اکونومیک 24
27 اسفند 1400 - 12:58

پیگیری فرایند بیمه بیکاری در سامانه جامع روابط کار

معاون وزیر کار از تکمیل سامانه جامع روابط کار در سال آینده برای سهولت دسترسی کارگران و کارفرمایان به خدمات ارائه شده خبر داد و گفت: امور مربوط به مقرری بگیران بیمه بیکاری و رسیدگی به دعاوی کارگر و کارفرما از طریق این سامانه انجام می پذیرد. علی حسین رعیتی فرد در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تکمیل سامانه جامع روابط کار و حل برخی مشکلات زیرساختی آن جهت دسترسی بهتر کارگران و کارفرمایان، گفت: سامانه جامع روابط کار بیش از ۵۳ فرایند دارد که کلیه امور و وظایف محوله در این سامانه باید از لحاظ سیستمی ارائه خدمت شود تا بتواند بر بستر وب به جامعه هدف خود خدمت رسانی کند. وی ادامه داد: هم اکنون ۱۱ فرآیند را در سامانه جامع روابط کار ارائه داده‌ایم و تعدادی از فرآیندهای دیگر هم آماده شده تا در اختیار جامعه هدف قرار گیرد. معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در حوزه زیرساختی مشکلاتی وجود داشت که با حل آنها زمینه برای دسترسی بهتر و سریع‌تر کارگران و کارفرمایان به اطلاعات و خدمات فراهم می شود. رعیتی فرد تاکید کرد: بحث انتقال و ارسال و دریافت داده‌ها و اطلاعات نیاز است با سهولت بیشتری همراه باشد که این اتفاق در حال انجام است و امیدواریم دغدغه سرعت استفاده از پهنای‌باند و سرور برطرف و زیرساخت های لازم فراهم شود تا در سال آینده سامانه را به طور تکمیل شده در اختیار جامعه کارگری و کارفرمایی قرار بدهیم. وی با بیان اینکه کارگران و کارفرمایان بسیاری از موضوعات مرتبط به خود را از طریق این سامانه پیگیری می کنند، اظهار کرد: راه اندازی این سامانه گام موثری در بحث شفافیت، جلوگیری از تخلفات و ارائه خدمات مطلوبتر به جامعه هدف خواهد بود. به گفته معاون وزیر کار، هم اکنون در حوزه بیمه بیکاری و رسیدگی به دعاوی کارگر و کارفرما کلیه فرایند مربوط به مقرری بگیران بیمه بیکاری و ثبت دعاوی در سامانه جامع روابط کار انجام می پذیرد و انتظار می رود در حوزه های دیگر از جمله بازرسی کار نیز این کار صورت گیرد. انتهای پیام
منبع: ایسنا
شناسه خبر: 179046

مهمترین اخبار اقتصادی: