئله بعدی رنگ و طرح میز مدیریتی شماست. در بسیاری از موارد، رنگ میزهای مدیریتی طیفی از قهوهای تیره، روشن، کرم، سفید و مشکی را شامل میشود. البته ممکن است برخی میزهای مدیریتی، دارای ترکیب رنگی منحصربفردی نیز باشند. اما نکته مهم این است که رنگ انتخابی شما با سایر عناصر موجود در اتاقتان در هارمونی باشد. مسئله بعدی، اندازه و حجم میز شما است که باید با فضای اتاق و نوع کار شما مطابقت داشته باشد.
منحصربفردیهمچنین با توجه به سایر المانها و عناصری که در مجموعه به کار بردید، لازم است تعیین کنید که میز شما مدرن یا کلاسیک باشد. نکتهای که واقعاً مهم است، حسی است که شما پس از نشستن پشت میز پیدا میکنید. به یاد داشته باشید که قرار است پشت میز خودتان تصمیمهای بسیار مهم و سرنوشتسازی بگیرید. هرگونه ناهنجاری میتواند تمرکز شما را بگیرد و در تصمیمهایتان تأثیرگذار باشد. بنابراین، اهمیت بسیار زیادی دارد که از میز و صندلی خودتان رضایت کافی داشته باشید.
در پایان، اگر به دنبال دریافت خدمات سریع مشاوره و طراحی، نصب و اجرای پارتیشن و انتخاب مبلمان اداری برای کسب و کار خودتان هستید، مجموعه معتبر محیط آرا، را به شما معرفی میکنیم. این مجموعه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۵ در زمینه تولید انواع مبلمان اداری آغاز کرده است و امروز به پشتوانه تجربه و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری قدرتمند، بزرگترین کارخانه تولید مبلمان اداری در کشور محسوب میشود و در طی چند دهه اخیر با بیش از ۲۰۰۰ کسب و کار موفق و پیشرو ایرانی بصورت تخصصی در حوزه مبلمان اداری همکاری پایدار داشته است. برای مشاهده انواع مبلمان اداری محیط آرا و آشنایی با سایر محصولات این مجموعه، از سایت آن به آدرس https://mohitara.com دیدن کنید.
بصورتhttps://mohitara.comhttps://mohitara.comاین مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.
خبرگزاری مهر
شناسه خبر: 324261