اکونومیک 24
17 فروردین 1401 - 09:51

تبلیغات همسان | معرفی انواع روش های تبلیغات دیجیتال

تقریبا میتوان با اطمینان گفت تبلیغات دیجیتال در دهه گذشته صنعت بازاریابی را تسخیر کرده و روز به روز نیز بیشتر گسترش می¬یابد. به همین دلیل به عنوان یک صاحب کسب و کار، تبلیغ کننده و یا بازاریاب، مهم است که از انواع مختلف تبلیغات دیجیتال و نحوه تأثیرگذاری آنها بر برند آگاه باشید. اما مشکل اینجاست که تبلیغات دیجیتال طیف گسترده­ایی را شامل می­شوند که شاید بعضی از آن­ها نیز ضروری نباشند پس چگونه کسی قرار است با همه چیز هماهنگ باشد؟ خبر خوب این است که ما برای شما یک راهنما در مورد انواع مختلف تبلیغات دیجیتال از جمله تبلیغات همسان (نیتیو) آماده کردیم  پس با ادامه مطلب با ما همراه باشید. تبلیغات همسان (نیتیو)انواع تبلیغات دیجیتال تبلیغات دیجیتال دسته بندی­ها و زیر مجموعه­های زیادی دارد که بسیاری از این انواع، در ویژگی­های خود همپوشانی دارند و به عنوان ابزارهای مکمل استفاده می­شوند. محققین معتقدند یک شرکت باید 7 بار یا بیشتر با مخاطب ارتباط برقرار کند تا مشتری بالقوه محصول را به خاطر بسپارد، انتخاب کند و یا بخرد. به همین دلیل انتخاب درست تبلیغات دیجیتال برای شرکت­ها یا صاحبان اپلیکیشن بسیار حساس و مهم تلقی می­شود. امروزه آژانس‌های بازاریابی برای تبلیغات دیجیتال ابزارهای زیر را در اختیار دارند: تبلیغات بنری (نمایشی) تبلیغات کلیکی تبلیغات ویدیویی تبلیغات همسان (بومی) تبلیغات نصب اپلیکیشن رسانه­های اجتماعی تبلیغات بنری (نمایشی) تبلیغات نمایشی را می­توان به عنوان ابتدایی­ترین و البته رایج­ترین شکل تبلیغات دیجیتال معرفی کرد. این نوع از تبلیغات معمولاً از متن­ها و گرافیک‌های جذاب تشکیل شده است که می­تواند حتی افرادی که مخاطب آگهی شما نیستند را به مخاطب هدف تبدیل کند به علاوه تبلیغات بنری نسبت به سایر انواع تبلیغات دیجیتال بسیار مقرون به صرفه هستند و پیاده سازی آن­ها نیز کار ساده­ایی است و دقیقاً به همین خاطر است که در تمام اینترنت تبلیغات بنری پر تکرارترین صفحاتی هستند که می­بینید. تبلیغات نمایشیهزینه تبلیغات بنری معمولاً با روش کلیکی (CPC) یا به ازاء هر نمایش (CPM) محاسبه می­شود. از این میان پلتفرم‌ها، گوگل ادز بزرگترین شبکه تبلیغات نمایشی (Display ads networks) را دارد اما هزینه هر کلیک در این شبکه معمولاً کمتر از تبلیغاتی است که در نتایج گوگل نشان داده می­شود و اثربخشی کمتری هم دارد. تبلبغات کلیکی تبلیغات کلیکی یا PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) یک ابزار تبلیغات دیجیتال است که به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا تبلیغاتشان را در موتورهای جستجو مانند Google Ads اجرا کنند و هر بار که شخصی روی تبلیغ آنها کلیک می‌کند، مبلغی را پرداخت کنند. البته این نوع از تبلیغات دیجیتال بسیار مقرون به صرفه است زیرا تبلیغات برند برای کلیه مخاطبان اینترنت نمایش داده می­شود در حالی که شما تنها برای مخاطبان هدف هزینه پرداخت می­کنید. تبلیغات کلیکی یا PPC (پرداخت به ازای هر کلیک)تبلیغات ویدیویی تبلیغات ویدیویی یکی از مخاطب‌پسندترین تبلیغات دیجیتال است و استفاده از آن به عنوان یک استراتژی تبلیغاتی ایده فوق العاده­ایی برای برند شما خواهد بود. ویدیوهای تبلیغاتی همانطور که پیداست شامل ویدیوهایی است که  برای معرفی برند یا یک محصول خاص استفاده می­شوند و در بسیاری از پلتفرم­های نمایش ویدیو مثل یوتیوب یا آپارات قبل یا در هنگام پخش ویدیو اصلی نمایش داده می­شوند. تبلیغات ویدیویی انواع مختلفی دارند که مهم­ترین آن شامل: تبلیغات ویدئویی همسان Native Video Ad تبلیغات ویدیویی پیش‌نمایشی Pre-Roll Ad تبلیغات ویدئویی بینابینی Interstitial Video Ad تبلیغات ویدئویی جایزه‌ای Rewarded Video Ad تبلیغات همسان ( Native advertising) تبلیغات بومی یا همسان جزو مخاطب دوست­ترین تبلیغات دیجیتال به شمار می­آیند، آن­ها کمترین مزاحمت را برای کاربر ایجاد می­کند و بسیاری از افراد این نوع از تبلیغات را مفید و کمک کننده می­دانند از این نظر که به مخاطب تبلیغاتی را نشان می­دهد که می­خواهد. مثل زمانی که فرد به دنبال محصولی خاص می­گردد و محصولات مشابه با عنوان«اقلام مشابه» یا « افراد دیگر خریده­اند» نیز به او نشان داده می­شود. تبلیغات همسان تا حدودی هم به تبلیغات نمایشی شباهت دارند با این تفاوت که تبلیغات بومی هدفمندتر و استراتژیک­تر عمل می­کنند و مخاطب را دقیق­تر انتخاب می­کنند زیرا مخاطبان را بر اساس تاریخچه جستجوهای فرد انتخاب می­کند. تبلیغات نصب اپلیکیشن تبلیغات نصب اپلیکیشنتبلیغات اپلیکیشنی نیز نمونه دیگری از تبلیغات دیجیتال است و از آنجا که افراد زیادی از انواع مختلف اپلیکیشن­ها استفاده می­کنند جزو گزینه­های پر بازده تبلیغات محسوب می­شود. فضاهای زیادی برای تبلیغ اپلیکیشن­ها وجود دارد که می­توان تبلیغات اپلکشن­ها را در آن به نمایش گذاشت اما از میان آن­ها گوگل ادز یکی از بزرگترین پلتفرم­ها برای نمایش تبلیغات در هزاران اپلیکیشن دیگر است. بسیاری معتقدند اپلیکیشن­های موبایل بهترین مکان برای تبلیغات نصب اپلیکیشن­ها است چون مخاطبی که مورد هدف قرار گرفته در حال استفاده از اپلیکیشن است و بنابراین رابطه خوبی با برنامه­ها دارد به علاوه تبلیغات برای نصب اپلیکیشن به صرفه نیز هست زیرا به ازاء تنها به ازاء هر نصب پرداخت صورت می­گیرد و این خود تضمینی است که سرمایه شما به هدر نخواهد رفت. رسانه های اجتماعی رسانه های اجتماعی به دلیل تعداد زیاد کاربران و سهولت هدف گیری مخاطبان به بزرگترین مرکز تبلیغات دیجیتال تبدیل شده­اند و از آن به عنوان یک کانال بازاریابی که با تبلیغات پولی و رایگان ترافیک را به وبسایت شما هدایت می­کند استفاده می­شود. انواع زیادی از تبلیغات دیجیتال مانند تبلیغات ویدیویی، نمایشی، بومی و ... در رسانه­های اجتماعی رایج هستند اما دو نوع از آن­ها که می­توان گفت مختص به رسانه­های اجتماعی می­شوند شامل: تبلیغات بومی (عموماً برای تبلیغات پولی) نوعی بازاریابی دهان به دهان (مانند زمانی که اینفلوئنسرها داستان استفاده خود از یک محصول را در اینستاگرام تعریف می­کنند.) که در تبلیغات ارگانیک استفاده می­شود. مزیت انتخاب رسانه­های اجتماعی به عنوان فضای تبلیغاتی پیدا کردن مشتریان وفادار به برند است که به همراه تعاملاتی که برند با مشتریان خود در رسانه­ها انجام می­دهد امکان ارزیابی کیفیت محصولات را نیز برای شرکت­ها فراهم می­کند. در پایان این حقیقت همیشه وجود دارد که هیچ دو کسب و کاری مانند هم نیستند و به همین دلیل روش­های بازاریابی که در هر کسب و کاری استفاده       می­شود متفاوت خواهد بود. مهم است که شما نیازهای کسب و کار خود را بشناسید و بتوانید روش تبلیغاتی که بیشترین بازدهی را به دنبال دارد انتخاب کنید به همین دلیل شرکت­های تخصصی در تبلیغات به وجود آمده­اند تا در این مسیر همراه شما باشند و راه را برای پیشرفت شما هموار کنند.
منبع: فارس
شناسه خبر: 224302

مهمترین اخبار اقتصادی: