اگر تعمیرگاه خودرو، موبایل، کامپیوتر، لوازم خانگی، بردهای الکترونیکی، هارد یا... دارید با ما همراه باشید.
در این مقاله سعی می کنیم مهم ترین امکاناتی که باید هنگام خرید یک نرم افزار حسابداری تعمیرگاه به آنها توجه کرد را بیان کنیم.
اختصاصی برای تعمیرات:
بسیاری از نرم افزار هایی که اسم آنها را شنیده اید به صورت عمومی طراحی شده اند و مخصوص تعمیرگاه نیستند ولی اگر با واحد فروش آنها تماس بگیرید به شما خواهند گفت نرم افزارشان برای تعمیرگاه هم مناسب است. آنها دروغ نمی گویند از انبردست هم می توان برای باز کردن پیچ و مهره استفاده کرد اما هر تعمیرکار حرفه ای می داند انبردست نمی تواند کارایی آچار را داشته باشد.
شما برای مدیریت تعمیرگاه خود به یک نرم افزار جامع مدیریت تعمیرگاه نیاز دارید که مثل یک جعبه ابزار، کامل باشد.
نرم افزار جامع مدیریت تعمیرگاهسریع و راحت:
مولفه هایی را می توان برای سنجش رابط کاربری خوب در نظر گرفت و با استفاده از این مولفه ها به راحتی نرم افزارهای مختلف را بررسی کرد که ما به دو مورد اشاره می کنیم:
1.کمتر وقت منو بگیر:
فرض کنید در یک نرم افزار برای پذیرش تعمیرات، ابتدا باید به بخش مربوط به افتتاح حساب برید، مشتری را تعریف کنید، اطلاعات دقیقش را وارد کنید، بعد به بخش پذیرش جدید بروید و اطلاعات دستگاه تعمیری را وارد کنید و...
اما در نرم افزاری بهتر در همان بخش پذیرش به راحتی می توانید مشتری جدید را هم تعریف کنید
2.منعطف باش:
یک نرم افزار مدیریت تعمیرگاه خوب همه سلایق و نیازها را پوشش می دهد در عین حال شلوغ و نامنظم نیست.
مثلا بحث حسابداری در تعمیرات را در نظر بگیرید. امکانات حسابداری بسیار مهم هستند که هر نرم افزار مدیریت تعمیرگاهی باید داشته باشد. و طبیعتا در یک حسابداری اصولی اگر قطعه ای را بر روی دستگاه تعمیری ثبت می کنیم قبلش باید فاکتور خرید این قطعه را ثبت کرده باشیم که به موجودی انبارمان اضافه شود، قیمت خریدش مشخص شود، نوع تسویه حسابمان با قطعه فروش مشخص شود و...
حال تعمیرکاری را فرض کنید که یک تعمیرگاه شخصی کوچک دارد. انبار قطعه ندارد و قطعات مورد نیاز را همان لحظه تهیه می کند، قطعات را به همان قیمت خریداری شده می فروشد و سودش فقط در اجرت کارش هست.
این تعمیرکار نیاز به امکانات حسابداری ندارد فقط می خواهد پذیرش ثبت کرده، قطعات و اجرت هایی که روی دستگاه مشتری کار کرده را ثبت کند و گزارش بگیرد، سود و زیانش هم شفاف هست فقط اجرت های ثبت شده سود ایشان است.
یک نرم افزار غیر منعطف این تعمیرکار را مجبور می کند تمام اصول حسابداری را رعایت کند. ولی در یک نرم افزار منعطف می توان بخش های مختلف مثل حسابداری را به صورت اختیاری غیر فعال کرد.
جامع و حرفه ای
مواظب باشید بعضی از شرکت های ضعیف شما را گول نزنند رابط کاربری خوب و سریع به معنی کوچک بودن نرم افزار و نداشتن امکانات حرفه ای نیست.
بهترین نرم افزار مدیریت تعمیرگاه در عین راحتی و سادگی در عملکرد باید تمام نیازهای تعمیرگاه شما را برطرف کند
بهترین نرم افزار مدیریت تعمیرگاهامکاناتی از جمله صدور و طراحی رسید پذیرش، چاپ بارکد، مدیریت کامل روند تعمیر از پذیرش تا تحویل، مدیریت حقوق و دستمزد تعمیرکارن و سایر کارمندان، امکانات حسابداری، انواع روش جستجو ساده و پیشرفته، گزارشات کاربردی، مدیریت گارانتی و بیمه، مدیریت سطح دسترسی کاربران، مدیریت چک و بانک، انبار، اقساط و...
نظر سایر مشتریان
یکی از بهترین راه های سنجش کیفیت یک نرم افزار مشورت گرفتن از همکارانتان است. به نظراتی که شرکت ها در سایت خود منتشر می کنند نمی توان اعتماد کرد چون طبیعتا فقط مثبت ها منتشر می شوند یا ممکن است نظرات جعلی باشند. البته قابل اعتماد ترین سایت ها کسانی هستند که نظرات مشتریانشان را به صورت ویدئویی قرار داده باشند
اما بهترین راهکار این است که از شرکت مورد نظر درخواست کنید آدرس و تلفن چند نفر از مشتریانشان را در اختیار شما قرار دهند تا بتوانید با همکار خود مشورت کنید.
خدمات پشتیبانی قدرتمند
برای سنجش پشتیبانی بهترین راه پرسیدن از سایر همکارانتان است که از آن نرم افزار استفاده می کنند اما تا حدودی کیفیت پشتیبانی را از برخورد های اولیه شرکت ها هم می توان بررسی کرد.
آپدیت های مداوم
به روز بودن نرم افزار بسیار مهم است. تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت بوده و نرم افزاری که یک سال است آپدیت جدید نداده طبیعتا نرم افزار مناسبی نیست.
برای به روز بودن نرم افزار هم مثل موارد قبلی به گفته کارشناس فروش بسنده نکنید بلکه از وی بخواهید مستندات و تاریخچه به روز رسانی های نرم افزار را در اختیارتان قرار دهد.
اگر شرکتی تاریخچه به روز رسانی های نرم افزارش در سایتش مستند نبود طبیعتا قابل اعتماد نیست.
آموزش های با کیفیت
پشتیبانی به جای خود ولی هیچ چیز جای مستندات آموزشی را نمی گیرد. اگر شرکتی آموزش های ویدئویی با کیفیتی تولید نکرده و ادعا می کند پشتیبانی قوی دارد باید به این ادعا شک کرد.
زیرا هزینه ساخت آموزش ویدئویی یا متنی با کیفیت به مراتب کمتر از آموزش تک به تک به تمامی مشتریان است.
سفارشی سازی برای شغل شما
درسته که نرم افزاری که مخصوص تعمیرگاه طراحی شده خیلی بهتر از حسابداری های عمومی است ولی تعمیرگاه خودرو با تعمیرگاه موبایل کاملا متفاوت است.
به عنوان مثال در یک تعمیرگاه خودرو با پلاک و شماره شاسی و کیلومتر و... سر کار داریم در عوض در یک تعمیرگاه موبایل با شماره سریال و کد قفل و... سر کار داریم
هنگام انتخاب نرم افزار مدیریت تعمیرگاه دقت کنید نرم افزاری را انتخاب کنید که قابلیت سفارشی سازی مخصوص شغل شما را داشته باشد.
تعاملات هوشمند با مشتریان
یکی از خدماتی که نرم افزار خوب به ما می دهد تعامل هوشمند با مشتری است.
برای درک بهتر این موضوع دو مورد را مثال می زنیم:
1.ارسال پیامک های هوشمند به مشتری
فرض کنید مشتری زمانی که به تعمیرگاه شما مراجعه می کند چند دقیقه بعد پیامک خوش آمدگویی بر روی گوشی خود دریافت کند یا زمانی که دستگاه یا خودرو تعمیر شد به طور خودکار پیامک اطلاع رسانی برای مشتری ارسال شود.
2.تلفن گویای هوشمند
تلفن گویا با سانترال و VOIP متفاوت است.تلفن گویا یا ماشین پاسخگو، سیستمی نرم افزاری است که کار یک منشی تلفنی را انجام می دهد.
در این سیستم هر زمان مشتریان با شما تماس بگیرند سیستم تلفن گویا به طور خودکار به آنها پاسخ خواهد داد و مشتریان می توانند با وارد کردن شماره قبض خود از آخرین وضعیت دستگاه تعمیری خود مطلع شوند.
نتیجه گیری
بهترین روش برای پیدا کردن بهترین نرم افزار مدیریت تعمیرگاه برررسی موارد بالا است. پیشنهاد ما به شما این است که در گوگل سرچ کنید "نرم افزار مدیریت تعمیرگاه"، نسخه دمو 4، 5 سایت اول را بررسی کنید و بهترین نرم افزار را انتخاب کنید.
ولی برای کسانی که به دنبال راه میانبر می گردند هم راه حل داریم.
با بررسی هایی که ما انجام دادیم بهترین نرم افزار مدیریت تعمیرگاه در ایران نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس است که در تمام مواردی که گفته شد از رقبای خود سبقت گرفته است. همچنین قیمت منصفانه ای هم دارد به طوری که هر تعمیرگاهی می تواند از این نرم افزار استفاده کند.
نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس
شناسه خبر: 302783